Audi A4 2.0 TDI 170 CP quattro din 2009, la 11.000 euro – merită?

Userul ”Sergiu” se gândește dacă să cumpere sau nu mașina unui prieten, după cum urmează:

Bună ziua.

Un prieten bun de-al meu o să vândă la vară următoarea mașină: Audi A4, 2.0, fabricat în oct. 2009, în talon apare 2010, 170 cp, manuală, quatro, piele, trapă, bixenon, tempomat, navigație, s.a. mai puțin importante.

Mașina a fost cumpărată de el din Germania în vara 2012 de la reprezentanță cu 23.ooo euro și 130.000 km. În prezent are 193.000 km. Vrea să o vândă până în revizia de 210.000 km când va trebui schimbată și distribuția și plăcuțele de frână spate.

Omul e bolnav după mașini, în sensul că are grijă de ele mai ceva ca de mamă și nevastă. În acest context, a făcut toate reviziile la timp la reprezentanță, a avut casco, a alimentat cu cel mai scump diesel, a lasat motorul 1 min. la relanti după parcurgerea de distanțe mari, nu a mâncat/fumat în mașină, înțelegeți ideea.

Totuși, o să cam ceară pe ea undeva la 11.000 euro (cam mult după mine). În ce mă privește, nu ma deranjează nr. mare de km întrucât cunosc proprietarul (al doilea, ce-i drept), ci fiabilitatea mașinii la 200.000+. Există viață pentru ea și după această limită ? Dar prețul de 11.000 pare justificat ?

Răspunsul meu, în continuare:

Buna ziua,

Răspunsul la întrebarea ”există viață pentru mașină peste 200.000 km?” este DA și NU :) Să facem un mic parcurs logic.
Mașina a fost cumpărată în 2012 cu 130.000 km – dat fiind ca e produsă în 2009 (deci la momentul respectiv avea o vechime de vreo 3 ani), înseamnă că rulajul mediu anual a fost de peste 40.000 km/an. E puțin cam mult chiar și pentru un model premium, cu motor 2.0 TDI potent si tracțiune integrală. Probabil a fost mașina cuiva din eșalonul superior de management într-o companie, care a avut multe drumuri de făcut. Cum în Germania se circulă mult pe autostrăzi, sunt șanse mari ca mașina să fi fost utilizată și întreținută corespunzător (chiar dacă intensiv).
Acum, dacă vă uitați puțin pe mobile.de la oferte similare de pe piața germană, veți vedea că prețurile sunt prin zona celor 11.000 de euro, dar cele mai multe depasesc sum asta. La care s-ar mai adăuga, cu ocazia importului, timbul de mediu (de vreo 100 și ceva de euro, e motor Euro 5), dar și costurile cu adusul mașinii în țară.
Din punctul de vedere al prețului, aș spune că e un preț corect. Evident, intervine problema costurilor cu distribuția și altele (la 200.000 km sigur mai apar și alte lucruri – trebuie verificate diferențialele sistemului quattro, e bine sa se faca o verificare a climatizarii automate, o inspecție mai temeinică pentru uzura trenului de rulare, o verificare a filtrului de particule si a sistemului turbocompresor… vorbim, totusi, de o masina premium, in cazul careia, chiar daca valoarea ei scade mult, costurile pieselor si reparatiilor raman mari).
Ca fiabilitate, Audi e o marca destul de bine cotata, doar ca, fiind vorba de generatia B8 pre-facelift (faceliftul acestei generatii a fost introdus in 2011), exista riscuri ceva mai mari sa apara probleme legate de fabricatie – e bine de verificat daca a facut obiectul vreunei rechemari in service. In ce priveste problemele tehnice de care va temeti ca pot aparea, evident ca riscurile cresc odata cu vechimea masinii. Pe de altă parte, din datele pe care mi le-ați dat înțeleg că, în România, mașina a fost rulată cam 15.000 km/an, ceea ce e puțin pentru un astfel de vehicul. Dacă a fost și bine îngrijită (mai ales la modul ”nu a înghițit toate gropile de pe drum…”), plus ca aveti incredere in proprietar, tind sa cred ca e o oferta convenabila – atentie, cu rezerva ca, fiind o masina premium, costurile de intretinere si reparatie nu vor fi echivalente cu ale unei masini ieftine.
Sincer, nu cred ca e cazul sa spun raspicat ”Da, merita” sau, dimpotriva, ”Nu, e de evitat”. Daca vi se pare ca se muleaza pe ceea ce doriti de la o masina si va permiteti costurile de intretinere (si riscul ca acestea sa creasca exponential – masina are tractiune integrala, climatizare automata, diverse alte gadgeturi), pare, din punctul meu de vedere, o afacere ok (nu rentabila, pt ca orice masina personala e doar o cheltuiala…).

VREI ȘI TU MAȘINĂ? CLICK AICI PENTRU O PĂRERE

1 Comment

  • Vă mulţumesc pt. răspuns. L-am găsit f. util. I l-am arătat chiar si proprietarului.

    Cu respect,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *