super cool feelingul în offroad!

Ieşirea de 1 mai de anul ăsta cred că a fost cea mai bună alegere de până acum pentru a petrece ziua muncii (sau ce s-o mai fi sărbătorind în această dată).

semacasilascarica2.jpg

Întâlnirea amicală organizată de Club 4×4 s-a numit Offroad Spring Fest 2008 şi a fost foarte reuşită din cele mai multe puncte de vedere. Au existat şi minusuri, cred că destul de mici faţă de cât de faine amintiri mi-a lăsat mie, dar şi celorlalţi.

[aici trebuie să fac o paranteză şi să-mi torn cenuşă în cap: pe fond de băutură şi prostie, am adus reproşuri unei organizatoare – într-un mod peiorativ, după cum am înţeles ulterior; mă rog, regretele sunt de prisos acum, mai ales că am şi primit bann pe forum; nu mai are sens să vin cu explicaţii, am făcut-o lată – a greşi e omeneşte, a ierta e divin, parcă…]
Din păcate, nu am poze cu mine, deşi am fost supercopilot pe cinci maşini la trial :) Cele mai tari senzaţii au fost în IMS-ul chel al lui Semaca – sincer, am înghiţit o doză foarte bună de nebunie şi adrenalină (plus nişte noroi…) cu domnul doctor la volan, timp de două zile.

semacaims.jpg

Apoi vine Suzuker, de la care am furat puţină tehnică, dar numai foarte puţină, că Samuraiul a zburat pur şi simplu peste toate cele, iar creierul meu era destul de ocupat cu înţelegerea situaţiei. De fapt, Samuraiul a fost prima maşină de la open care a ajuns la final fără nici o intervenţie din afară şi a uimit întreaga asistenţă, ocupând ulterior locul III în categorie.
suzuker.jpg

În maşina preparată a lui Koreanu (un fel de buggy bazat pe Range Rover) a fost şi mai greu să îmi dau seama ce se întâmplă – dar e de înţeles, deja eram pe partea de extrem a trialului, care este departe de a fi o joacă.
koreanu.jpg

Mulţam şi lui nenea Bronco, deşi în Patrolul lui m-am simţit cel mai izolat faţă de senzaţiile offroad, chiar şi când era gata să se răstoarne. Măcar am văzut ce înseamnă să te bagi în noroi până la genunchi, ca să pun cârligul de la troliu – şi chiar îmi place ipostaza de porc! :)
bronco.jpg

Să nu uit de Trooper, în maşina căruia am avut prilejul să fiu un fel de copilot pentru vreo 10-15 metri, până a cedat delcoul. Oricum, Toyota KJ70 rules, în ciuda problemei pe care a avut-o.
trooper.jpg

A fost foarte fain. Offroadul este o pasiune frumoasă, chiar dacă ecologistului din mine îi pare rău de brăduţul care a căzut, până la urmă, victimă nu mai ştiu cărui monstru mecanic, iar aria de desfăşurare a trialului a devenit, după o zi, o mocirlă denaturată. Să nu uităm de motoarele care emană gaze negre şi consumă mult combustibil pe oră.

Însă toate aceste lucruri negative sunt minore faţă de carnagiul pe care îl suferă pădurile, cu concursul autorităţilor şmechere şi corupte, prin defrişare intensivă şi fără minte. Ah, să nu uit de românii tâmpiţi şi nesimţiţi care au ieşit la grătărelul naţional de 1 mai şi au lăsat în urmă munţi de gunoaie, cu o nepăsare criminală. Asta în timp ce noi, ăştia cu maşini de teren, umblam cu sacii de gunoi, strângând orice urmă de deşeu am fi putut lăsa pe unde ne opream.

Iar brăduţul respectiv este răzbunat, pentru că offroaderii plantează copaci de multe ori şi iniţiază acţiuni umanitare care mai înseninează puţintel viaţa unor amărâţi – chiar dacă sunt doar picături de bunăvoinţă într-un ocean de nepăsare umană, acţiunile astea contează, măcar pentru a mai zgândări opinia publică atât de flască atunci când este vorba de ajutarea altora.

Am o mare problemă: până acum mă gândeam că pot trăi şi fără Suzuki Jimny, dacă nu îmi permit să mi-l iau. Dar după ieşirea asta deja sunt obsedat! :) Sper să nu ajung în situaţia de a-mi sacrifica motorul!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *