logan – suficient de ieftin?

se pare că nu, chiar dacă este cea mai bună ofertă la ora actuală între maşinile noi – să ne înţelegem, maşini ca mijloace de transport, nu pasiuni…

promisiunea de 5.000 euro nu s-a mai materializat, dar oamenii nu au luat-o ca pe o minciună. chiar dacă acum preţul celui mai ieftin logan porneşte de la 6.400 euro (fie vorba între noi, variantele de bază sunt supraevaluate).

şi totuşi, de ce nu avem maşina de 5.000 euro? ar fi posibil? in ciuda economiştilor dacia şi renault, voi spune un răspicat DA.

mă gîndesc la defunctul oltcit sau la vânzările bune ale matizului (nu mai pun la socoteală vînzările maşinilor de oraş de-a lungul anilor, pentru că majoritatea erau achiziţionate de firme). este clar că nu sunt puţini români pentru care nu primează portbagajul pantagruelic sau spaţiul excedentar pentru pasagerii din spate.

şi atunci, unde este loganul hatchback, care ar avea căutare oriunde în lume. o maşină sub 4 metri, cu patru uşi + hayon, un ampatament scurtat, un portbagaj suficient, cu o motorizare modestă, potrivită pentru oraş – nu ar avea cum să depăşească 5.000 euro, dacă ar fi construită pe platforma loganului! deci, unde este? când va apărea? probabil când concurenţa va veni cu un răspuns viabil, iar renault va scoate “asul” din mânecă…

deocamdată concurenţa ameninţă cu tripleta citroen c1 – peugeot 107 – toyota aygo (automobile urbane mai mult fun decât practice), chevrolet spark (care are taxele de coreea), viitorul vw lupo (vw care are pretenţii premium?) sau păcăleala indiană de 2.500 de euro (maşină care, probabil, va oferi opţional roţile şi volanul…).

să fim realişti, logan nu are concurenţă între maşinile noi. deci, financiar vorbind, este mai profitabil pentru concernul francez să promoveze un produs mai scump, gen logan mcv, decât un produs cu adevărat popular şi ieftin, a cărui marjă de profit ar fi foarte mică. dar poate că este şi o presiune din direcţia second-hand – o maşină nouă cu adevărat accesibilă ar fi o mare lovitură pentru acest domeniu destul de profitabil la ora actuală. dar deocamdată este o remarcă ţinând de x-files :)

1 Comment

  • […] Mă întrebam acum ceva vreme de ce nu apare Logan hatchback, care ar putea fi mai ieftin, apropiindu-se mai mult de sintagma “automobilul de 5.000 euro”. Uite că am primit răspunsul prin acest Renault Sandero. Este clar că modelul Dacia va apărea în curând – din păcate, nu la Frankfurt şi cu siguranţă nici la SIAB. Pentru că va fi asul din mânecă al lui Renault, atunci când concurenţa Loganului va deveni cât de cât ameninţătoare. Sandero are 4 metri lungime şi un portbagaj de peste 300 litri. Măi să fie! Adică este o maşină aproape bună pentru Bucureştiul ăsta cumplit de aglomerat! “Aproape”, deoarece ar trebui să aibă doar juma de metru ca să te poţi strecura în trafic! Gabarit redus va însemna maşină mai uşoară, deci se pretează un motor mai mic şi mai ieftin. Având în vedere că, acum, cel mai ieftin Logan, cu motor de 1,4 litri, costă 6.400 euro, Loganul hatchback cu aceeaşi motorizare ar putea coborî la 6.000 sau chiar ceva mai jos. Deci un motor mai anemic, de 1,2 litri sau, de ce nu, chiar 1,0 litri, ne-ar putea duce spre 5.500 euro sau poate chiar mai puţin. […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *