Ce este de urmărit la un Audi A8 D3 3.0 TDI, din 2005?

Gabi e interesat de un model A8, generația a doua:

Salut!

As vrea sa fac referire la un AUDI A8 3.0 TDI D3 din 2005. Ce este de urmarit la aceasta masina inainte de o cumpara? Elemente problematice generale, aspecte sau defecte des intalnite la acest model. Ai pute sa ma ajuti cu ceva informatii? Multumesc anticipat!

Răspunsul meu:

Salut,

Sincer? Cred ca o astfel de masina are o lista lunga de potentiale probleme :) Cam tot ce tine de electronica. Genul asta de limuzine de lux in general propun in premiera pentru brandul respectiv diverse sisteme avansate (pentru momentul in care este lansata masina), deci apar semne de intrebare privind fiabilitea acestora in timp. Plus ca gadgeturile se invechesc moral foarte repede – un sistem de navigatie de acum 10 ani este mult inferior unui gps obisnuit de pe un smartphone actual. Deci parerea mea este ca orice chestie electronica risca sa pice, mai devreme sau mai tarziu.

Probabil cel mai mare neajuns al lui A8 este caroseria din aluminiu, care presupune costuri mai mari de reparatie si specialisti cu adevarat buni. Deci mare atentie daca masina a fost accidentata si reparata, pot aparea chiar probleme structurale daca doar s-a cosmetizat si zona reparata nu e protejata cum trebuie. Suspensia pneumatica e cunoscuta ca avand multe probleme, deci e de preferat alegerea unui model fara aceasta optiune. Cutia automata si sistemul quattro nu sunt prea rele ca rezistenta in timp, dar dupa 200-250.000 km sunt susceptibile la diverse probleme cam greu de remediat. Motorul este solid, nu prea au fost probleme cu el, dar e de preferat sa fie utilizata motorina cat mai buna, altfel sistemul de injectie si catalizatorul pot incepe sa faca ”nazuri” prin bord si se ajunge la probleme greu de depistat si batai de cap (mai ales daca e utilizata preponderent in oras, in regim intermitent). Fiind o masina grea, pneurile se uzeaza destul de repede, mai ales pe versiunile quattro, deci pot sa intervina si probleme cu directia din cauza uzurii neuniforme stanga/dreapta.

E o masina de lux, deci intretinerea ei va fi cam costisitoare. Daca nu s-a abuzat de masina (si in general masinile cu motorul asta nu prea au avut soferi dementi), principial ar trebui sa promita o buna fiabilitate. Pentru România, insa, eu unul as miza mai degraba pe un A6 Allroad…

Spor

VREI ȘI TU MAȘINĂ? CLICK AICI PENTRU O PĂRERE

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *