BMW Seria 1 – un bavarez cu semne de întrebare

Stând drept şi judecând tot drept, dar numai din date oficiale, BMW Seria 1 este un artificiu cam fără substanţă. Vrea să fie cel mai ieftin BMW (BMW = ieftin => a înnebunit lupul?). Concurează în clasa compactă, unde nu prea are cum să facă faţă modelelor consacrate, mai ales în partea inferioară a segmentului. Este hatchback şi are un design discutabil în poze. Deci cum este în realitate?

bmw_120i1.jpg

Aveam să aflu la lansarea oficială de lângă Munchen, fieful mărcii.

Mi s-a întâmplat de câteva ori ca, la lansările oficiale, să nimeresc singur în maşina de test-drive. Ce uşurare! Să merg cum vreau eu, să nu mă bată nimeni la cap, să nu fiu stresat de cum conduce celălalt sau să ascult ce muzică vreau eu cât de tare vreau eu! Ei, la prâslea BMW nu mi s-a întâmplat asta. Cel puţin, nu la început.

După ce am parcurs câteva trasee cu un 120i şi un 120d, s-a ivit şi ocazia mult-aşteptată. Până la sfârşitul programului de teste mai erau vreo trei ore, iar colegii români de breaslă se cam plictisiseră şi voiau în camera de hotel. Numai eu mă găsisem că vreau să vizitez Munchenul (am uitat să menţionez că aveam cartierul general în incinta aeroportului de acolo, la vreo 40 km de Munchen).

Zis şi făcut, am înşfăcat un 120i şi valea spre Munchen! Era chiar maşina pe care o avusesem în test – modelul pe benzină, că nu-mi place ronrăitul dieselului. Mamă, şi cum merge motoraşul pe benzină! 40 de kilometri pe autostradă s-au terminat foarte rapid :)

bmw_120i2.jpg

Ei, la Munchen nu mai fusesem niciodată, iar cu maşina nu poţi s-o iei chiar pe unde vrei… nici măcar dacă ştii. Aşa că am făcut şi eu ca un catâr: am luat-o tot înainte, fără să ştiu pe unde merg. Norocul a făcut să ajung exact în centrul istoric, unde, bineînţeles, nu se intră cu maşina. Normal, am parcat şi am luat-o pe jos. Ce fain, am prins chiar un fel de festival generalizat, cu muzică simfonică şi teatru medieval. Frumos, foarte frumos, dar trebuia să mă grăbesc, să îmi las şi nişte spare time. Just in case.

Şi just in case a funcţionat de minune!

Mai întâi, o oră de parking mi-a scos din buzunar vreo 5 euro. Nu e mult, dar până şi pentru nemţi e scump. Pe urmă, stupefacţie: maşina a fost biciuită din plin în test-drive şi, fiind pe benzină, consumase. Aşa că deja eram pe rezervă. Pardon? Adică o escapadă risca să se termine în pană de benzină?? Şi uite aşa, constrâns de împrejurări, am zis că o să văd şi cât de economic este 120i, nu doar performant.

Ţi-ai găsit! Murphy mă urmărea, probabil foarte amuzat că şi-a găsit atât de repede o victimă în persoana mea. ieşirea din Munchen era blocată! Peste jumătate de oră de mişcat ca melcul în aglomeraţie, de parcă intram în Bucureşti, duminica la ora 6, când vine toată lumea de la munte! Şi acum am mustrări de conştiinţă: a trebuit să aplic metoda start-stop, pentru economisirea combustibilului atât de preţios dintr-o dată.

Scăpat din aglomeraţie, mi-a venit să fac precum Tarzan…, dar hold on a second! Indicatorul de benzină m-a gâtuit. Computerul de bord îmi arăta o autonomie suficientă dacă aş fi mers sub 100 km/. Şi uite aşa a ajuns să fie flashuit oraan pe autostrăzile nemţeşti de camioane care mergeau mai repede decât BMW-ul meu aşa de cool! :( Ba mai mult, unul dintre aceste camioane avea număr românesc, de Maramureş, de acasă… Nu ştiu ce a înţeles tipul când i-am făcut cu mâna, dar sigur nu s-a gândit că suntem din acelaşi judeţ.

bmw_120i3.jpg

Într-un final apoteotic, am ajuns la destinaţie. Unde toate erau bune şi frumoase, nimeni nu se alarmase, chiar dacă am depăşit ora 6. Ce naiba, până şi neamţul, cât o fi el de neamţ, înţelege când vrei să petreci cât mai mult timp cu un BMW Seria 1 (asta a fost reclamă, să nu uit să le tai factură bavarezilor) :)

Deci, stimaţi constructori şi importatori, dacă vreţi să demonstraţi cât de economice sunt maşinile voastre, forţaţi-ne norocul şi constrângeţi-ne să ajungem în situaţii de presiune. Deşi parcă văd că tot cărcotaşi vom fi când vom scrie articolele :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *