mic ghid de înmatriculare provizorie moto în 2008

Aşa, până nu uit!

Mi-am luat număr roşu pentru Aprilia Pegaso şi iată care au fost chestiile pe care a trebuit să le “produc” – mă refer la hârţăgoraia tâmpită.

1. contract vânzare-cumpărare tipizat, în trei exemplare + copie după el – se face la birou specializat, pe la Udrişte [5 RON]
2. cerere tip pentru înmatriculare provizorie – tot de la birou [2 RON, parcă]

3. chitanţe CEC pentru înmatriculare provizorie (sunt două, una de 13 RON, alta de 7 RON, în funcţie de oraş, trebuie plătite separat) [20 RON]

4. RCA original şi copie (recomand a se face pe 6 luni direct, dar nu ştiu să recomand o firmă ieftină…) + chitanţă [pe mine m-a costat 97 RON / 6 luni]

5. NEAPĂRAT! declaraţie pe proprie răspundere a celui care a introdus motorul în ţară: data la care a fost adus, punctul de frontieră, modalitatea (cu datele maşinii şi remorcii) – preţ variabil, în funcţie de ce notar găsiţi (de evitat ăştia scumpi din centrul Bucureştiului) [pe omul de la care am luat motorul l-a costat 25 RON]

6. copii după documentele originale ale motorului, copii după buletinele vânzătorului şi cumpărătorului [ieftin, preţ de xerox…]
7. numărul se plăteşte la poliţie direct – au din astea pătrate pentru motoare [17 RON]

TOTAL (cât m-a costat pe mine): cca. 170 RON şi nişte ore de alergătură în două zile => am autorizaţia de conducere provizorie acum, valabilă 30 de zile
În Bucureşti, poliţia s-a mutat de la Udrişte la Pipera: dinspre staţia de metrou Aurel Vlaicu se ia la dreapta, în sus, spre Porsche Bucureşti Nord; sau, dacă se vine pe linia de tramvai, pe Barbu Văcărescu, se ia la dreapta la intersecţia cu Likoil; clădirea poliţiei este pe stânga, după terenul viran, peste drum de United Motors, puţin mai sus – nu există nici un indicator că acolo ar fi poliţia, dar o să remarcaţi că e foarte modernă clădirea :)

Acum urmează RAR-ul, unde mi-am făcut programare (e la mama draq în Voluntari, pe lângă europa pe undeva…), dar am uitat să întreb cât mă costă :) oricum, îs pregătit să pierd toată ziua acolo, of!

După care, înmatricularea totală, unde, teoretic, trebuie aşa (voi face update de costuri după ce trec prin proces):

1. cererea solicitantului [?? RON]
2. fişa de înmatriculare, cu viza administraţiei publice (iar tre sa umblu şi să pierd timpul pentru ştampile!) [?? RON]
3. carte de identitate, în original şi copie (se ia de la RAR) [?? RON]
4. cartonaş galben de la RAR cu inspecţia tehnică periodică la zi [?? RON]

5. certificat de autenticitate al vehiculului de la RAR, valabil 60 de zile [?? RON]

6. declaraţia aia de aducere în ţară (punctul 5 de mai sus), original şi copie [0 RON]
7. actul de identitate, original şi copie [?? RON]
8. asigurarea obilgatorie minim 6 luni, copie şi original (punctul 4 de mai sus) [0 RON]
9. taxa de înmatriculare – se plăteşte la Trezoreria sectorului de care aparţineţi [52 RON]

10. taxa de talon, se plăteşte la CEC [30 RON]

11. taxa plăcuţă înmatriculare [?? RON]

12. actele de provenienţă ale vehiculului (brief, talon, carte identitate, etc)
ATENŢIE! nu trebuie tradus şi legalizat nimic, ca nu cumva să daţi banii de pomană. totuşi, asta este valabil la Bucureşti, pentru alte localităţi întrebaţi, ca să nu pierdeţi timp în plus (totuşi, mai bine pierzi timp decât o grămadă de bani daţi deampixul, cum mi s-a întâmplat mie anul trecut…).

2 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *