Focus, din nou atractiv!

focus.jpg
Aşa da, mai merge! Parcă arată a maşină cu sex-appeal, la fel ca prima generaţie. Doar partea din spate va fi mai ternă, spre deosebire de stopurile tridimensionale ale primului Focus, dar… na, ce să zic, acum, tot e bine că tipii de la Ford gândesc în termeni tinereşti.

Ce m-a enervat cel mai mult la noul Focus a fost aspectul derivat din stilul bătrânesc al lui Mondeo. Ceva de genul “pentru oameni serioşi”. Păi de ce a avut succes prima generaţie, pentru că era sobră??? Nicidecum.

Maşina din poză nu este viitoarea generaţie a lui Focus, cum am crezut iniţial, ci faceliftul actualei generaţii. Un ditamai faceliftul!!! Bine, e o schiţă pe calculator, să vedem realitatea, dar eu unul nu mai recunosc nimic din Focusul actual în aceste linii “kinetic design”. Deci se simţea nevoia pregnantă a unei schimbări sau….?

… sau mişcarea concurenţei i-a inspirat pe cei de la Ford?! Adică VW Golf, al cărui facelift va fi, de asemenea, foarte complex. În plus, germanii îl anunţă drept Golf VI! Adică marketingul îl anunţă drept o nouă generaţie (deşi o nouă generaţie înseamnă reproiectare de la zero, nu doar alte panoori exterioare ale caroseriei, dar, na, ce să-i faci, ce ştie clientul despre maşini, poţi să îl fraiereşti cum vrei dacă te ţine). Prin comparaţie, Opel devine prostul satului, prin modificările minore ale Astrei, survenite la doi ani de la lansare şi denumite pompos facelift…

… sau o fi faptul că japonezii se mişcă foarte rapid?! Honda Civic a impus un ritm diabolic de schimbare a generaţiilor, cam la cinci ani. Cinci ani!!! Când restul lumii de-abia cam la patru ani propunea câte un facelift mai mult sau mai puţin generos. Şi ce schimbare de generaţii! Ce alt model compact mai poate rivaliza cu noul Civic, de exemplu? Care nu e neapărat un model foarte vândut, având un preţ măricel, dar are meritul de a întoarce privirile dinspre concurenţă şi chiar de a-i face pe oameni să critice modelele concurente.

… sau Ford simte că o duce foarte bine, aşa că îşi permite să investească masiv într-un facelift de proporţii? Pe draq, a scăpat de perla Aston Martin, Land Rover şi Jaguar sunt pietre de moară legate de gât, iar Volvo e pe tavă şi aşteaptă pretendentul. Halal, ce a mai rămas din Ford… E din nou în nisipuri mişcătoare, la fel ca şi Chrysler, recent divorţat de Daimler, în timp ce colosul GM abia acum îşi dă seama cât de putredă este fundaţia şi se clatină, “ajutat” de ascensiunea Toyota.

Ford – în sfârşit, consiliul de administraţie al babalâcilor din conducere şi-a dat seama că, hopa, suntem în era IT, nu mai putem face maşini convenţionale, care să arate banal şi pe care le putem băga pe gât clienţilor oricum, de parcă nici nu ar exista concurenţă. Aşa că hai să scăpăm de mărcile de prestigiu, că acum sunt chiar profitabile, şi să folosim banii pentru rezolvarea problemelor interne pe de o parte, iar pe de altă parte să concentrăm resursele pe maşinile de bază, care duc afacerea în spate. Şi poate ne mai rămâne de un yacht, o vilă, ceva… că doar nu or fi ei mai prejos decât românii când vine vorba de căpuşat bugete babane! Oare or fi căzut capetele seci responsabile de imaginea bătrânească a lui Ford?
… sau Focus trebuie neapărat să se încadreze în noua linie de design Mondeo? Un Mondeo atât de lăudat, încât chiar mă întreb dacă laudele astea nu au fost unse cu sume importante. Încă nu am văzut maşina pe viu, dar am o oarecare incertitudine că ăştia de la Ford chiar au reuşit să facă o maşină chiar atât de evoluată. Mă rog, colegul Eugen, care a testat-o la lansarea oficială, a fost entuziasmat, dar eu sunt toma necredinciosul, până nu pun mâna pe ea personal, nu mă lămuresc. Vorba aia, şi Opel sau Renault se laudă că noile generaţii Vectra, respectiv Laguna sunt extra-mega-super, dar stai să vedem în realitate, că la unii dintre noi nu prinde campania zvonurilor subliminale :)

Oricum ar fi, e clar că industria auto începe să îi dea bice. Mentalitatea se schimbă continuu, iar în era IT această schimbare este mult mai rapidă, aşa că marii constructori învaţă din mers că trebuie să fie mai adaptabili. Cercul ăsta vicios, al clientului care dictează producătorului ce vrea, dar înghite ceea ce îi dă producătorul, se învârte din ce în ce mai ameţitor. Oare cât de aproape este momentul în care îţi vei configura maşina on-line: cum vrei să arate, cât de mare să fie, ce să ai pe ea, etc.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *