avem facelift, avem valoare (?) – la ce bani, oare?

Acum, că s-a lansat Sandero şi mulţi români sunt înnebuniţi după maşina asta, am ajuns la concluzia că Dacia e pe val. Mult mai pe val decât era Skoda când a fost preluată de VW.

În curând românii vor putea să-şi cumpere noul Logan facelift. De fapt, acelaşi Logan, dar cu mici modificări estetice şi măricele schimbări de calitate. Personal, nu apreciez lookul maşinii care va să vie, dar părerile multora, bazate pe pozele spion, mă fac să cred că greşesc.

dacia-logan-facelift-3.jpg

Găselniţa lui Logan facelift este că arată ceva mai modern decât actualul Logan, care este gândit strict economic. Deci este o evoluţie, care va prinde de minune la românul emancipat. Şi aici intervine o dilemă pentru cei de la Dacia: pentru că este un mic pas înainte, ce facem, creştem preţul maşinii?

Dacă maşina va costa mai mult decât actualul Logan, în condiţiile aceloraşi motorizări şi niveluri de echipare, lumea nu se va înghesui. Pentru că, psihologic vorbind, Loganul trebuie să fie ieftin, nu mai scump, chiar dacă arată schimbat şi e mai bun calitativ. Mai puţin, totuşi, nu poate să coste, e chestie de profituri şi, mai mult de atât, de imagine – cum pana mea să faci o maşină mai bună mai ieftină? Deci i-ai tras în piept pe oameni până acum? Nu se poate.

Aşa încât calea de mijloc rămâne păstrarea tarifelor. Aşa îl atragi pe român: calitate mai bună la acelaşi preţ! Şi, cum vorbim de numai nişte mii de euro, nu de zeci de mii, mulţi vor accepta sistemul buy-back, iar piaţa second-hand va fi, în bună parte, inundată de Loganurile de până acum. Deci Dacia va acapara o foarte bună parte din piaţa auto per total. Dar să nu divaghez.

Cred că marketingul, totuşi, îi va trage pe sfoară pe clienţi :) În sensul că preţul va rămâne acelaşi pentru aceleaşi motorizări, dar se va jongla la nivelul dotărilor, exact ca în cazul lui Sandero. Loganul de bază va costa foarte puţin, dar va fi atât de puţin atractiv din punct de vedere al nivelului de echipare, încât oamenii se vor orienta spre variantele mai echipate. Abracadabra – şi Dacia va câştiga: românul va cumpăra variantele mai scumpe de echipare, chiar dacă rămâne cu impresia că preţurile nu s-au schimbat.
Este adevărat, cineva de la Dacia mi-a spus că “voi avea o surpriză plăcută” în ce priveşte politica de preţuri pentru Logan facelift. Dar mai ţin minte şi că alţii de la Dacia ne-au promis o surpriză tare în privinţa numelui lui Dacia Sandero – care surpriză a fost că maşina are acelaşi nume ca şi omologul Renault, lucru pe care îl estimasem, logic, cu mult înainte. Deci rămân la părerea că Logan facelift va fi, în practică, mai scump.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *