I’m in love. Bad. “Her” name is simple: GT86. By Toyota.

Știți cum uneori în viață apre câte o obsesie? Pentru mine, o obsesie după care suspin aproape de fiecare dată când aud despre ea este Toyota GT86.

Mai multe despre mașină în testul de pe ProMotor.ro, precum și în revista ProMotor din septembrie (un text pe care l-am scris noaptea, am avut inspirație, sunt curios dacă o să vă placă – deși pun pariu că o să vă placă…).

Acum, aș vrea doar să rezum scurt-pe-doi de ce Toyota GT86 mi se pare o mașină potrivită pentru mine, în acest moment al vieții.

Let me present U the one and only Toyobaru. O mașină creată din pasiune auto pură pentru o anumită categorie de oameni. Din care mă mândesc să fac parte și eu, măcar parțial.

Îmi place că mă duce înapoi în trecut, că îmi amintește mai mult decât orice mașină actuală că prin ’80-’90 se făceau mașini adevărate. Înainte să pornesc am admirat liniile simple și interiorul gândit pentru cei care vor să conducă. Pur și simplu.

Apoi vorbim de o soluție deopotrivă clasică și inedită pentru motorizare, dar și împotriva curentului globalizării. E un coupe Toyota, dar a fost realizat în colaborare cu Subaru, care a furnizat un motor boxer aspirat, de 200 CP, care e clar că iubește turațiile înalte. Ceea ce m-a făcut să iubesc mașina. Pur și simplu.

Ok, trebuie să recunosc: înainte de a porni la drum simțeam o oarecare tensiune, un fel de ”thrill” (la fel cum scrie și pe ușă!), încercam să anticipez cum va fi mașinuța asta. Cred că fremătam de nerăbdare ca un copil. Pur și simplu.

Deci DA. Deci se simte ca o mașină adevărată, pentru gentlemen drivers. Calmă la turații mici (și neobișnuit de comod de utilizat în viața de zi cu zi), sălbatică la turații mari. Știu că pare o nebunie, dar la un moment dat mi-a trecut prin cap ”cum ar fi dacă aș fi integrat direct construcția mașinii?”. Pur și simplu.

Marea tortură: e o mașină, ba nu, e MAȘINA cea mai potrivită pentru drift. Dar eu sunt departe de a fi specialist în așa ceva, ceea ce mi-a rănit profund orgoliul când mi-am dat seama că ar trebui să petrec mult mai mult timp cu ea, de preferat pe un circuit, pentru a o putea struni cum trebuie. Of, ce frustrant! Pur și simplu.

Incredibil cum trec minutele și chiar orele fără să-ți dai seama. Motorul urlă, pneurile scrâșnesc, simt căldura de peste tot, evacuările pocnesc, iar eu nu mă mai satur. Pe de o parte sunt magnetizat de eficiența dezarmantă a mașinii, pe de altă parte am o ciudă pe mine de milioane pentru că nu sunt drifter cu acte în regulă. GT86 e periculoasă, pentru că e un DROG! Pur și simplu.

”Everything that has a beginning has an end” (Matrix). Sad, but true (Metallica, parcă…). Suflețelul meu de împătimit auto plângea în momentul în care am realizat că trebuie să predau mașina la importator. Foarte rar am simțit chestia asta, care poate părea penibilă dacă te gândești matur la situație. ”Mă cuprinde o tristețe / Iremediabilă” (Topârceanu). Pur și simplu :(

Ok, să fiu sincer: sunt fan mașini electrice și ecologice. Însă uite-mă în postura de a-mi vinde sufletul pentru un ”fier” tulburător. Nu vreau să exagerez, dar… e o mașină cu feeling. Uf, bine că nu am ajuns la psihiatru :) Am reușit să accept, până la urmă, că e THE END. Pur și simplu.

Iar în final, doamnelor și domnilor, ”băiatul” care m-a băgat în boală cu niște poze super pentru materialul din revista ProMotor: Mihaaaaaaai Dăscăleeeeescuuuuuuu! Really, trebuie să vedeți revista ca să înțelegeți mai bine, eu nu am cuvinte…

Nene, Toyota GT86 e o MAȘINĂ ADEVĂRATĂ! Pur și simplu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *