„Sunt zapacita de cap”. Hyundai Elantra 1.6 vs. Skoda Octavia 1.0 TSI

User(ița) „iulia” are o dilemă foarte interesantă privind două modele noi:

Buna ziua,

Sunt zapacita de cap deoarece trebuie sa aleg intre 2 masini. Am ramas setata intre un Elantra highway pe benzina de 1.6/128CP si o Skoda Octavia de 1.0/110 cp(cred- echiparea de mijloc). Dilema mea este daca sa aleg intre un motor clasic sau turboinjectat. De circulat, in timpul saptamanii prin oras, in week-end in exterior.
Ce crezi ca ar fi mai rentabil si stabil pe termen lung, cu costuri cat mai mici de intretinere/reparatii?
Din ce vad, la astea tsi au rezolvat problema cu distributia dar consumul e cam acelasi, din ce am vazut eu, la viteze mari(~120 km/h) cu una clasica de capacitate mai mare.
Multumesc din suflet, astept un raspuns:)

Iată răspunsul meu în continuare:

Buna ziua,
Incerc sa va des-zapacesc :)

Motoarele turbo de cilindree redusa (din asa numitul curent „downsizing”) sunt avantajate la capitolul cuplu motor („forta” motorului) de prezenta turbinei, ceea ce le confera un comportament mai bun la turatii mici si medii. Pe de alta parte, cilindreea redusa inseamna si eforturi mai mari in motor (deci uzura mai mare), iar parerea mea personala este ca aceste motoare au fost facute in primul rand pentru „a da bine” la omologarea consumului. In teorie, valorile de consum sunt excelente, mai ales in regim urban – dar, in conditii reale de utilizare, diferentele sunt aproape inexistente fata de motoare la fel de performante, dar fara turbo si cu cilindree mai mare.

In ce priveste masinile mentionate:
– Octavia e o masina foarte voluminoasa si cam greuta; eu unul nu as alege acest motor downsizing pe benzina pentru o astfel de masina, ci unul cu cilindree mai mare, care sa ofere un cuplu bun („forta” de care ziceam); din pacate, nemții/cehii mizează doar pe TSI-uri… pe de alta parte, in primii 2-3 ani de utilizare sunt sigur ca fiabilitatea ar fi ok, insa ulterior as cam pune pariu ca aceste motoare au riscuri cam mari de aparitie a problemelor; oricum, eu nu recomand motorizarea de 1,0 litri pentru aceasta masina.
– la Hyundai Elantra, motorul de 1,6 litri este aspirar, dar cu o putere putin cam „fortata” – ceea ce are ca revers al medaliei o valoare mai mica a cuplului motor, deci pentru a obtine performante macar decente e necesara turarea mai mult a motorului, ceea ce, in mediul urban, are ca efect principal un consum ceva mai mare (cat de mare, nu stiu sa zic, dar, daca teoria spune 8,9 litri, eu cred ca in practica nu va fi mai mic de 10 litri/100 km acest consum, intr-un mers linistit – ma rog, ma raportez la conditiile din Bucuresti)

In principiu, Hyundai Elantra mi se pare o alegere buna, mai ales ca la capitolul fiabilitate coreenii au evoluat foarte mult. Inca nu am avut ocazia sa merg cu acest nou model, dar opiniile colegilor din presa auto sunt in general pozitive.

VREI ȘI TU MAȘINĂ? CLICK AICI PENTRU O PĂRERE

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *