23/10/2015

Ce se mai întâmplă cu VW pe fond de ”Dieselgate”

Acum, că lucrurile s-au mai calmat la o lună de la izbucnirea marelui ”Dieselgate”, să dăm o tură rapidă prin știrile de ultimă oră privind efectele asupra grupului VW:

  • cel mai interesant lucru mi se pare că fix acum s-au găsit autoritățile germane să taie în carne vie: sunt aduși în instanță foștii șefi ai Porsche SE, Wendelin Wiedeking și Holger Haerter, acuzați pentru manevra prin care se dorea ca Porsche SE să cumpere VW în 2008, dar criza economică a adus compania Porsche în pragul falimentului, fiind salvată chiar de VW
  • apropo de Porsche SE, ia ghiciți cine tocmai și-a dat demisia din funcția de CEO – exact, același Martin Winterkorn care a plecat din fruntea grupului VW luna trecută! Culmea, este înlocuit de Hans Dieter Pötsch, care a fost promovat recent și în funcția de președinte al comitetului de conducere al VW Group
  • apar tot felul de informații despre Winterkorn și modul lui (aproape) hitlerist de a conduce VW către obiectivul de cel mai mare grup auto din lume…
  • între timp, șeful VW SUA (de fapt al noii divizii pentru regiunea Americii de Nord, care include SUA, Canada și Mexic) ar fi trebuit să fie fostul șef al Skoda, Winfried Vahland; care, însă, a decis să părăsească de tot grupul german, lăsând niște semne de întrebare în urma sa
  • se pare că Volkswagen a pregătit mai multe softuri de tip ”defeat device”, în funcție de legislațiile din diferitele zone ale lumii – ba chiar și noile motoare Euro 6 ar fi trebuit să fie dotate cu așa ceva (poate de aceea VW a retras cererea de omologare pentru acestea în SUA?!)
  • în Europa, VW a oprit vânzările pentru aproape toate modelele cu motorul diesel EA189, care ar urma să facă obiectul dotării cu noile sisteme de depoluare și de-abia apoi să fie repuse în vânzare
  • pe fondul anunțului unui plan masiv de redresare și de tăiere a investițiilor (circa 1 miliard de euro anual), apar diverse ipoteze privind ”remanierea” brandurilor din portofoliul grupului: Bugatti e cu semne de întrebare, deși urmașul lui Veyron sunt zvonuri că ar fi rămas în cărți; revine întrebarea dacă Seat va fi sacrificat pentru a se concentra eforturile pe Skoda; iar ofensiva de modele ”green” va aduce un Passat electric – adică un fel de Porsche Mission E mai low-cost, așa…
  • și o chestie mai entertaining: Leo di Caprio vrea să facă un Titanic 2… ăăă, pardon, vrea să facă un film sau documentar despre ”Dieselgate”; dat fiind că e un militant eco, sigur filmul va avea caracter subiectiv și va face arșice dieselul și poate tot domeniul motoarelor cu ardere internă – e de urmărit, poate la anul sau peste doi ani

Om trăi și om vedea ce se mai întâmplă cu ”Dieselgate”.

P.S. despre șeful VW UK nu am auzit să fi fost concediat încă…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *