Corsa sau Polo, cu motoare diesel?

Userul ”AlexGT86” are de făcut o alegere:

Salut Oraan,
Ce parere ai despre o Corsa C din 2004 cu motor 1,3CDTI(70cp si lant de distributie) si 160k km la 3200euro(varianta in 4usi) adusa din Germania?Sau mai bine un POLO asemanator dar cu 1,4TDI(curea)sau fabia?M-as fi gandit si eu la o Astra G sau Golf IV dar presupun ca nemtii nu au chinuit masini mici pentru ca nu prea aveau de ce.

Mai jos, răspunsul meu:

Salut, Alexgt86

In primul rand, vreau sa fac o remarca referitor la ultima parte a mesajului: masinile mici sunt cam cele mai chiunite deoarece nemtii, pragmatici din fire, le folosesc in special in mediul urban. Unde folosesti foarte mult masina la acceleratii (deci duci motorul in ture, utilizezi preponderent a-ntaia si a doua, de multe ori fara ca motorul sa fi ajuns la temperatura optima), folosesti mult frana (deci apare uzura accentuata a placutelor si discurilor, in unele cazuri si a lichidului de frana), treci peste multe denivelari (si la nemti sunt multe canalizari, treceri peste cale ferata, gropi astupate doar ceva mai bine, etc , deci suspensia si directia sunt solicitate mult, mai ales ca, fiind masini de categorie mica, beneficiaza de solutii constructive mai ieftine, adica mai putin rezistente in timp).

Ok, din acest punct de vedere trebuie sa te gandesti mai intai la ce vei folosi preponderent masina, deci care e utilitatea ei. pentru ca o masina de clasa mica e clar mai inconfortabila la drumurile lungi decat una compacta.

Referitor la optiunile enumerate, in primul rand eu unul sunt reticent in privinta motoarelor diesel de cilindree foarte redusa. In teorie, lucrurile suna bine, motoarele par suficient de puternice, sunt mai economice si pretul ar fi ok. In practica, insa, cu toata evolutia tehnologica, un motor diesel ramane tributar modului de functionare: prin compresie. Ceea ce inseamna presiuni foarte mari, temperatura mare, necesitatea unei servisari cat mai atente si facute la timp. Daca ne gandim la o utilizare preponderent urbana, atunci asta inseamna cu atat mai mult o uzura accentuata.

Personal, as alege un model Corsa cu motor pe benzina, nu diesel, deoarece un benzinar e mai putin problematic decat un diesel in conditii severe de exploatare, iar eventualele hibe sunt mai putin costisitoare. In ce priveste modelul mentionat, pretul pare ok, desi sunt sigur ca poate fi negociat sub 3.000 de euro (timbrul de mediu e peste 250 de euro). Doar ca, dat fiind kilometrajul, trebuie neaparat verificat daca s-a facut vreodata distributia (o fi cu lant de distributie, dar asta nu garanteaza indestructibilitatea motoroulu…), plus o revizie generala – atentie la cutie si la bucsaraie, in special.

Polo sau Fabia cu motorul 1.4 TDI se conformeaza acelorasi observatii de principiu, cu mentiunea ca servisarea trebuie sa fi fost mai stricta (trebuie dovada pentru schimbarea distributiei). In plus, acestea sunt masini cu suspensie mai tare, deci trebuie cantarit bine raportul intre “vreau confort” si “vreau durabilitate” pe soselele noastre. Ca fiabilitate, sincer, nu sunt mari diferente intre Corsa si Polo (desi folclorul inclina balanta spre VW), iar modelul Opel promite piese mai ieftine.

Cam atat din partea mea, spor la alegerea cat mai buna pentru tine

VREI ȘI TU MAȘINĂ? CLICK AICI PENTRU O PĂRERE

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *