Logan “Moarte Caprei Vecinului”!

În sfârşit, dezideratul de veacuri al românilor, de a le da peste bot vecinilor, a dat roade prin loganiadă.

Ok, nu ne referim ad-literam la vecinii României (mai ales la Marea Neagră…), ci la “vecinii” din categoria breakului Logan. Care ar fi ăştia?

logan-mcv-06.jpg

Logan are o platformă tehnică specifică pentru clasa mică. Break-urile din clasa asta au foarte multe dezavantaje: spaţiul este mic, nu au cum să ofere şapte locuri, iar preţul este mai mare decât al MCV-ului (chiar dacă facem comparaţia între cel mai scump MCV şi cele mai ieftine variante de Skoda Favia Combi sau Peugeot 206 SW, tot Logan e mai tare).

Bun, înseamnă că putem căuta concurenţa pentru Logan mai sus, în clasa compactă, unde Peugeot 307 SW oferă 7 locuri şi un spaţiu destul de apropiat de Logan. Da, numai ca preţul deja este mult mai mare…

Hmm… uşile alea asimetrice, din spate, se potrivesc mai mult unei dube! Deci Logan MCV este o dubă pentru persoane, după modelul lui Fiat Doblo, nu?

doblo2.jpg
Interior încăpător (Doblo este chiar mai înalt), portbagaj uriaş (maxim 3.000 litri pentru Doblo faţă de cca 2.500 litri la Logan), 7 locuri şi pentru Doblo. Preţul… cam măricel pentru Doblo comparativ cu Logan, dar avem parte de un discount acum, deloc neglijabil, de 1.500 euro – ceea ce îl face pe cel mai ieftin Doblo egalul celui mai ieftin Logan MCV. Right, dar ceva nu este în regulă… Doblo nu e perceput ca un break, totuşi, în timp ce Logan nu prea e perceput ca o dubă… deci comparaţia suferă.

Aşa încât concluzia este că românii pot fi fericiţi. Putem liniştiţi să downloadăm pe telefoanele mobile hit-ul lui Furdui Iancu, după care să-i tragem un chef şi-un “altă dată o s-o facem şi mai lată” în stilul nostru specific. Franţujii ne-au ajutat să ne umflăm ego-ul cu pompa printr-un break-dubiţă fără rival serios la ora actuală.

Mulţumim MCV – dricul pentru capra vecinului!

1 Comment

  • […] De unde această manie pentru portbagaj mare? Din căratul ancestral al porcului de Crăciun sau al borcaniadei de toamnă? Al cimentului furat de pe şantier sau a cartofilor de la ţară? Să avem pardon, dar astea sunt caracteristicile venerabilului break (Dacia 1300 Break, evident), al cărui demn urmaş este Logan MCV , care nu este nicidecum o berlină, ci un adevărat station wagon. […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *