Ford Mondeo până în 15.000 euro, pentru Germania-România?

Userul ”Mihai” are o dilemă puțin mai altfel, pentru că nu e în România:

Hai sa-ti spun dilema mea. La plecarea mea in Italia in urma cu 3 ani mi-am vandut prima masina primita de la parinti (Golf 4,1.4 16V), de un an sunt in imperiul masinilor SH si totusi din ce am studiat cea mai buna alegere dpmdv ar fi o masina pana-n 5 ani, cu km putini, de preferat cu carte servici la zi si poate chiar garantie. Ma gandesc de un timp foarte serios sa achizitionez o masina in rate, si sa o inmatriculez aici, m-am gandit anterior la masini premium (A4,Seria3,Mercedes), dupa care mi-a venit mintea la cap (am vandut masina chiar datorita cheltuielilor care vin la pachet cu masina) si dupa o cercetare pe mobile.de m-am gandit la un Ford Mondeo panan 15k euro, acum dilema mea ar fi motorizarea, avand in vedere ca locuiesc in Munchen, masina o voi folosi mai mult pentru deplasari in tara o data la cateva luni, respectiv 2k km dus intors, in timp voi face drumul acesta tot mai des, deci ma gandesc la un disel, avand in vedere si consumul mai redus…. acum ramane de vazut, nu m-am decis 100%, astept parerea expertului, respectiv a ta :P. Poate imi sugerezi chiar o alta varianta de banii astia, sau chiar mai ieftina :)

Iată ce i-am răspuns:

Salut,
In primul rand, nu ma pricep la pietele din exteriorul Romaniei, adica nu am cum sa iau in calcul costurile de intretinere si utilizare ale unei masini in strainatate. De aceea nu voi risca sa fac vreo recomandare alternativa, decat prin prisma concurentei directe cu Ford Mondeo. Deci as recomanda si modele precum Honda Accord, Mazda6, Opel Insignia, Skoda Superb, Toyota Avensis sau VW Passat.
Pentru ca vorbim de o masina care va fi utilizata preponderent la drumuri lungi, un diesel mi se pare mai ok – consum mai redus si comportament mai bun in conditii de sarcina. Acum ramane de vazut cat de mult se va scumpi motorina (sau cat de mult vor creste taxele pentru motoarele diesel) pe fond de ”Dieselgate”… Masinile de categorie medie, precum Ford Mondeo, ofera un mai bun confort la drum lung decat cele de categorie compacta. Dar, pentru ca vorbim de masini mai voluminoase si mai grele, e de preferat un motor diesel mai serios – deci 2.0 TDCi pentru Mondeo, nu 1,6 TDCi. Motoarele diesel de cilindree mare promit si o rezistenta mai mare in timp, precum si o uzura mai redusa in conditii de viteze mari, pe perioade lungi (ceea ce este de asteptat si de la masina pe care o doresti). Inca o mentiune: e de preferat versiunea de 140 CP, mai echilibrata decat cea de 163 CP – asta daca nu se urmareste asa-zisa sportivitate…
Fata de restul modelelor mentionate (cu exceptia lui Mazda6, care imparte aceeasi platforma tehnica a modelului Ford), Mondeo este mai bun la confortul suspensiei si manevrabilitate, chestii care se simt din plin la drumurile foarte lungi. Daca nu e nevoie neaparat de mult spatiu, condiser ca berlina e o alegere mai buna, deoarece ofera o aerodinamica mai buna decat breakul, ceea ce se traduce prin consum mai redus, dar si zgomote mai mici din cauza turbulentelor aerodinamice.
Cam atat din partea mea, poate sunt alti experti care sa dea mai multe detalii, eu consider ca am oferit suficiente explicatii. Numai bine

VREI ȘI TU MAȘINĂ? CLICK AICI PENTRU O PĂRERE

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *