Chevrolet Cruze – surpriză întârziată

Am o întrebare pentru tovarăşii de GM: de ce Chevrolet Europe a scos de-abia acum o maşină pertinentă, pe placul multor oameni? De-abia acum, când marea corabie GM se cam destramă…

Prima oară, când am văzut maşina la Paris 2008, mi-a făcut impresia că e de categorie medie, însă acum mi-am dat seama că se poate compara cu Renault Megane Sedan, nu cu Opel Vectra. Şi pozele contribuie la impresia că maşina e mai mare decât în realitate.

chevrolet-cruze-oraan

Chevrolet Cruze e o maşină care arată destul de bine. Nu este nici foarte agresivă, dar nici banală – aş spune că are influenţe de la Cadillac, suficient de multe cât să atragă oareşce priviri în trafic. Nici nu ai spune că e o maşină coreeană.

Interiorul arată ok, chiar modern şi peste ce mă aşteptam de la o marcă low-budget cum este Chevrolet. Totuşi, o impresie de ieftineală americană se face simţită dacă te uiţi la displayuri şi la unele plastice de pe bord. Există şi elemente care îi conferă maşinii o anumită eleganţă, aşa că, per total, mă declar mulţumit de interior.

chevrolet-cruze-oraan-101

Asta în faţă. Pentru că în spate sunt foarte mulţumit de spaţiul la genunchi şi la cap sau de capacitatea mulţumitoare a portbagajului. Chevrolet Cruze este, practic, un sedan compact mai mult decât decent.

Motorul de 2,0 litri cu 150 CP mi se pare cam mult. Pentru maşinuţa asta ar fi mai potrivit unul cu cilindree redusă şi maxim 120 CP. Nu de alta, dar sportivitatea nu e un atu al ei – trenul de rulare e zgomotos peste gropi şi amortizarea cam dură, deşi în curbe nu ai parte de o stabilitatate extraordinară; cutia de viteze are doar 5 trepte şi nu prea exploatează eficient resursele motorului, unde mai pui şi imprecizia schimbătorului; direcţia e doar ok, fără a fi prea asistată, dar nici nu are un feedback bun.

E o maşină ok, pentru cei care vor un mijloc de transport decent şi care să îndrăznească să arate ceva mai bine decât te aştepţi de la o maşină ieftină. Ieftină, pentru că versiunea de bază porneşte de la 12.990 euro (cu discountul de 500 euro aferent lansării pe piaţa românească). Maşina din test, cu echipare LT şi motor diesel 2,0 150 CP, costă 18.000 euro – un preţ doar corect pentru ce oferă maşina.

Eu unul m-aş îndrepta spre o benzinară de 1,6 litri şi 113 CP. Va fi leneşă, dar o versiune de echipare mai mult decât decentă te duce la aproape 15.000 euro. Ceea ce e ok.

3 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *