VW Passat 2.0 TDI din 2009, la 9.000 de euro. Ce diferență are Bluemotion?

Userul ”razvan” are o intrebare foarte tehnica referitor la VW Passat:

Salut Oraan,
Am o masina vreau sa o schimb, vreau sa cumpar un passat din 2009 dispun de 9000 de euro, mi-am comandat un vagcom, voi dori sa fac o diagnoza singur la masina inainte sa o cumpar sa verific km reali EDC16, si sa ii fac un autoscan.
vreau sa cumpar un diesel de 2.0
As avea totusi o intrebare pentru tine si anume care e diferenta dintre 2.0 tdi 110 hp si 2.0 tdi 110 hp bluemotion?
Stiu ca bluemotion cosuma mai putin, stiu ca are acel start stop in acest sens, dar motorul in sine are modificari ? sau e tot acelasi?

Am încercat să-i răspund cât mai concret:

Salut, Razvan,

Nu sunt mecanic sau inginer VW pentru a sti atat de multe detalii despre motoare. Dar diferentele majore nu sunt la nivelul motorizarii, ci in alte aspecte.

In ce priveste motorizarea, nu stiu sa existe modificari structurale, de genul unor pistoane de alt tip sau altfel de supape. Principial, cred ca s-au facut modificari doar de ordin electronic, adica modificarea cartografiei.

Ceea ce a dus la obinerea puterii maxime la 4.100 rpm la varianta Bluemotion, fata de 4.200 rpm varianta norma (nu e mult, dar e suficient pentru a se obtine un consum mai scazut). Dupa care se observa si o diferenta la nivelul turatiei la care se obtine cuplul maxim de 250 Nm: regimul de 1.750 rpm pentru varianta Bluemotion, respectiv intervalul 1.500-2.500 rpm pentru varianta normala. Pentru mai multe detalii cel mai bine ar fi sa consulti un inginer de service, care cu siguranta cunoaste in detaliu diferentele.

In rest, varianta Bluemotion e echipata cu jante diferite si pneuri mai inguste (205/55 R 16 fata de 215/55 R 16 varianta normala), beneficiind si de o aerodinamica imbunatatita datorita unor parti ale caroseriei sensibil modificate si a distantei mai mici fata de sol. Din nou, vorbim de modificari subtile de detaliu.

Mai importanta este diferenta la nivelul cutiilor de viteze: ambele au 5 trepte, insa la varianta Bluemotion etajarea lor e usor mai scurta, pentru a evita urcarea prea mult in ture. Oricum, versiunea Bluemotion are si un indicator pentru schimbarea optima a treptelor, care iti arata de obicei ca trebuie sa schimbi la turatii joase, undeva la 2.000 rpm.

Diferenta teoretica de consum mediu intre cele doua variante este de 0,4 litri/100 km in favoarea Bluemotion, insa, in realitate, nu cred ca se obtin diferente sesizabile. Pentru VW era important sa aiba in gama un model care, in teorie, sa aiba valori cat mai reduse ale consumului si emisiilor de CO2.

Dar diferenta dintre teorie si practica e cam de 25% in medie, deci… nu cred ca Passat Bluemotion e cu mult mai economic decat un Passat 2.0 TDI normal (esti avantajat, ce-i drept, la timbrul de mediu si la taxe/impozite datorita emisiilor CO2 mai mici, dar avantajul e extrem de mic).

Repet, pentru informatii mai detaliate despre diferentele intre motorizari cel mai bine apelezi la un inginer din service, dar eu unul nu cred ca exista modificari.

Spor

VREI ȘI TU MAȘINĂ? CLICK AICI PENTRU O PĂRERE

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *