Dacia SUV – un subiect HOT… NOT?

Săptămâna asta (18-22 februarie) am initiat pe promotor.ro o mini-campanie pe subiectul Dacia SUV, un subiect care, cel puţin mie, mi se pare foarte important pentru viitorul industriei auto de la noi.

dacia-suv-renault-koleos.jpg

Chiar înainte cu o zi de declaraţiile semi-oficiale ale celor de la Dacia şi Renault, conform cărora va exista un SUV în 2009, am “aruncat” pe piaţă câteva supoziţii la oportunitatea apariţiei în gama Dacia a unui astfel de model şi câteva speculaţii despre ce maşină ar putea sta la baza sa, consideraţii despre preţul probabil şi altele. Toate speculaţii.
Cu stupoare, trebuie să remarc un lucru: majoritatea comentatorilor sunt PE DINAFARA SUBIECTULUI!

Adică este clar că sunt foarte mulţi puştani care comentează dintr-un fel de nevoie de a spune şi ei ceva, de a-şi vedea cuvintele pe internet, de a avea o părere, indiferent că este argumentată, bună, proastă, la obiect, aiurea, etc…

Cel mai bun exemplu sunt cei care întreabă cât costă, care îşi dau cu părerea despre cât de bine sau prost arată maşinile DESENATE de un grafician (pornind de la modele existente), cei care găsesc un nou prilej pentru a blama Dacia din postură de “şoferi pe forum”.

Totuşi, mă aşteptam la un conglomerat de idei, supoziţii, speculaţii, contraargumente ale userilor serioşi. Ceva din care să tragem o concluzie constructivă.

Sunt sigur că sunt destui dintre cei care chiar au citit ceea ce am scris în aceste articole, care au păreri avizate, de care se poate ţine seama, dar probabil nu au simţit nevoia să le apară cuvintele cot la cot cu comentariile de neluat în seamă. Păcat.

Deocamdată, Dacia nu răspunde nimic oficial, ba se simte o mare încrâncenare şi rezistenţă la orice întrebare pe acest subiect. Pe de o parte, este de înţeles, firma nu vrea să dezvăluie informaţii esenţiale în lupta cu concurenţa, mai ales că, în perioada următoare, vedeta va fi fratele lui Renault Sandero.

Pe de altă parte, şi ei poartă răspunderea denaturării adevărului, prin refuzul de a da nişte răspunsuri şi comentarii. Ăsta este calvarul presei… Până la urmă, ne poate acuza cineva de minciuni? Sau, na, mă poate acuza cineva de rea-voinţă pentru că am exprimat nişte păreri argumentate? Nişte supoziţii care au la bază idei clare de pornire?

În condiţiile în care revistele auto cele mai cunoscute din lume recurg la asemenea speculaţii, de ce ar fi promotor.ro de blamat pentru acest lucru? Pentru că nu suntem cu turma? Să profităm şi noi de subiectul Taxa Auto, de exemplu, fără să spunem nimic? E meschin şi contravine deontologiei profesionale.
Măcar promotor.ro a contribuit puţin la conturarea unei imagini despre interesul oamenilor pentru un SUV sau crossover Dacia. De asta nu mă îndoiesc. Mă îndoiesc, totuşi, de deciziile pe care managementul Dacia sau Renault le va lua în ce priveşte noul model. Sper că departamentele lor de marketing s-au documentat riguros, altfel am putea asista la un mare eşec Dacia. Ceea ce chiar nu vrem.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *