Honda Accord vs. BMW Seria 3 – ce merită mai mult?

Userul ”Ovi” are de făcut o alegere între două modele cu multe atuuri:

Buna Oraan,

Tanar IT-ist in varsta de 30 ani. Ma confrunt de cateva luni cu o dilema personala.
Doresc sa achizitionez o masina second hand avand un buget de 9000 euro pentru masina + 1000 euro pentru toate posibilele chestuieli ulterioare achizitiei, deci un buget total de 10000 euro.

Am doua optiuni:

Honda Accord CU1 (2009+) 2.0 Benzina 156CP
BMW seria 3 320i E90 (2008+) 2.0 Benzina

Masina va rula 80% oras 20% exterior cu o estimare de max. 10.000 km / an , motiv pentru care m-am orientat pe benzina.

Neavand experienta in auto (decat teorie – sunt incepator) , m-am bazat pe luni de zile :) de acumulare de informatii de pe internet. Am incercat sa adun plusuri si minusuri , incercand pe cat posibil sa pun in balanta ce imi doresc de la o masina in raport cu ce ofera ambele masini alese de mine.

Dupa luni de zile nu am reusit sa ajung la o concluzie. Am acumulat multa informatie legata de ambele modele insa factorul decisiv care sa ma determine in a alege unul din cele doua modele lipseste.

Multi cand aleg o masina second hand pun in balanta elementele specifice modelului fara sa ia in calcul si factorii care survin din faptul ca e totusi o masina second … ma refer ca pun pe hartie plusuri si minusuri ca si cand le-ar achizitiona de noi … sunt constient de acest aspect , insa am sa prezint ce imi doresc sperand ca poate am sa primesc din partea ta acel factor decisiv care sa ma indrepte catre alegerea finala.

Ce imi doresc (in ordinea importantei)

– fiabilitate (+1 Honda)
– confort (+1 BMW)
– siguranta (+1 BMW)
– dinamica (+1 BMW) (masina care sa-mi ofere placerea de a conduce si aici ma refer la senzatia ce mi-o produce atunci cand o conduc nu neaparat multi cai putere , directie mai putin asistata doresc sa simt masina cat mai bine si cand fac stanga stanga sa fie – genul de masina care raspunde si imi ofera feedback)
– personalitate (+1 Honda) (aici ma refer la faptul ca imi doresc o masina care sa nu fie la fiecare colt de strada si care sa fie altfel , sa aiba acel ceva care o scoate in evidenta)
– costuri intretinere decente (+1 Honda)
– am “mania lucrului bine facut” .. presupun ca BMW fiind premium ar intra in aceasta categorie in comparatie cu Honda.

Sper ca ma poti ajuta sa-mi fac putina ordine in toata informatia acumulata si poate , de ce nu ? sa-mi oferi o alta perspectiva astfel incat sa pot sa-mi limpezesc putin gandurile astefl incat sa fac alegerea potrivita.

Multumesc,
Ovidiu

Iată răspunsul și argumentele mele în continuare:

Salut Ovidiu,

Ma ”testezi” cu o dilema interesanta, trebuie sa recunosc :)
In primul rand ma intreb de ce ai ales masini din categoria sedan de clasa medie cata vreme utilizarea preponderenta va fi in mediul urban, unde mi se pare mai potrivita o masina de categorie compacta sau chiar mica. Dar nu am de gand acum sa critic alegerea facuta, mentionez doar ca, din punctul meu de vedere, o caroserie sedan cu dimensiuni nu prea mici ar fi bine sa aiba in dotare si un sistem de senzori de parcare, foarte util la manevrele rapide de parcare in aglomeratia din oras.

Ok, revenind la comparatia dintre cele doua modele, trebuie facuta o lamurire in privinta lui BMW Seria 3. Versiunea 320i are acelasi motor ca si versiunea 318i, dar cu 170 CP (in loc de 143 CP), un cuplu de 210 Nm (fata de 190 Nm) si faptul ca 320i are si admisie variabila (ceea ce poate presupune o crestere a riscurilor de defectare, fiind un element mai complex). Personal, cred ca diferenta de performante in mediul urban este insignifianta (chiar daca teoria spune ca 320i e mai rapid cu o secunda decat 318i, chestie obtinuta in buna masura si datorita cutiei cu rapoarte ceva mai scurte). Daca ma gandesc si la faptul ca BMW-urile in general tind sa fie mai ”chinuite”, logica ar spune ca o versiune mai potenta poate a fost utilizata mai agresiv. Deci, din punct de vedere al fiabilitatii, eu as inclina spre 318i, nu spre 320i – mai ales ca diferenta de cuplu motor (ceea ce, de fapt, conteaza cel mai mult in regimul urban) este extrem de redusa. As mai adauga faptul ca obtinerea unei puteri mai mari din aceeasi cilindree de obicei inseamna ca motorul e mai ”stors”, deci uzura poate fi mai mare la un 320i decat la un 318i. Ceea ce se poate reflecta intr-un consum mai ridicat de ulei sau diverse probleme asociate cu senzorii electronici.

bmw-seria-3-honda-accord---oraan-1

A, si inca un lucru: sunt de preferat modelele Seria 3 E90 produse dupa octombie 2008, cand modelul a primit un facelift-update. În imagine se pot observa diferențele între versiunea pre-facelift (stânga) și cea din 2009 (dreapta).

In ce priveste Honda Accord, vorbim de generatia a 8-a (produsa incepand cu 2008). O generatie care a lasat-o mai moale cu partea dinamica in favoarea unui nivel mai bun de confort. Deci de la inceput trebuie spus ca acest Accord e depasit clar la nivelul caracterului dinamic de catre Seria 3 E90 (care, sa nu uitam, are tractiune spate si motor asezat longitudinal). N-as putea spune ca, in regim urban, diferentele astea de dinamism sunt chiar asa de vizibile, dar la drum lung e foarte clar ca BMW-ul e mai antrenant. S-ar putea sa te surprinda, dar aceasta generatie Accord nu mai e asa de bine vazuta ca fiabilitate fata de precedenta generatie (desi, intr-adevar, ramane la un nivel ridicat). Si n-as baga mana in foc nici pentru costurile de intretinere mult mai avantajoase decat in cazul BMW-ului. Cat despre ”mania lucrului bine facut”, Honda nu face tam-tam ca ar fi premium (fata de BMW), ceea ce e posibil sa se vada in rezistenta mai scazuta in timp a unor plastice, indeosebi a ornamentelor de pe bord, care vor sa imite aluminiul. Aceasta generatie Accord e mai voluminoasa decat Seria 3 E90 si ceva mai grea, deci si consumul in regim urban va fi mai ridicat (estimez cu un litru la suta, poate chiar 1,5).

Daca e sa fac o comparatie cat mai lucida intre BMW 318i/320i si Honda Accord 2.0i, singurul domeniu unde Accord are un avantaj tine de caracterul practic: portbagaj mai spatios si loc mai mult pe bancheta. In rest, insa, eu unul as da castig de cauza lui Seria 3 E90.

Bineinteles, mai conteaza si factorul pret, caz in care estimez ca Accord are un mic avantaj (in conditii relativ similare de vechime si rulaj) fata de Seria 3 E30, mai ales ca poate oferi ceva mai multe dotari decat BMW-ul. Totusi, e cam greu de gasit sub 10.000 de euro astfel de modele in conditii cat mai ok, deci poate ar trebui sa te gandesti la un plus de 1.000-1.500 euro peste cei 10.000 de euro bugetati. Ma rog, piata e imprevizibila in materie de oferte…

Mi-e foarte dificil sa gasesc acel factor decisiv pe care il vrei. Principial, oricate lucruri pragmatice as spune eu, primul impuls al tau va fi dictat de ceea ce simti pe moment. Insa din experienta pot spune ca, odata trecuta prima impresie subiectiva (legata, cel mai probabil de aspect), vei incepe sa iei in considerare modul in care te simti in masina – iar aici pot pune pariu ca BMW-ul va fi peste Honda. Te citez: ”genul de masina care raspunde si imi ofera feedback”. Eu unul consider ca un 318i e raspunsul mai bun (posibil si 320i, dar atentie la riscurile mentionate).

Fata de aceste doua modele, ma mai gandesc si la urmatoarele:
– Mazda6 (generatia construita incepand cu 2008) si care mi se pare peste Honda Accord la capitolul feeling si spirit dinamic, dar si peste BMW Seria 3 la capitolul spirit practic si impresie generala. Singura reticenta tine de faptul ca foloseste platforma tehnica a lui Ford Mondeo, ceea ce inseamna o fiabilitate mai redusa decat in cazul lui Honda sau BMW. Si ar mai putea fi o problema cu designul efeminat, chestie foarte subiectiva.
– Audi A4 (generatia B8, incepand cu 2008) este o alternativa interesanta la BMW, avand un interior mai bine realizat ca finisare, din punctul meu de vedere. Dinamic, A4 e comparabil cu Mazda6 si peste Accord. E, insa, cam scump si fiabiliatea e doar medie.
– VW Passat CC (incepand cu 2008) e versiunea life-style a Passat-ului conventional, dar, in mod interesant, e cotat mai bine ca fiabilitate si ca dinamism. Totusi, e sub BMW, Mazda, Audi si Honda ca impresii de condus, iar spatiul general e mai limitat (din cauza designului mai interesant).

Cam atat din partea mea, spor la alegere

VREI ȘI TU MAȘINĂ? CLICK AICI PENTRU O PĂRERE

1 Comment

  • Ok, am citit si ce scria Ovi. La capitolul confort se inseala in privinte Hondei. E mai confortabila decat 3-arul. La siguranta, sunt cam pe-acolo doar ca Accord-ul este FWD si, prin urmare, mai usor de condus in conditii de aderenta scazuta. Pentru un incepator este mai iertatoare. La finisaje ambele masini sunt cam la acelasi nivel. Accord-ul nu este Premium dar e spre varful gamei, dar 3-arul daca nu e cu pachete optionale multe, e mai jos decat un Accord de nivel mediu. Am remarcat si profesia omului: IT. Cunosc foarte multi IT-isti cu Honde. Nu in ultimul rand, BMW-urile sunt deseori mai alergate si mare grija la kilometri. Eu i-as recomanda, sincer, Honda tocmai din considerentele.lui. Daca omul ar fi spus ca are experienta si ca il intereseaza in primul rand performanta, ii spuneam clar BMW. Asa insa… Accord. Nu o sa-i para rau mai ales ca are toate gadgeturile alea de la bord facute pe placul IT-istilor. Comenzi vocale&stuff. Sunt posesor de Honda Accord, un model mai vechi ce-i drept, dar in clubul Honda unde sunt am o gramada de prieteni cu Accord-uri 8 (ca si cel propus de tine) si nu au probleme nici de fiabilitate si nici de finisaje. Iar la capitolul consum.urban, te poti baza pe un 12-13 l/100 km. Accord-ul are vtec (un sistem de deschidere variabila a traseului admisiei si evacuarii) care ajuta la obtinerea unui consum redus. Dar nu iti recomand 318i. Consuma tot cat un 320 si fuge mai slab decat un Accord.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *