Weekend motorizat la Bucureşti

4-5 noiembrie 2006, un weekend cu fum de cauciucuri si cai putere!

Sâmbătă am avut Saab Performance Team pe aeroportul Băneasa (mici probleme la intrare). Trei suedezi ne-au demonstrat ce se poate face la limită cu 9-3-uri de serie, cărora le-au fost suprimate ABS-ul şi controlul tracţiunii. Nu am un filmuleţ să vă arăt, din păcate, cert este că a durat prea puţin pentru nevoia noastră de adrenalină, mai ales datorită temperaturii foarte scăzute… Frigul m-a făcut să renunţ la ideea unui test-drive scurt cu un 9-5 Bio Power (bravo Saab din partea ecologistului oraan!), aşa că am şters-o rapid.

Am reţinut că nu mi-ar strica să învăţ şi eu manevrele alea la limită, foarte aproape de zona cascadoriilor – dar nu am o pistă de aeroport la îndemână. Sau un circuit adevărat de curse. Ceea ce mă duce spre ziua de duminică.

Atunci când în zona Casei Poporului s-a pus de o peudo-cursă FIA GT, cu monştri mecanici gen Maserati MC12, Lamborghini Murcielago GTR, Aston, Porsche, Ferrari… Nu ştiu decât din sursele de acolo şi de pe la TV, pentru că am fost prea sceptic ca să fac act de prezenţă.

Scepticismul meu se datorează unor voci care cer vehement aducerea sportului motorizat internaţional şi la noi. Sunt total de acord şi chiar mă bucur că unii deja sunt implicaţi serios (vezi circuitul de karting de la Tunari). Dar să susţii crearea unui circuit pe şosea, în jurul Casei Poporului… în condiţiile în care Bucureştiul are un trafic infect şi la fel sunt consideraţi şi cei din clădirea aia comunistă… Wake up, guys, să fim realişti: ne trebuie un circuit adevărat, cu stadarde reale de competiţie şi siguranţă, nu făcături gen pâine şi circ.

Mai mult, în sprijinul afirmaţiei mele vine Poliţia, care a plasat un radar pe “linia dreaptă”! Adică, să fim serioşi, cursă de bolizi care ating 400 km/h “bridată” de un radar? Ditamai uzinele de cai putere să meargă cu 60 la oră?? Iar la anul, în mai, praf în ochi: Bucharest Ring, care să încercuiască toată Casa Poporului (cel mai interesant va fi când maşinile vor coborî în viteză pe lângă hotelul Marriot, riscând să ajungă direct într-unul dintre hotelurile proaspăt construite mai jos). Ah, şi competiţia monomarcă Dacia Logan, la care o să vină tot românul, cu mic, cu mare, cu seminţe, cu PET – e clar, parcul Izvor ar trebui să devină paddock REBU!

Îmi pare rău, sporturile cu motor înghit mulţi bani, dar România rămâne ţara marilor ţepe, gen Caritas sau Bancorex. O asemenea ţeapă este şi acest proiect Bucharest Ring, menit a atrage banii sponsorilor. Pentru ce? Pentru un show balcanic, fără bun simţ şi, mai ales, fără elementarele măsuri de siguranţă?

Nea Gigi Becali, tot ai matale terenurile alea de la Băneasa şi tot eşti un om credincios – ia propune matale un proiect serios de circuit de curse cum n-a văzut Micul Paris! Că vile de neam prost sunt peste tot, nu ne mai trebuie. Cum nu îmi trebuie nici acest bombastic Bucharest Ring – tichia de mărgăritar a neamului.

3 Comments

  • Hai ma Oraane ca e OK sa vina cursele si la noi in ROmania. EU am fost ieri la demonstratie, am pus si poze le mine pe site. Si eu ma asteptam la o cursa, da n-a fost sa fie. Oricum nu am vazut nici un Masserati MC12 si nici Aston.
    Ochiul meu ager a sesizat un Aston parcat pe acolo, da sigur n-a rulat pe strada, care by the way avea unele denivelari de sareau masinile de F1 in sus si in jos.

  • Foarte adevarat oraan, dar nu uita un singur lucru…pe lumea asta exista doar un singur sport care sa merite banii unor ciobani si acela este fotbalul. Nu cred ca ai sa apuci sa vezi un becali sau nu mai stiu ce alt mahar sa investeasca in sportul cu motor. Poate vorbesc eu prosti…sau poate nu. Dupa parerea mea cei care au bani de investit in asa ceva sunt tot acei oameni care au o mica sau mare legatura cu masinile sau sporturile cu motor. Sa nu uitam ca la Bacau, Sechelariu a construit pista de karting mai mult ca un moft pentru fiul acestuia.

  • prin amabilitatea lui ionut, aici sunt poze:
    http://public.fotki.com/figarro/demo-fia-gt-noiembr/

    prin “amabilitatea” (dez)informatorilor mei, recunosc: nu era Maserati MC12, ci un coupe din competitia Trofeo.

    oricum, raman la parerea ca a fost un show-circ si ca trebuie sa ne ridicam nivelul.

    asa ca, Andrei, ca or fi ciobani sau nu (oricum, exemplul cu becali l-am dat la misto), investitorii au un singur tel: sa scoata profit. si, serios acum, cred ca sunt mai multi miliardari interesati de auto decat de fotbal :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *