the new bike is here!

Gata! Am făcut primii kilometri pe Aprilia Pegaso şi… este puţin cam diferită de Kawasaki ER5 (dar sunt foarte subiectiv, deoarece cu japonezul sunt deja familiarizat de un an jumate, pe când italianca de-abia o tatonez).

aprilia-prima-zi-3.jpg

Am făcut un drum pe autostradă nişte kilometri şi da, stă bine la drum întins şi e mai ok ca protecţie la vânt decât Kawa, dar nu cu mult. Motorul e mai viguros la reprize, dar sună… cam spart – e un singur cilindru, Kawa are doi şi asta se simte clar auditiv. Şi evacuările sunt mai zgomotoase…

În ce priveşte denivelările… apoi parcă nu există faţă de Kawa :) Pegaso trece atâta de fain peste toate gropile astea nenorocite din capitală şi peste şinele de tramvai! Este, într-adevăr, un allrounder f ok şi suficient de manevrabil. Mă rog, e cam înăltuţ, că nu ajung cu picioarele jos cum se întâmplă pe Kawa, dar e suficient. Şi poziţia la ghidon e chiar faină, se stă ca într-un scaun, stabilitatea motocicletei este foarte bună, chiar şi în oraş la viteze supermici. Singura chestie cu care tre să mă obişnuiesc este faptul că, la viraje, bordul stă pe loc, nefiind plasat pe ghidon, ca la Kawa :)

aprilia-prima-zi-2.jpg

Mai trebuie curăţată, că e cam prăfuită… şi gata! Anul ăsta chiar vreau să ajung până acasă la Sighet pe motor :)

6 Comments

  • mi se pare mie sau seamănă ca idee cu F650-ul de la BMW (cel vechi , cu care au câştigat Dakar-ul)?

  • ca idee seamana, dar ca tehnica… is aproape identice :)

    acest model de aprilia pegaso si bmw f650 st au fost produse in aceeasi fabrica, in italia. diferentele majorea apareau la carene, dar si la numarul de supape: la bmw sunt patru supape pe cilindru si doua bujii, iar la aprilia sunt cinci supape pe cilindru si o bujie.

    din ce am mai observat eu, si suspensia fata este alfel, la bmw normala, iar la aprilia upside-down. iar bmw are piesele mai scumpe :) fara a fi neaparat mai fiabil decat aprilia.

  • […] Altă dată o să încerc să fiu ceva mai calculat, pentru că, pe două roţi, riscurile inutile pot avea consecinţe mult mai grave decât pe patru roţi. Oricum, am învâţat ceva: motoarele trebuie alimentate cât mai des la drumuri lungi şi abia aştept să iau înapoi Aprilia mea, care e super pentru desfundătura aia de drum de pe Transfăgărăşanul argeşean. […]

  • multam de urare, dar e intarziata :)

    am vandut aprilia de vreo doi ani deja, am trecut pe jimny 4×4

    dar, pentru ca inainte am avut un kawasaki, iti impartasesc parerea: kawa e mai buna. In primul rand pt ca e made in japan!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *