cu noul Renault Megane noaptea

Francezii au fost foarte atenţi cu jocurile de lumini de la noul Renault Megane, lucru de care m-am convins noaptea. De la spoturile din uşi până la ceasurile de bord, noul Megane îţi inspiră o atmosferă de maşină de lux.

Ceea ce nu este… dar măcar noaptea arată fain.

renault-megane-oraan-1011

La întrebarea dacă mi-aş lua noul Megane, răspunsul meu este nu.

Ar fi DA, dacă aş fi o femeie trecută de 30 de ani, cu un intelect dezvoltat, cu un simţ dedicat artei şi lucrurilor frumoase. În acest caz, aş vrea o maşină rezonabilă (deci motorul diesel ar fi o alegere foarte bună) şi care să arate bine, fără a fi agresivă sau extravagantă.

renault-megane-oraan-108

Noul Megane arată interesant şi la interior, deşi pe frate-meu l-a agasat lipsa de spaţii de depozitare mai multe şi mai încăpătoare. Unii chiar au criticat plasticul de pe bord, cică arată non-quality – mă rog, mie mi se pare normal pentru un hatchback şi nu are o textură a la Logan.

Dacă ar fi să mă leg de ceva, asta ar fi multitudinea de butonaşe de pe consolă, atât pentru instalaţia audio, cât şi pentru climatizarea automată. Pe de altă parte, feelingul la atingerea şi apăsarea lor chiar mă duce cu gândul la calitate şi rafinament.

renault-megane-oraan-107

Din nou, fratelo a găsit un punct nevralgic în navigarea cam greoaie prin meniu. Şi comunicarea, dacă îţi “împerechezi” telefonul prin bluetooth cu maşina, lasă de dorit. Acurateţea sistemului audio e de la bună în sus, dar motoraşul diesel este enervant de tractoraş. Tot timpul se aude şi, dacă mă gândesc la rafinamentul pe care îl degajă maşina, zgomotul motorului e un punct nevralgic, mai ales pentru tanti descrisă mai sus.

renault-megane-oraan-1041

Mi-a plăcut foarte mult direcţia – chestie pe care cred că nu am spus-o niciodată în cazul unui Renault. Pe şosea, maşina stă destul de bine, dar ar fi exagerat să mă apuc să vorbesc de sportivitate – Megane-ul ăsta în cinci uşi parcă de la început îţi spune “relax, chill”, e făcut pentru condus lin, nu pentru tineri sălbatici.

Ba chiar îţi dă cu tifla: dai controlul tracţiunii pe “off” şi, cum încerci să te dai la maşină, electronica îl readuce pe “on”, cu nonşalanţă. Nici schimbătorul nu e pentru sportivi, e pentru doamna de mai sus, având o timonerie foarte plăcută – exceptând imprecizia enervantă din a 5-a şi a 6-a.

renault-megane-oraan-1021

Ce ar mai fi important… A, portbagajul e foarte mare, dar ca modularitate bancheta nu e foarte uşor de manipulat. În spate se stă doar normal, în Logan am loc mai mult. Iar în faţă spaţiul în lateral este excedentar – unul gras s-ar simţi super, eu însă consider că spaţiul până la cotiera de pe uşă e cam mare (reversul medaliei va fi o securitate crescută la impactul lateral).

renault-megane-oraan-1031

Hai, că plusuri şi minusuri găseşti la toate maşinile… dar, când vine vorba de bani, apoi să te ţii, că noul Megane vine cu un preţ super. Adică maşina de test, Renault Megane 1.5 dCi, porneşte de la 14.600 euro, iar echiparea Dynamique costă 15.550 euro.

Iar faza este că în banii ăştia ai o listă de dotări standard… mai mult decât bogată. Maşina de test mai avea nişte opţionale de vreo 500 euro, aşa că totalul se ridica la puţin peste 16.000 euro.

renault-megane-oraan-1051

Bani pentru care ai

  • un design elevat, dar nu contradictoriu (ca Megane II) sau extravagant şi nici fad (ca Golf 6 – aşa mi se pare acum!)
  • un interior frumos conceput, cu nişte minusuri la capitolul practic, dar cu un mare plus la aspect, iar calitatea este bună per ansamblu
  • ai un portbagaj măricel şi spaţiu foarte ok pentru 4 oameni
  • ai un consum decent pentru motorul diesel 1,5 dCi de 105 CP (am scos un 6,5 în condiţii de mers rapid – la 180 la oră consumul instantaneu nu a trecut de 11 la sută, ceea ce e remarcabil pentru motoraşul ăsta)
  • ultima chestie, ai muuulte dotări în nivelul de echipare Dynamique.

renault-megane-oraan-106

În concluzie, Megane e foarte tare pentru clasa compactă. Atâta doar că eu nu-mi dau Jimny-ul pentru nici o compactă :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *