Jaguar XF va fi maşină de fiţe. pardon, de modă…

Lansare la Club Fratelli, în Bucureşti. Plin de… lume bună (mă rog, costume, dichiseală, vedetism, tinere promiţătoare şi mai puţin tinere ieşite de pe firmament, etc – u got the picture, dacă ştiţi ce e ăla club de fiţe). Continuăm.

Prezentare de modă – mai întâi nişte gagii care aduceau a modele de plastic din magazin. Pe urmă tipe, care, la fel, arătau foarte artificial sub luminile scenei.

După care maşina. Adică maşinile, una albă şi una neagră. Defilare, stop, descindere el şi ea dintr-o maşină, iar din cealaltă ea, ea şi… Monicaaaaaa Columbeanuuuuu. Why? Why not, frate?

Whatever. Din poze, maşina mi se părea interesantă, dar nu extraordinară. Imaginile în mişcare arătau o felină interesantă, dar nu extraordinară. In real life, maşina este armonioasă, dar nu extraordinară.

Totuşi, Jaguar XF arată clar altfel decât clasic şi are ceva care te atrage. Nu e de nota 10 designul, dar prestanţă există, şi încă din plin. Aş spune chiar mai mult decât în cazul unui BMW Seria 5 sau Lexus GS, dar deocamdată sunt primele impresii.

jaguar-xf-lansare.jpg

Însă punctul central al maşinii nu este designul sau brandul sau interiorul. Nu. Punctul central este un gadget care îi va încânta pe viitorii posesori: controllerul de pe consola centrală. De fapt, o altă interpretare a levierului cutiei de viteze. Nu este neapărat spectaculos, cât inedit.

jaguar-xf-lansare-controller.jpg

Porneşti motorul, cilindrul se ridică majestuos, iar, prin rotirea lui, selectezi modul de funcţionare al cutiei automate. Se simte foarte fain în palmă, un fel de metal cu o căldură aparte şi gingaş deopotrivă. Pe lângă asta, gurile de ventilaţie se rabat, la fel, foarte lin. E chiar contradictorie impresia de fineţe a acestor elemente faţă de designul parcă din topor sau, în cel mai bun caz, lipsit de pasiune al restului comenzilor.

Limuzină? Nu, mai degrabă coupe cu patru uşi. Accesul pe locurile din spate poate fi un calvar, deşi spaţiu se găseşte berechet. Finisările din metal mi-au plăcut foarte mult. Se observă clar atenţia pentru detalii, într-un ciudat spirit ingineresc. E o maşină modernă cu un iz de clasic, dar care nu îmi dau seama de unde provine. Poate din pronunţarea “Jaguar”?…

Nu cred că va fi un succes ca vânzări, dar e o schimbare binevenită şi originală pentru Jaguar. E pentru cei care vor un alt fel de berlină de fiţe şi care înţeleg altfel termenul opulenţă. La noi va fi, într-o primă fază, o maşină de modă, după care va deveni, cred, o raritate.

Sunt curios cum va fi perceput brandul Jaguar acum, după preluarea de către indienii de la Tata. Puţin cam masochistă situaţia pentru britanici: fosta colonie să îţi răpească acum două perle auto, Jaguar şi Land Rover…

2 Comments

  • Am fost intotdeauna un fan al firmei jaguar, dar pe mine acest xf m-a dezamagit enorm. Am avut ocazia de a incerca Jaguar XF cu mult inainte de a fi aparut in bucuresti pt ca tatalui meu i-a placut si l-a achizitionat. Este de not 6.50 cel mult. Regret sa spun ca este mult sub nivelul XJ di anul 2004 (in ceea ce priveste performantele si dotarile ). Nici macar nu se poate compara cu noul XJ (3.5 sau 4.2) din anul 2007 sau 2008.
    E adevarat, gusturile nu se discuta, dar S Type arata a Jaguar .. e ceva mai aparte britanic, pe cand xf -ul reprezinta ceva “modern” cu un design “cool pt unii” dar fara personalitatea jaguarului adevarat de odinioara.. Regret sa spun asta despre firma mea preferata, dar xf -ul nici nu seamana a jaguar …

  • am remarcat acest lucru la femeile care se pricep cat de cat la masini: jaguar este perceput ca marca auto care face masini cu forme feline, total diferita de celelalte marci de prestigiu.

    din pacate, jaguar este perceputa si ca masina mai mult pentru barbati, de aceea succesul marcii a scazut simtitor.

    XF e, intr-adevar, mordern si fara acea personalitate distincta a lui S-Type sau XJ. Dar ar trebui comparat cu modelele similare de la BMW sau Mercedes, Seria 5 sau E-Class. Care, la randul lor, sunt diferite foarte mult fata de precededentele generatii.

    Oricum, parerea mea este ca Jaguar se duce la vale. Si criza asta o sa ii grabeasca sfarsitul.

    Deci sorry pentru marca ta preferata :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *