globalizarea loveşte, domeniul se “erase”-uieşte

DPDV jurnalistic, pot spune că mă enervează cum a dispărut de peste tot MG-Rover. Din toate cataloagele, de pe toate site-urile, de parcă nu ar fi existat niciodată. Adică s-a dat erase la 100 de ani de Rover… (cine vrea, găseşte articole prin arhive sau search pe google).

Chiar dacă sunt fan BMW, recunosc, nu mă încântă că bavarezii le-au tras-o în stil mare: i-au cumpărat, i-au divizat, au păstrat Mini (ale cărui vânzări acum “duduie”), au vândut Land Rover profitabil şi au mai şi avut timp să dezvolte un foarte reuşit Rover 75, mult mai fain decât l-ar fi făcut englezii.

Până să dea faliment, englezii au mai apelat la o soluţie de compromis: un parteneriat cu indienii de la Tata, în urma căruia a apărut Cityrover, cică maşină de oraş… Iar acum, regăsim marca britanică botezată Roewe de noul proprietar chinez SAIC.
Practic, englezoii ăştia răzgâiaţi, de la care vine cel mai tare show auto, top gear (na, că am ajuns să le fac reclamă…), nu prea mai au cu ce se lăuda în industria auto, decât cu firmuleţe de serie foarte redusă. au ajuns cam ca noi, după nişte “erase”-uri naţionale: oltcit (desfiinţat de daewoo) şi ARO (desfiinţat de prostia românească) – care poate că vor reînvia ca pasărea phoenix cu ochi oblici, ca fabrici de maşinuţe chinezeşti…

deci, domnilor politicieni, ca să înţelegeţi de ce UK ne pune bariere după integrare: nu vor să muncim noi în locul lor pentru chinezi! să ne vedem de lungul nasului, că o să ne vină şi nouă rândul.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *