22/11/2015

Achtung, A3 și CLA: se pregătește Seria 1 Sedan. Sau Seria 2 Sedan?…

Era doar o chestiune de timp până când BMW să se alăture rivalilor Audi și Mercedes-Benz cu un sedan de clasă compactă, mai mic decât Seria 3. De fapt, mișcarea este logică, dacă ne gândim cât de mult a evoluat dimensional și tehnic Seria 3 de-a lungul celor patru decenii de existență. Prin comparație, primul al doilea (tnx, Alex!) Seria 3 (nume de cod E30, sau ”ursulețul” pentru fani) pare o mașină de clasă compactă. Da, știu, fanii BMW mai catolici decât papa nu vor fi de acord, dar noul BMW Compact Sedan Concept este moștenitorul spiritual al lui E30.

bmw seria 2 sedan seria 3 e30 - oraan

Buuun, dacă s-au terminat chicotelile referitoare la ”Star Wars” (mno, că doar nu s-a gândit cineva la ”Stăpânul Inelelor” sau ”Urzeala Tronurilor”!), ia să vedem cum se compară noul concept BMW cu… nu, nu cu modelele de serie Audi A3 Sedan și Mercedes-Benz CLA. Ci mai degrabă cu conceptele premergătoare: Audi A3 Sedan Concept (din 2011), respectiv Mercedes-Benz Concept Style Coupe (din 2012).

bmw seria 2 sedan seria 3 e30 - oraan 101

Din punct de vedere al primei impresii, de show-car, Mercedes-Benz se detașează fără drept de apel. După care, dacă revenim puțin cu picioarele pe pământ, conceptul Audi are foarte mult nerv și arată extrem de echilibrat. Așa că BMW nu prea vine cu nimic mai interesant decât celelalte două concepte – mă rog, poate e ipostaza de vină, sau culoarea, nu știu. Dar, ca primă impresie, conceptul BMW nu-și depășește rivalii.

bmw seria 2 sedan seria 3 e30 - oraan 102

Ok, din spate lucrurile par ceva mai antrenante in cazul BMW-ului, probabil datorită eternului ”Hoffmeister kick”. Interesant că, în ciuda faptului că vorbim de o mașină foarte compactă, ideea de sedan este aplicată cu brio, un important cuvânt având profilarea accentuată a muchiei portbagajului. Conceptul Mercedes mizează pe un stil foarte reușit de coupe clasic, iar liniile curg foarte armonios. În schimb, conceptul Audi nu mai pare nici spectaculos, nici interesant din spate – ci pur și simplu prea ”deja vu”, prea puțin interesant.

bmw seria 2 sedan seria 3 e30 - oraan 103

Din punct de vedere al interiorului, nu vad niciun fel de surprize, deoarece, pana la urma, vorbim de niste versiuni noi de caroserie pentru niste modele existente, ceea ce nu presupune automat și modificarea planșei de bord. Ei bine, BMW-ul recuperează terenul în acest domeniu și, grație unor tușe interesante de orange, reușește să le ”ia fața” rivalilor. Simplitatea sportivă a lui A3 e interesantă, dar albul prea septic nu mi se pare că dă așa de bine. În timp ce Mercedes nu se ridică absolut deloc la înălțimea propunerii bavarezilor.

bmw seria 2 sedan seria 3 e30 - oraan 104

Într-un final, conceptul care a prefigurat Mercedes-Benz CLA iese câștigător, mai ales dacă ne gândim și la succesul pe care îl are modelul de serie. Pentru Audi și BMW, A3 Sedan și BMW Seria 1 Sedan readuc în actualitate ideea primelor A4 și Seria 3, vizând un public tânăr, dar cu capul pe umeri. Din punct de vedere al conceptelor de față, BMW-ul cred că trebuie să se mulțumească doar cu locul III. Să vedem, însă, modelul de serie câte detalii stilistice va pierde pe drum și cât de atractiv va rămâne, de fapt.

A, și încă o chestie: modelul de serie va fi Seria 1 Sedan, cum ar fi logic-teuton-matematic? Sau vor risca bavarezii să ”îmbogățească” gama Seria 2, printr-un Seria 2 Sedan? Cred că vom afla la Salonul Auto Geneva 2016.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *