Audi A6 Allroad al Treilea e aici. De ce mai există, nu înțeleg

A treia generație Audi A6 Allroad, bazată pe noul Audi A6, își va face intrarea pe scena auto la Geneva 2012, dar, până atunci, oficialii ne dau primele imagini și informații despre noul model.

Pentru început, însă, ia să trecem printr-un mic istoric, să vedem când a apărut A6 Allroad, de ce și cam în ce condiții.

Primul Audi Allroad a apărut în 2000, fiind un Audi A6 Avant de acum două generații mai înălțat și cu detalii mai offroadiste. Avea tracțiune integrală și, opțional, reductor, iar garda la sol putea fi reglată grație suspensiei pneumatice.

Pe acest gen de break-crossover mai existau și Subaru Legacy Outback sau Volvo Cross Country (devenit apoi XC70), însă Audi era cu o clasă peste acestea, deci și mai scump – pe lângă echipările mai luxoase, conta destul demult suspensia reglabilă, dar și motorul diesel potent.

Hai să zicem, din moment ce Audi nu avea încă un SUV în gamă, primul Allroad a fost o struțo-cămilă acceptabilă pentru clienții Audi, care nu voiau neapărat o mașină de teren, dar voiau ca breakul lor să meargă și pe drumuri mai desfundate.

Însă prin 2006, când deja cariera lui Audi Allroad era pe sfârșite, a apărut Audi Q7. Rival pentru Mercedes ML și BMW X5, dar și o propunere mai bună decât A6 Allroad.

Însă uite că au existat destule voci care voiau un urmaș al lui A6 Allroad, pe motiv că ar fi mai ieftin decât Q7, dar și că ar satisface nevoile limitate de aventură pe drumuri proaste. Și, culmea, a apărut a doua generație A6 Allroad, în același an.

Mă rog, după mintea mea, diferența de preț între A6 Allroad și Q7 nu era chiar așa de mare încât potențialii clienți să nu își permită un Q7, dar na, dacă oamenii voiau să dea mai mult decât pe un A6 Avant Quattro normal numai pentru un aspect mai capabil, ce să le faci… Victime ale marketingului.

Prin 2009 a apărut Audi Q5, așa că acum clienții aveau o bună alternativă la A6 Allroad, deși asta însemna un portbagaj ceva mai mic. Dar, ce credeți? Evident, lui A6 Allroad i se dusese deja buhul, ceilalți constructori au început să vină și ei cu propuneri mai crossover, nu SUV, iar bursa zvonurilor era alimentată constant cu informații despre un nou A6 Allroad.

Care, iată-l, apare acum, în 2012. Aceeași rețetă: la bază un A6 Avant, motorizări mai puternice, aspect garnisit cu detalii offroad, suspensie reglabilă electronic și un preț măricel (peste 50.000 euro prețul de bază în Germania), cam la nivelul unui Q5.

Va avea clienți? Cu siguranță. În primul rând, pentru că are deja o destul de bună reputație printre familiștii care nu vor un SUV, nici măcar un Q5, mai compact decât Q7, dar au nevoie de niscaiva capacități de trecere prin gropane și vor neapărat ditamai spațiul oferit de break (560 de litri portbagajul e mult).

În al doilea rând, nu are rival. Toate breakurile-crossover de pe piață concurează cel mult cu Audi A4 Allroad, așa că, în cel mai bun caz, A6 Allroad s-ar putea raporta la Mercedes R-Class, însă deja vorbim de un monovolum, cu prețuri mai mari.

În al treilea rând, e un Audi. Și, pentru fanii Audi, indicativul ”Allroad” e deja foarte cunoscut, la fel ca și ”quattro”, simbolizând putere și capacități de trecere. Și oamenii de la marketing știu să speculeze acest lucru, luându-le ochii clienților.

Acum nu-mi rămâne decât să aștept ca BMW Seria 5 și Mercedes E-Class să vină cu răspunsuri directe, deși mi se pare stupid un Seria 5 Touring crossover (BWM X3 e o alternativă mai bună) sau un E-Class crossover (prefer R-Class sau chiar și GLK, trecând peste aspect).

Eu nu aș recomanda Audi A6 Allroad, dacă ar fi după mintea și argumentele mele. Dar știu că mașina suscită interes.

Dacă faceți parte dintre fanii acestui model, spune-ți-mi și mie ce vă place la el, de ce v-ați lua un Audi A6 Allroad? Ajutați-mă să înțeleg.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *