Citroen se joacă în stil Picasso

Iniţial, a apărut CItroen Xsara Picasso, un monovolum compact de cinci locuri, bazat pe Xsara. Maşina arăta chiar fain şi era foarte spaţioasă.

Apoi, după cum era normal, în 2006 a venit urmaşul, bazat pe C4, deci cu denumirea C4 Picasso. Păcat că designul este mult mai concevenţional, cel puţin în partea din spate. Dar măcar dispune de şapte locuri, după cum impune moda recentă chiar şi în domeniul SUV-urilor compacte.

Dar ce ni s-a pregătit pentru la primăvară? Nici mai mult nici mai puţin decât noul C4 Picasso! Impactul ştirii este extraordinar, deoarece, la doar un an de la apariţia noului C4 Picasso, Citroen anunţă noul C4 Picasso. De natură să trezească o curiozitate bolnavă tuturor – cum naiba înlocuieşti un model după nici un an de la lansare? Oare să fi trecut Citroen într-o nouă eră a vitezei tehnologice şi o fi vorba de un facelift ultrarapid?

Nu, nicidecum, pur şi simplu, din dorinţa de a fi surprinzători, au ţinut ascuns deliberat proiectul unui Picasso cu doar cinci locuri şi un design ceva mai apropiat de numele pictorului. Adică un spate original, nu doar utilitar. Dar, dacă ăsta este noul Citroen C4 Picasso, cum rămâne cu varianta cu şapte locuri, că doar nu riscă francezii o confuzie jenantă?

Simplu, actualul model se va numi Grand C4 Picasso, aşa cum a procedat şi Renault, mult mai devreme, cu Scenic-ul său lung, denumit, bineînţeles, Grand Scenic. Şi uite cum, de amorul artei, Citroen are nu mai puţin de trei Picaso în familie, cel puţin pentru moment, până la scoaterea din fabricaţie a vechiului Picasso. Iar, ca familie de monovolume, ajunge la un număr de cinci vanuril (împreună cu C8 şi Berlingo), ceea ce, pentru orgoliul propriu, este o reuşită.

Mai puţin reuşită este stratagema de marketing, deşi, culmea, trebuie apreciat stilul şmecher: iniţial, cam toate pozele spion sau prelucrările pe calculator înfăţişau varianta cu cinci locuri. Însă, atunci când deja era clar că noul Picasso va avea şapte locuri, nimeni nu a mai luat în considerare varianta mică. Sau aproape nimeni. Sincer, pare cel puţin retorică întrebarea de ce să mai faci un C4 Picasso cu cinci locuri atunci când oferi deja unul cu şapte locuri. Dar uite că, de amorul designului, “de ce”-ul a primit un răspuns.

Acum mai rămâne un mic obstacol de trecut: preţul. Dacă C4 Picasso cu cinci locuri va avea un preţ foarte apropiat de al berlinei C4, nu văd bine viitorul variantei în cinci uşi a compactei franceze. Pentru că noul C4 Picasso chiar arată bine şi, indubitabil, este mult mai practic. Iar, dacă vreau un C4 şi nu sunt familist, varianta în trei uşi este încă suficient de explozivă şi atractivă.

Spuneam mai devreme că aproape nimeni nu se mai gândea la varianta cu cinci locuri a lui C4 Picasso. Ei, totuşi, câţiva s-au prins că Citroen va trebui să transpună câte ceva de pe concept-car-ul C-SportLounge. Prea era reuşit ca să rămână doar un concept-car. În plus, se pretează foarte bine unui pseudo-SUV gen Scenic RX-4. Chiar dacă Citroen va avea un SUV în gamă, C-Crosser (bazat pe Mitsubishi Outlander, deci cu un ADN foarte bun), acesta va avea şapte locuri, va fi măricel şi va avea un design cam convenţional, în timp ce un Picasso cu look off-road ar intra puternic peste VW CrossGolf. Oricum, Citroen are deja C3 XTR, concurent al lui lui VW CrossPolo, deci se poate trece la episodul următor.

Mă gândesc la cei care şi-au comandat deja un C4 Picasso cu şapte locuri. Oare câţi dintre ei se vor certa cu dealerii pentru că vor să îşi schimbe opţiunea pentru noua variantă?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *