Ce mașină second hand la circa 8.000 de euro, după 2007? BMW Seria 1 vs. Honda Civic vs. Mazda3

Sorin are o ”întrebare scurtă”, dar care necesită un răspuns mai lung :) Pentru că sunt implicate multe opțiuni.

Salut.

As avea si eu o scurta intrebare. As dori sa achizitionez o masina second hand , bugetul ar fi undeva la 8000 de euro (pentru toate cheltuielile necesare – nu doar masina propriu-zis ) , pe benzina .

Principalele variantele pana acum ar fi Bmw seria 1 – dupa 2007 , Honda Civic – dupa 2008 , Mazda 3 – dnupa 2008 ,insa nu am scos din calcul Seat Leon , Vw Golf sau chiar Audi A3 si Volvo S40.

Masina va fi cel mai mult folosita pentru oras , din cand in cand drumuri mai lungi , tocmai de aceea alegand benzina , si ceva neaparat dupa 2007. De-asemenea , inca nu sunt hotarat daca achizitia ar fi mai bine sa fie facuta din Germania sau din Romania.

Ce alegere ar fi cea mai corecta dintre cele enumerate ? Ar fi si alte variante la acesti bani?

Ei bine, Sorin, dat fiind că bugetul de 8.000 de euro este pentru mașină plus toate cheltuielile inerente ca să poți circula cu ea, lucrurile se complică. Dacă e din Germania, timbrul de mediu variază în funcție de vechime, norma euro și cilindree. Dacă e din România, ai scăpat de timbru pe motivul că vrei să fie înmatriculată după 2007. De asemenea, dacă e din România, scapi de cheltuielile cu aducerea mașinii. Principial, o mașină adusă de afară te costă minimum 1.000 de euro dacă o aduci personal și cam până într-o mie dacă apelezi la cineva (dealer sau samsar).

Vezi explicații despre ”mașină din Germania” vs. ”mașină din România”

Din start, banii pentru mașină (dacă e de afară – și eu unul înclin spre această variantă) pornesc de la 7.000 de euro în jos. Și acum, să le luăm pe rând.

1. BMW Seria 1 (cunoscut și cu indicativul E87)

Modelul a fost lansat în 2004, iar din 2007 a apărut varianta facelift – deci atenție, ca nu cumva un model înmatriculat în 2007 să fie, de fapt, pre-facelift. De ce contează acest lucru? Pentru că apar diferențe la motorizări și la dotări. Versiunea facelift e cam greu de departajat de cea pre-facelift, dar principial fanta din spoilerul frontal e mai lată, iar farurile de ceață sunt dreptunghiulare, nu rotunde, ca înainte de facelift.

masini-second-hand-7000-euro-bmw-seria-1-oraan-1

Ok, versiunile pe benzină pentru Seria 1 după 2007 (mai degrabă după 2008) sunt 116i și 118i (mă refer la modele care să intre în marja de preț, de maximum 7.000 de euro – pentru mașini aduse din afară). Motorul de pe 116i are 1,6 litri și 122 CP, dar e Euro 4, deci timbrul de mediu e de circa 400 de euro. Așa încât ar trebui găsită o mașină la maximum 6.500 de euro – ceea ce e cam dificil, în general mașinile având cel puțin 200.000 km și un nivel de echipare de bază (cel mai probabil au fost mașini de firmă). Există și versiunea de 116 CP pe Seria 1 facelift, dar, cum ziceam, atenție să fie faceliftul… Versiunea 118i de 143 CP și cu motor de 2,0 litri e greu de găsit la 7.000 de euro, în general având kilometraj mare, dar și timbrul de mediu e mai mare.

Personal, nu recomand Seria 1 decât dacă pui mare accent pe stilul de condus sportiv (limitat, însă, de motorul cel mai mic din gamă), datorită faptului că are tracțiune spate. În plus, vorbim de o mașină mai puțin spațioasă, dar și cu prețuri de service mai mari, că doar e premium. Iar pentru traficul urban consider că vizibilitatea generală e precară.

2. Honda Civic

Generația cunoscută printre fani drept ”OZN” a fost lansată în 2006, iar în 2009 a primit un facelift – principala modificare se remarcă la grila frontală, care încadrează sigla. Sincer, faceliftul nu a adus schimbări majore, Civic-ul neavând probleme de rezolvat. Are două motoare pe benzină: 1,4 litri și 99 CP, respectiv 1,8 litri și 140 CP. Personal, consider că motorul mic nu merită, fiind puțin performant și nu prea economic, cel de 1,8 litri asigurând un răspuns mai bun în orice situație.

masini-second-hand-7000-euro-honda-civic-oraan-1

Din păcate, versiunea facelift nu prea o găsești sub 7.000 de euro nici măcar cu motorizarea de 1,4 litri. Deci, dacă te tentează Civic-ul, poți găsi până în 7.000 de euro versiuni din 2007-2008, nu foarte rulate (sub 120-130.000 km). Pentru motorul de 1,8 litri timbrul de mediu este de circa 600 de euro.

Ca avantaje, mașina vine cu un design exclusivist de-a dreptul, care, culmea, ascunde și un interior foarte mare pentru clasa compactă. Un singur mic dezavantaj: portierele spate mai mici. Calitatea generală e chiar peste BMW Seria 1, de exemplu, iar problemele tehnice sunt puține (la suspensia spate au fost cele mai multe, soldate cu o rechemare în service). Ca și comportament rutier, nu e așa sportivă cum arată, dar măcar e foarte confortabilă. Motorului de 1,8 litri îi cam place în ture, asta însemnând un consum normal spre ușor ridicat, mai ales în regim urban. Mie personal îmi place mult această mașină :)

3. Mazda3

Modelul de acum două generații a fost lansat în 2004, fiind bazat tehnic pe Ford Focus II, iar în 2007 a primit un facelift discret (care se recunoaște după spoilerul față modificat, dar mai mult după stopuri și semnalizatoare, devenite albe). Are trei motoare pe benzină: unul de 1,4 litri și 84 CP (nu-l recomand), unul de 1,6 litri și 105 CP – acesta, după părerea mea, reprezintă un excelent compromis pentru hatchback-ul compact japonez – și unul de 2,0 litri și 150 CP (e gurmand, mediu ca peformanțe și mai puțin fiabil).

masini-second-hand-7000-euro-mazda3-oraan-1

Mazda3 e o mașină mult mai accesibilă decât celelalte două, așa încât versiunea de 1,6 litri poate fi găsită și la mai puțin de 6.000 de euro. Timbrul de mediu e de circa 600 de euro, motorul fiind Euro 4. De preferat e un model mai puțin rulat, care să nu depășească 120.000 km – bucșăraia și amortizoarele se duc rapid la modelele cu un rulaj mediu anual foarte mare. În rest, nu sunt probleme majore, eventual cu electronica sau scurgerile de ulei, dar nu vorbim de cazuri dese.

Mazda3 e un pachet foarte închegat: oferă un spațiu interior foarte mare (nu merită versiunea sedan, portbagajul hatchback-ului e suficient), o calitate exemplară a fabricației în general, dar și o ținută de drum excelentă, grație platformei tehnice preluate de la Focus. Chiar dacă motorul e mediu ca performanțe și pe autostradă cam zgomotos, mașina e vivace și plăcut de manevrat în majoritatea situațiilor.

Personal, dintre aceste trei mașini eu aș căuta la acești bani o Mazda3 cu motor de 1,6 litri.

Cât despre celelalte modele menționate:

– Seat Leon – e un fel de Golf mai drăguț, dar cu o calitate a interiorului sub așteptări; nu convinge prin spirit practic, iar ca dinamică și consum e în limitele clasei; mi se pare cam scump, nejustificat (doar pentru look?!)

– VW Golf – până în 7.000 de euro se găsesc doar versiuni Golf 5 (faceliftul Golf 6, marketat ca generație nouă, e mai scump, în general); de evitat motorul de 1,4 litri și cele turbo (TSI), cel de 1,6 litri e ok; e un pachet bun cam la toate capitolele, dar nu mi se pare peste Mazda3 (nu mi se pare mie, depinde de gusturi…)

– Audi A3 – e pur și simplu un Golf mai scump, ceea ce se vede, într-adevăr, în calitatea interiorului, dar și în facturile de la service sau pentru piese; în teorie, e mai fiabil decât Golf și cred și decât celelalte modele enumerate mai sus, dar nu știu dacă merită diferența de bani, mai ales că A3-urile ieftine sunt mult mai rulate

– Volvo S40 – e un sedan, bazat tot pe mecanica lui Focus; față de Mazda3 e cam la același nivel de fiabiliate, calitatea interiorului e ușor sub, dar poate veni cu mai multe dotări; fiind sedan, e mai greu manevrabil în oraș și la parcare; e greu de găsit un S40 în condiții ok la banii ăștia, plus că e premium, deci mai scump la service și piese

Ar mai putea fi interesante și următoarele mașini:

– KIA Ceed – deși pare o banalitate, a demonstrat o fiabiliate peste așteptări și oferă un bun raport confort/spațiu; motorul pe benzină de 1,6 litri e ok în general, dar consumul e cam mare, iar performanțele sub medie

– Citroen C4 – are un aspect mai exclusivist (mai ales versiunea cu trei uși), iar volanul cu butuc fix e foarte cool; din păcate, e recunoscut pentru foarte multele probleme de natură electrică, nu grave, dar stresante; motoarele pe benzină sunt normale, iar performanțele nu strălucesc

– Fiat Bravo – e interesant, cu motoare puternice, dar cam gurmande (de evitat turbo-urile); dacă nu a fost întreținută corespunzător, poate avea probleme grave (atât de natură electrică, dar și mecanice), dar nu înseamnă că e o mașină rea, mai ales că are multe dotări

– Ford Focus – e singurul model care rivalizează serios cu Mazda3: are o ținută de drum exemplară, e foarte spațios și nu suferă de multe probleme ca fiabilitate; calitatea plasticelor interioare nu e lăudabilă și nu e chiar ușor de găsit un model cu mai puțini kilometri rulați (reali)

– Opel Astra – e o compactă decentă, mai puțin performantă decât Golf-ul, de exemplu, dar nu mai puțin fiabilă; mi se pare o mașină corectă și suficient de robustă, cu motoare bune și o echipare satisfăcătoare

– Peugeot 307 – a fost o mașină foarte reușită la vremea ei, iar faceliftul a scăpat-o de cam toate hibele; e foarte spațioasă și confortabilă, dar ținuta de drum și performanțele sunt doar la un nivel mediu, la fel și consumul; mi se pare nedreptățită de folclorul care spune că are o fiabilitate proastă, dar nu e nici un monument de fiabilitate :)

– Renault Megane II – are prețuri foarte accesibile, în parte din cauza reputației cam proaste ca fiabilitate generală; faceliftul a ridicat puțin calitatea plasticelor, dar progresele nu surprind, iar performanțele și consumul primesc o notă medie, în timp ce nivelul confortului e ridicat; hatchback-ul e cam ciudat și nu suficient de practic

– Subaru Impreza – generația hatchback are o fiabiliate foarte bună în general, iar tracțiunea integrală e un garant al securității; din păcate, consumul este mult mai ridicat decât la concurență, iar dotările relativ puține; confortul suspensiei suferă, la fel și performanțele dinamice

– Toyota Auris – are o fiabilitate bunuță, mai ales pentru că stilul tern a atras mulți clienți fără pretenții dinamice; spațiul interior este bun, dar calitatea nu e chiar ceea ce te aștepți de la o Toyota; motoarele pe benzină nu sunt prea performante și nici economice, iar confortul e acceptabil

Din nou, dacă eu ar fi să-mi aleg o mașină de acest fel (acum vreo doi ani mă bătea gândul și am făcut o analiză similară a pieței), aș miza pe Mazda3, dar aș lua în considerare și Ford Focus. Dar asta pentru că eu pun accentul pe stilul de condus și dinamismul unei mașini :) Tu poate privilegiezi designul, sau confortul, sau spațiul interior, etc.

Succes în alegerea mașinii potrivite!

5 Comments

  • Salut Oraan. Iti consum cu savoare si interes articolele de vreo 2 zile. Sunt intr-o dilema asemanatoare. Dispun de 8-10.000 euro si sunt impartit intre Golf 6, Opel Astra J si Ford Focus 3. Vreau benzina (pentru toate argumentele pe care le prezinti prin site), dar sunt derutat de problemele pe care le gasesc pe net: motoarele TSI de la VW au probleme cu distributia/turbina, iar despre Astra J am citit de la cutii de viteza schimbate, la resoftari constante, rechemari in service si diverse zgomote, de la plastice, la motor sau roti. Despre Focus n-am cercetat la fel de mult (inca) :)

    In materie de pret, Astra pare extrem de avantajoasa: dotari bune (clima, volan piele) la 9k euro, an 2012/2013 si km chiar si sub 50.000. In acelasi timp Golf 6 costa in jur de 8000+ masinile din 2010. Ai idee de ce Astra se devalorizeaza atat de repede si atat de mult? Sa fie pentru ca are atat de multe probleme?

    Orice sfat care sa ma ajute ss-mi limpezesc optiunile ar fi extrem dr apreciat :)

    Multumesc anticipat!

    • Salut,

      Sa ne intelegem: motoarele pe benzina sunt de preferat daca sunt aspirate. Daca au turbo, cum e cazul TSI-ului de la VW, apar principial cam aceleasi probleme ca la motoarele diesel, care sunt de mult ani de zile doar turbo.
      In ce priveste Astra, e pur si simplu chestie de reputatie. Golf 6 e un facelift al lui Golf 5, facut destul de competent, in sensul ca Golf 6 chiar e o masina destul de fiabila in ansamblu. Opel Astra J, in schimb, a schimbat macazul fata de generatiile precedente, dorind sa fie o masina mai emancipata – de aici si contradictia intre a oferi mai mult si mai complex in conditiile unor costuri cat mai mici. Sa nu uitam ca Opel tine de GM, care GM a trecut printr-un faliment din cauza deciziilor proaste ale managementului, decizii care au cam afectat si modul in care Opel a facut masini. Totusi, ca fiabilitate Astra nu e mult mai jos decat Golf 6, dar, intr-adevar, riscurile par sa fie mai mari, mai ales in ce priveste partea electrica si cutiile de viteza.
      Despre Focus nu sunt toate lucrurile roz, dar cei de la Ford au reusit sa imbunatateasca destul de mult calitatea fabricatiei si problemutele de fiabilitate. Totusi, sa nu uitam ca si Ford a trecut printr-o degringolada. Focus 2 e considerat o investitie foarte buna, in special daca vorbim de facelift. Cu Focus 3, fiind o generatie mai noua, lucrurile nu sunt foarte clare, dar din cate am inteles e bine cotat la capitolul fiabilitate.
      Principial, Golf 6 reprezinta o valoare destul de sigura pentru revanzare, dar eu consider ca nu e chiar infailibil. Pe de alta parte, Focus cred ca e cam la acelasi nivel de fiabilitate (oricum, fiabilitatea depinde mult de precedentii proprietari…), dar are niste plusuri la capitolul tinuta de drum. Daca nu esti neaparat fan al placerii de a conduce, cred ca Golf 6 poate fi un compromis foarte bun.

  • Am o mazda 3 2.0 150cp din 2008. Masina e perfecta. E cam cel mai fiabil model de Mazda din ce am auzit. Cel putin pana la acel moment. Motorul e consuma destul dar pt 150 de cai se misca bine si nu face probleme. Chiar nu cred ca se poate compara cel de 1.6.

  • Salut. As dori sa achiziționez o mazda 3 din 2004 1.6 105cp benzina la 3500 euro crezi ca se merita și ar fi cam scumpa la piese și întreținere?
    Mă gândeam și la o mazda 6 din 2002 motor de 2.0 benzina 124cp. Mulțumesc.

    • Salut,

      La acest pret s-ar putea sa fie cam ”birjarita” sau sa fi fost accidentata si reparata. Cat de scumpa sau ieftina e intretinerea, nu ma pot pronunta, depinde de ce intelege fiecare raportat la bugetul sau. Dar, dat fiind acest pret mic, cu siguranta intretinerea va parea costisitoare – sa nu uitam, totusi, ca piesele de baza si consumabilele nu au un pret mai mic doar pentru ca masina e second hand… Principial, Mazda3 foloseste platforma tehnica a lui Ford Focus, deci preturile si costurile ar trebui sa fie cam tot pe acolo.
      Mazda6 e o alegere interesanta, dar motorul e cam mare, ceea ce va insemna consum mare si taxe si impozite maricele.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *