VW Passat TDI, cutie automată, la 11-11.500 euro

Userul „Andrei” se gândește la generația B7 a lui Volkswagen Passat:

Salut, Oraan!
Numele meu este Andrei și intenționez să achiziționez un Passat B7 din Germania iar bugetul de care dispun ar fi cam la 11.000-11.500, dacă iau în calcul aproximativ 800 EUR cheltuielile pentru a-l aduce. Spun ”cam” deoarece aș putea investi puțin mai mult dar nu cred că merită pentru o mașină SH. Voi utiliza mașina respectivă aproximativ 25.000 km pe an, asta spun din experiența anterioară cu un golf 5, diesel. ca timp de utilizare va predomina cel în oraș (tot timpul săptămânii) dar ca distanță va fi mai multă în afară. Totodată, dat fiind faptul că în ultima vreme am avut ocazia să testez și cutia automată, tind să optez pentru o mașină cu cutie automată, care însă va avea mai mulți km, nu de alta, dar ca să mă încadrez în cei (”cam”) 11.000-11.500. crezi că un Passat B7, sedan, transmisie automată, 275.000 km poate fi o mașină pe care să o pot utiliza cel puțin 6-7 ani? merită investiția? Merită 2500 EUR în plus pentru 100.000 km în minus?
2. Având în vedere regimul de utilizare menționat mai sus, crezi că pentru B7 ar fi o altă motorizare mai potrivită (1.4 TSI, 1.8 TSI, 1.6 TDI) ?
3. Având în vedere bugetul dat, crezi că ar fi o altă mașină SH care s-ar putea compara cu Passat 7 din punct de vedere al cheltuieli întreținere/performanță/fiabilitate? (aici am în vedere audi A4, Volvo S60)
Îți mulțumesc anticipat!

Răspunsul meu, mai jos:

Salut,

Cu toate ca nu sunt fan diesel, din punct de vedere pragmatic ramane o alegere mai buna daca se utilizeaza masina mult (media de 25.000 km pe an e peste cea a unui utilizator obisnuit, dar e normala pentru un utilizator de diesel). In oras dieselul se comporta mai prost ca un benzinar, dar, cu nitzica atentie si grija, se pot evita problemele (adica mers fara subturare, evitarea acceleratiilor bruste, menajarea pana la atingerea temperaturii optime, utilizare de combustibil de buna calitate, mentenanta la timp, etc).

Bun, sa raspund rapid la intrebari, punctual:

1. Cutiile automate de tip DSG nu sunt o mostra de fiabilitate, iar eventualele probleme tind sa fie foarte scump de remediat, raportat la o cutie manuala (iar la o masina de peste 200-250.000 km cresc mult riscurile de aparitie a problemelor). Principial, avand in vedere ca B7 e, de fapt, un facelift reusit al lui B6, aceasta generatie Passat e destul de bine cotata la nivelul fiabilitatii, dar asta e valabil mai mult pentru motorul TDI de 2,0 litri (recomand versiunea de 140 CP, nu cea de 170 CP). Nu stiu daca merita investit 13-14.000 euro intr-o masina cu un rulaj atat de mare (peste 250.000 km), dar cred ca la 10.000 euro se pot gasi si modele cu mai putin de 200.000 km si cutie automata, trebuie doar cautate mai bine. E adevarat, sedanurile sunt mai putine, dar, fata de breakuri, sunt sanse sa fie mai putin „hartanite”.

2. Motoarele pe benzina turbo sunt mult mai gurmande si nu ofera o fiabilitate mai buna. TDI-ul de 2,0 litri e mult mai bun decat cel de 1,6 litri, iar eu recomand versiunea 2.0 TDI de 140 CP, care sunt sanse mai mari sa fi fost utilizata mai moderat, nu sportiv.

3. Nu, Audi A4 e clar mai scump la intretinere (pentru ca e brand premium, chiar daca o parte din mecanica e aceeasi cu a lui Passat…), iar S60 nu prea sta ok la capitolul fiabilitate.

VREI ȘI TU MAȘINĂ? CLICK AICI PENTRU O PĂRERE

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *