vine loganul ieftin?

e10.jpg
Se pare că da. Mai întâi sub forma unui Renault, produs în America de Sud sub numele Sandero. Bine că nu Sandokan, pentru că designul e mai potrivit pentru filmele indiene. Sau pentru videoclipurile manelelor de la noi. Dar să nu fiu aşa de răutăcios…

Oricum, Sandero nu va rămâne doar în Brazilia. Şi Fiat a realizat Palio pe baza lui Punto, iniţial doar pentru America Latină, iar apoi l-a adus şi în Europa. Însă măcar francezii au un atu în cazul europenilor: Dacia! Decât să propui pieţei un Clio mai ieftin şi mai urât, mai bine te foloseşti de marca de buget, care deja a făcut furori cu Logan. De fapt, pun pariu că hatchbackul se va numi tot Logan, deoarece este un nume care şi-a câştigat notorietatea.

Mă întrebam acum ceva vreme de ce nu apare Logan hatchback, care ar putea fi mai ieftin, apropiindu-se mai mult de sintagma “automobilul de 5.000 euro”. Uite că am primit răspunsul prin acest Renault Sandero. Este clar că modelul Dacia va apărea în curând – din păcate, nu la Frankfurt şi cu siguranţă nici la SIAB. Pentru că va fi asul din mânecă al lui Renault, atunci când concurenţa Loganului va deveni cât de cât ameninţătoare.
e9.jpg
Sandero are 4 metri lungime şi un portbagaj de peste 300 litri. Măi să fie! Adică este o maşină aproape bună pentru Bucureştiul ăsta cumplit de aglomerat! “Aproape”, deoarece ar trebui să aibă doar juma de metru ca să te poţi strecura în trafic! Gabarit redus va însemna maşină mai uşoară, deci se pretează un motor mai mic şi mai ieftin. Având în vedere că, acum, cel mai ieftin Logan, cu motor de 1,4 litri, costă 6.400 euro, Loganul hatchback cu aceeaşi motorizare ar putea coborî la 6.000 sau chiar ceva mai jos. Deci un motor mai anemic, de 1,2 litri sau, de ce nu, chiar 1,0 litri, ne-ar putea duce spre 5.500 euro sau poate chiar mai puţin.

Hmmm… oare asta va însemna că este o afacere bună? Pentru persoanele fizice, nu prea. Ok, preţ mic, dar maşina cheală… Parcă nu merită, decât dacă te laşi orbit de preţ şi crezi în suficienţa caroseriei, roţilor şi volanului. Însă pentru firme, deja este o afacere super bună. Mai ales dacă iei Loganul “la kil”, nu?

Sedan, break foarte mare, van, pick-up. Şi hatchback. Familia Logan devine foarte mare şi, cred, destul de profitabilă. Cu siguranţă va exista şi un pseudo-SUV, adică un MCV cu tracţiune integrală simplificată şi detalii off-road. Dar pentru asta să mai aşteptăm, acum contează mai mult hatchbackul!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *