Noua Mazda6 – cam pe unde se plasează în clasa medie noua generație

La începutul acestui an de grație 2013 am avut ocazia să conduc în premieră, cu ocazia test-drive-ului internațional de presă din Portugalia, noua generație a berlinei japoneze de clasă medie Mazda6.

O mașină care pot spune că m-a impresionat plăcut. Ba chiar foarte plăcut, mai ales în ce privește agilitatea în condus dinamic (adică SKYACTIV chiar are efect în realitate). Dar e acest atu suficient pentru a-i asigura succesul noii Mazda6?

Iată, așadar, cam cum văd eu că se situează noua Mazda6 comparativ cu mașinile concurente din segmentul ei:

1. Alfa Romeo 159

Nu se mai comercializează la noi și, oricum, e deja old news, deoarece italienii își pun speranțele în viitoarea Alfa Romeo Giulia. Care sunt sigur că va fi un concurent de temut pentru noua Mazda6, deoarece va miza tot pe comportamentul dinamic foarte bun.

Însă Alfa Romeo 159 iese din discuție, deși, la vremea ei, a fost aproape un etalon pentru berlinele medii sportive. Păcat că i-a lipsit nota de originalitate a lui 156… Deci Mazda6 vs. Alfa Romeo 159: 10 – 1

2. Audi A4

A4 e un model premium, deci unii nu vor fi de acord cu această comparație. Însă eu cred că Mazda6 are foarte multe lucruri comparabile cu berlina germană.

Ambele pun accentul pe dinamism și pe o ergonomie a cockpit-ului care să privilegieze concentrarea la condus. Se remarcă un minimalism similar al interiorului, dar Audi e avantajat de un număr mai mare de dotări și de o calitate ceva mai bună.

În privința look-ului, chiar dacă Mazda6 poate părea efeminată, arată clar mai bine decât un A4 devenit prea tern. Iar ca preț japoneza e, evident, mult mai tentantă, A4 plătind tribut imaginii premium. În ce privește versiunile break, A4 Avant mi se pare ceva mai echilibrat decât Mazda6 Wagon.

Sunt foarte curios să fac un comparativ pentru a elucida comparația, dar, pentru moment, Mazda6 mi se pare mai atractivă. Adică Mazda6 vs. Audi A4: 5-4

3. BMW Seria 3

La fel ca în cazul lui A4, vorbim despre o berlină premium, dar pentru care caracterul dinamic este pe primul loc. Seria 3 are tracțiune spate și o tradiție sportivă greu de egalat de către o berlină cu tracțiune față, fie ea și cu tehnologii SKYACTIV.

În interior, Seria 3 are un bord mai aglomerat , dar iDrive e mult mai bine gândit decât navigația TomTom de pe Mazda6. Ca materiale, bavarezul nu e așa de departe, iar ca spirit practic japonezul mi se pare mai bun.

În ce privește look-ul, e o diferență foarte mare între cele două, dar amatorii de dinamism cred că vor prefera BMW-ul. Mazda6 e, prin comparație, prea efeminată și soft, deși botul denotă o agresivitate în spirit BMW.

Doar prețul mai bun avantajeazî modelul japonez, însă, în rest, BMW Seria 3 rămâne dominant la capitolul dinamism. Așa încât Mazda6 vs. BMW Seria 3: 4-6

4. Cadillac ATS

Americanii compară Cadillac ATS cu berlinele nemțești premium, dar asta nu înseamnă că Mazda6 nu poate concura cu acest model. ATS arată masculin, fiind la fel de diferit de feminina Mazda6 precum un Seria 3.

În interior, însă, nu mi se pare că e peste Mazda6, trădând un lucru made in SUA. Nici la capitolul practic ATS nu stă așa de bine, în timp ce cockpitul șoferului, deși cu un design clar mai high-tech decât al modelului japonez, parcă e mai intuitiv în Mazda6.

Nu am condus un Cadillac ATS, dar alții par să aibă numai păreri bune despre mașină (și nu mă refer doar la americani). Totuși, chiar dacă ATS are tracțiune spate, mă îndoiesc de faptul că e la nivelul unui Seria 3, așa încât Mazda6 cred că e un rival redutabil din punct de vedere dinamic.

În America, ATS-ul are prețuri chiar tentante pentru o mașină premium, fiind comparabil cu Mazda6. În Europa, însă, aproape că nu există, deci, dacă îl imporți… nu prea mai e tentant. Prin urmare, Mazda6 vs. Cadillac ATS: 4-2

5. Chevrolet Malibu

Din punct de vedere dinamic, comparația nu prea își are rostul, Malibu fiind o berlină calmă, de mari dimensiuni și care pune accentul pe relaxare, nu pe senzațiile în condus. Caracterul practic e doar puțin superior, în timp ce materialele sunt decente, dar sub ceea ce oferă Mazda6.

Nici prețurile lui Malibu nu sunt un avantaj incontestabil, mai ales dacă mă gândesc la ce dotări moderne aduce Mazda6 în peisaj. Ca look, Malibu e mai echilibrat și mult mai puțin dinamic decât Mazda6. În concluzie, Mazda6 vs. Chevrolet Malibu: 5-1

6. Citroen C5

Aproape că se repetă comparația precedentă, cu Malibu: față de Mazda6, Citroen C5 e foarte confortabil, dar dinamismul e printre ultimele lucruri importante pe listă. Designul e cam învechit și convențional, deși nu duce lipsă de o anumită eleganță.

Interiorul e mult prea aglomerat față de al mașinii japoneze și nici materialele nu se ridică la același nivel, însă la capitolul spațiu C5 stă ceva mai bine. Nu, însă, și la capitolul dotări moderne.

Ca prețuri, Mazda6 nu prea e dezavantajată, în timp ce modelul franțuzesc are dieseluri cu o notorietate mai bună. Practic, singurul avantaj serios al lui C5 e confortul. Insuficient, așa că Mazda6 vs. Citroen C5: 5-1

7. Ford Mondeo

Precedentele generații Mondeo și Mazda6 împărțeau platforma tehnică, însă acum lucrurile s-au schimbat. Iar acest lucru este vizibil în primul rând ca design: Mondeo arată mai masculin, mai sobru și mai… Aston Martin.

Apoi interiorul este și el diferit, arătând mai pragmatic, mai fără sare și piper și parcă nu la fel de bine realizat calitativ ca la Mazda6. Ca spațiu, însă, Mondeo stă mai bine, iar, dacă mă gândesc la performanțele bune ale precedentului Mondeo, sunt sigur că noua generație va beneficia de o dinamică foarte bună, poate chiar la același nivel cu Mazda6.

În rest, nu pot să mă pronunț, noul Mondeo încă nu s-a lansat oficial în vânzare pe plan european, dar cred că Mazda6 e mai apetisant. Preconizez scorul Mazda6 vs. Ford Mondeo: 5-3

8. Honda Accord

Iată un rival foarte puternic pentru Mazda6: e tot japonez, are tracțiune față, motoare apreciate, o calitate aproape premium și un dinamism la cote înalte. Totuși, față de precedentul Accord, noul Accord e îndreptat mai mult spre confort, așa încât agilitatea lui Mazda6 e un plus.

Ca și caracter practic sunt cam tot pe-acolo, dar Accord are o ambianță interioară îndreptată clar spre business. Din perspectiva prețurilor, cele două sunt umăr la umăr, Mazda6 fiind avantajată prin dotările mai moderne (doar e ultimul venit).

Peste toate, mai adăugăm imaginea excelentă de fiabilitate de care se bucură Accord, o idee mai bună decât a precedentei Mazda6. Decizia e grea, iar rivalitatea celor două lasă loc multor discuții. Prin urmare, Mazda6 vs. Honda Accord: 5-5

9. Hyundai i40

Coreenii au evoluat și au devenit foarte îndrăzneți, iar noul Hyundai i40 are multe atuuri. Designul exterior are personalitate și rivalizează serios cu al lui Mazda6 ca linii și idei stilistice.

Interiorul este plăcut și denotă un salt calitativ surprinzător, în condițiile unui design mai original decât în Mazda6, iar ergonomia și dotările sunt apropiate de ale lui Mazda6. Și ca spațiu și spirit practic, i40 stă o idee mai bine decât Mazda6.

În privința motorizărilor, în România i40 mizează doar pe un diesel de 1,7 litri, deci Mazda6 e superioară. De asemenea, i40 mizează mai mult pe caracterul familial, așa încât Mazda6 se detașează printr-un comportament mult mai sportiv.

Hyundai i40 este un pachet foarte pertinent pentru clasa medie actuală, fiind mai practic decât Mazda6, dar nu așa de dinamic. E un rival serios dacă sportivitatea nu e prioritară, însă pentru mine Mazda6 vs. Hyundai i40: 5-3

10. Infiniti G

Divizia de lux a Nissan are un model premium care face figurație în clasa medie: Infiniti G. Nu rivalizează direct cu Mazda6, deoarece e oferit cu o singură motorizare: un V6 de 3,7 litri și 320 CP, în timp ce motorizarea de top a lui Mazda6 are doar 2,5 litri, patru cilindri și sub 200 CP.

Prin urmare, chiar dacă la nivelul designului și dimensiunilor putem vorbi de rivalitate, ca preț, ambianță interioară și echipare de top modelul Infiniti e clar în altă ligă față de Mazda6. Totuși, Mazda6 e mai cu picioarele pe pământ pentru piața europeană, deci Mazda6 vs. Infiniti G: 2-1

11. KIA Optima

Berlina KIA Optima este vărul lui Hyundai i40, dar se dorește mai masculină și mai agresivă. Prin urmare, pare un rival direct pentru Mazda6, însă, la fel ca i40, e oferită doar cu un diesel de 1,7 litri, care nu are corespondent în gama Mazda6.

KIA Optima are un interior bun calitativ, cu o personalitate puternică și o puternică tușă sportivă, iar ca spațiu e cam la aceleași cote cu Mazda6. Nu am condus-o, dar nu cred că se ridică la înălțimea lui Mazda6 în privința comportamentului dinamic.

Prețurile evident sunt mai mici pentru KIA Optima, dar asta nu înseamnă că, per total, e mai bună ca berlina japoneză. Așa că Mazda6 vs. KIA Optima: 4-2

12. Lexus IS

Noua generație taman a fost lansată la Salonul Auto Detroit 2013, iar la Geneva 2013 urmează să apară versiunea europeană, care va fi hibridă. Deci nici vorbă de rivalitate cu Mazda6 pentru moment.

13. Mercedes-Benz C-Class

Modelul german încearcă, în urma faceliftului, să fie mai atractiv pentru publicul tânăr, dar nu poate ascunde un stil conservator și chiar tern, cam ca și Audi A4. Prin urmare, Mazda6 câștigă fără ezitare la capitolul look exterior.

Și interiorul este un domeniu mai interesant pentru Mazda6, stilul lui C-Class fiind cam învechit – doar materialele mai bune salvează reputația germanului. Însă la capitolul practic și spațiu interior, Mazda6 revine în frunte.

Ca dinamică, lui C-Class îi lipsește spiritul sportiv, fiind îndreptat mai mult spre confort și siguranță. Mazda6, însă, reușește un compromis mai bun între confort și stabilitate, plusând cu o manevrabilitate mai bună.

C-Class are prețuri premium, evident, iar lista mai generoasă de opțiuni ne scoate din sfera comparației pertinente cu Mazda6. Din punctul meu de vedere, Mazda6 vs Mercedes-Benz C-Class: 5-2

14. Opel Insignia

Din punct de vedere al designului, s-ar putea ca Mazda6 să-și fi găsit nașul cu Opel Insignia, care are un stil mai echilibrat și mai elegant, ba chiar vine cu mult sex-appeal datorită formei apropiată de curentul coupe-cu-4-uși. În plus, anul ăsta va primi și un facelift (sunt curios cât de discret).

Interiorul, însă, chiar dacă mizează tot pe un design elaborat și elegant, are cam mult plastic, calitatea nu e la nivelul lui Mazda6, iar ergonomia putea fi mai bună. În plus, Mazda6 stă mai bine la caracterul practic, mai ales în privința locurilor spate.

Ca dinamică, motoarele lui Insignia nu sunt așa de civilizate ca ale lui Mazda6, deși dieselul BiTurbo e potent. Insignia stă bine în general la capitolul dinamică, cu o stabilitate bună și un confort mai mult decât satisfăcător pentru o mașină germană, însă Mazda6 e superioară cam la toate capitolele în ce privește dinamismul și senzațiile la volan.

Prețurile sunt, la prima vedere, ușor mai avantajoase pentru Insignia, însă, pentru a ajunge la un nivel similar de dotări cu Mazda6, e nevoie de accesarea listei de opționale, deci nu prea mai sunt avantaje pentru german. În final, Mazda6 vs. Opel Insignia: 5-3

15. Peugeot 508

Berlina francezilor încearcă să-i convingă pe cei tentați de rivalii germani, ceea ce se vede din stilul mai consevator al exteriorului, față de care Mazda6 nu-și face nici un fel de griji. Și în interior 508 continuă cu tradiționalismul, plusând cu o tușă interesantă de eleganță și high-tech.

Ca materiale, însă, Mazda6 stă mai bine în general, doar la capitolul spațiu interior și confort 508 având oarece avantaje. Însă, fiind o mașină spațioasă, comportamentul rutier e departe de sportivitate lui Mazda6, fiind lăudabil doar nivelul bun al confortului în mers.

Ca prețuri, cele două modele sunt cam tot pe-acolo, dar Mazda6 are niște dotări suplimentare mai moderne. Nu e prea grea concluzia că Mazda6 vs. Peugeot 508: 5-2

16. Renault Laguna & Renault Latitude

Cu două modele se zbat cei de la Renault să facă figurație în segmentul berlinelor medii: Laguna se dorește propunerea pentru cei care vor mai mult dinamism, berlina având hayon, iar Latitude se adresează celor care urmăresc mai mult confort și eleganță. Interesant, ambele sunt oferite cu aceleași motorizări – ba chiar au același preț pentru motorizarea pe benzină…

Mazda6 se detașează clar în fața ambelor modele ca design exterior, dar ca design interior cele două modele franțuzești reușesc să rivalizeze serios cu japoneza, ba chiar să-i ia fața la impresia de eleganță. Însă capitolul calitatea fabricației rămâne apanajului lui Mazda6, iar hayonul lui Laguna nu îi conferă francezului un avans considerabil din punct de vedere practic.

Ca dinamică, Latitude nu e la înălțime, însă Laguna reușește să surprindă prin pertinența comportamentului general, confortul făcând casă bună cu stabilitatea, iar dimensiunile mai compacte conferindu-i mașinii agilitate. Însă Mazda6 e de neînvins pe șosea, plusând cu senzații sportive mai pregnante.

Modelele Renault se pot lăuda cu un bun raport preț/dotări, în timp ce Mazda6 se dovedește mai scumpă. Prețurile japonezei, însă, justifică dinamismul și calitatea mai bună, deci Mazda6 vs. Renault Laguna&Latitude: 5-2

17. Seat Exeo

Precedenta generație Audi A4 a fost un model foarte apreciat, așa că oficialii VAG au decis să îi prelungească viața, dar sub egidă Seat. Iar Seat Exeo, mai ales în urma faceliftului, arată a mașină germană pertinentă, robustă și dinamică. Nu amenință supremația lui Mazda6 ca design, dar nici nu dezamăgește ca stil general curat.

Însă, fiind vorba de o platformă tehnică mai veche, Seat Exeo stă clar mai prost la capitolul spațiu interior și ergonomie, deși postul de conducere măcar asigură o poziție bună pentru cei sportivi. Nivelul calității este bun, dar nicidecum peste cel din Mazda6, iar la dotări moderne Exeo suferă comparativ cu japonezul.

Ca dinamică, Exeo face o figură bună, punând accentul pe stabilitate, dar Mazda6 oferă un mult mai bun compromis între confort și manevrabilitate, precum și o agilitate mai bună sau senzații crescute de sportivitate. Prețurile lui Exeo ar putea fi mai mici, așa încât Mazda6 vs. Seat Exeo: 5-2

18. Skoda Superb

Comparația cu Mazda6 e cam trasă de păr, cele două modele fiind cât se poate de diferite. Skoda Superb are un stil sobru și convențional, fiind dedicată amatorilor de confort, siguranță și mult spațiu interior – locul pe banchetă e de-a dreptul generos comparativ cu Mazda6, iar hayonul se dovedește foarte practic.

Interiorul este și el sobru și simplist în Skoda Superb, cu o ergonomie apropiată de cea din Mazda6 și un nivel al calității foarte bun, cam la același nivel per ansamblu (dar numai în versiunile de echipare superioare). Despre comportamentul rutier nu prea am ce spune, din moment ce Superb e clar ”barcă” față de Mazda6 și nu își propune să-și sensibilizeze șoferul cu senzații sportive.

Prețurile lui Superb sunt similare cu ale lui Mazda6, cehii mizând pe cei care vor o mașină spațioasă ca una de clasă mare, dar la un preț rezonabil. Pentru mine, Mazda6 vs. Skoda Superb: 4-1

19. Subaru Legacy

Subaru Legacy se diferențiază de Mazda6 în primul rând prin faptul că are tracțiune integrală, ceea ce înseamnă un plus la capitolul siguranță. De altfel, stilul general al mașinii exprimă mult mai mult confort decât sportivitate, Legacy fiind mai sobru decât Mazda6.

Sobrietate care se remarcă și în interiorul high-tech, mai luxos decât în Mazda6 și cu o calitate a fabricației cel puțin la fel de bună (deși aș spune că Subaru stă ceva mai bine). Ca spațiu interior, însă, Legacy e cam la aceleași cote, iar ergonomia nu mi se pare mai bună decât în Mazda6.

Comportamentul rutier al lui Legacy pune un mare accent pe siguranță și confort, deși cea din ultima caracteristică putea fi mai bună – Mazda6 stă mai bine la acest capitol, în condițiile în care sportivitatea sa e clar peste a lui Legacy. Prețurile lui Legacy sunt mai mari decât ale lui Mazda6, din cauza tracțiunii integrale. În concluzie, Mazda6 vs. Subaru Legacy: 5-3

 20. Suzuki Kizashi

Suzuki e cunoscut ca un specialist al modelelor de mici dimensiuni, dar prin Kizashi au vrut să arate că sunt capabili de mai mult. Kizashi e o berlină la limita inferioară a clasei medii, gândită mai mult pentru piața americană – dovadă stă motorul pe benzină, de 2,4 litri și 178 CP, căruia Mazda6 îi răspunde cu un 2.5 de 192 CP.

Varianta cu tracțiune față are o cutie manuală, dar cea integrală beneficiază de o cutie automată CVT. Ca performanțe, Kizashi stă destul de bine, însă Mazda6 e clar peste, mai ales că, în condiții de gabarit mai mare, agilitatea e mult mai bună la Mazda6. În plus, suspensia lui Kizashi e cam rigidă, în ideea de a fi mai sportivă.

Ca aspect, Kizashi e interesant, dar, sincer, Mazda6 îi dă clasă (păcat că spatele lui Kizashi pare din alt registru față de restul mașinii). Nici interiorul nu e un punct forte al lui Kizashi, inducând ideea de ieftin, deși prețul e măricel. Mazda6, deși mai scumpă, stă mai bine la capitolul dotări, așa încât Mazda6 vs. Suzuki Kizashi: 4-1

21. Toyota Avensis

În urma faceliftului, Avensis a căpătat o imagine curios de agresivă și plină de personalitate, ba chiar aș putea spune oarecum sportivă. Dar spatele simplist și profilul mai sobru parcă nu se combină armonios, așa încât Mazda6 câștigă la capitolul look.

Interiorul lui Avensis mizează pe sobrietate și calitate, continuând o puternică tradiție, dar Mazda6 e cam la egalitate. Ca spațiu, Mazda6 stă mai bine, în timp ce postul de conducere în Toyota nu privilegiază sportivitatea.

La fel, în mers Avensis se simte doar normal, cu un confort acceptabil, Mazda6 stând clar mai bine ca și compromis între elasticitatea suspensiei și stabilitatea în viraje, plus agilitatea generală și spiritul ludic. Avensis are prețuri similare, dar Mazda6 plusează la dotări moderne. Așa încât Mazda6 vs. Toyota Avensis: 5-3

22. Volkswagen Passat

Cea mai bine vândută berlină de clasă medie din Europa, VW Passat, are foarte puține atuuri în fața noii Mazda6. Trecând peste notorietatea Passat-ului, modelul are un design clar diferit de al lui Mazda6. Să zicem că avantajul designului Passat-ului este că îi conferă o puternică individualitate mașinii, însă Mazda6 arată mult mai bine, din orice unghi.

Apoi Passat continuă ideea de monolit și în interior, unde ești întâmpinat de o atmosferă rece, tipic germană, cu linii mai simple, oarecum elegante și o ergonomie gândită mult la nivel de detaliu. Germanii de la VW sunt destul de obsedați de calitatea fabricației, dar diferențele față de Mazda6 sunt minore.

Spațiul în Passat este bun, nefiind un criteriu major de departajare pentru Mazda6. În schimb, rigiditatea suspensiei face din Passat o mașină aproape inconfortabilă, ceea ce umbrește mult comportamentul dinamic în general bun, îndreptat mai mult spre siguranță. Pe șosea, Mazda6 îi dă clasă fără probleme Passatului.

S-ar părea că prețurile sunt întrucâtva similare, însă multe dintre dotările standard de pe nivelurile superioare de echipare al lui Mazda6 sunt doar opționale la VW Passat, așa încât modelul german ajunge să coste mai mult. Doar notorietatea nu e suficientă, deci Mazda6 vs. Volkswagen Passat: 6-3

23. Volvo S60

Ultimul model din lista rivalilor noii Mazda6 este un model premium: Volvo S60. Un model care, la fel ca japonezul, pune un mare accent pe aspectul exterior, cu rezultate dintre cele mai bune – e foarte greu să decizi care mașină arată mai bine, dar înclin balanța spre suedez, din cauză că breakul V60 e clar mai frumos decât Mazda6 Wagon.

Interiorul lui Volvo S60 e mai original decât al lui Mazda6, suedezul abordând un amestec interesant de convențional și high-tech, cu un rezultat mai bun decât în Mazda6. De asemenea, materialele sunt mai atent alese, deși unele detalii ar putea fi criticate. Per ansamblu, ambianța interioară e mai plăcută în S60, în timp ce spațiul general e mai bun în Mazda6.

Pe șosea, ambele mașini dovedesc un comportament dinamic la cote foarte bune pentru tracțiunea față. Totuși, Mazda6 are un mic avantaj, amortizând mai bine denivelările și simțindu-se mai ușoară și mai ușor de manevrat. De reținut și că Volvo mizează mult pe motoarele turbo pe benzină, ceea ce înseamnă niște avantaje la reprize și ca performanțe dinamice generale.

Ca prețuri, Volvo S60 e mai scump, conform imaginii premium pe care o afișează, dar are și cu ce se lăuda, mai ales în materie de pachet de securitate. Mazda6 a evoluat mult la capitolul siguranță, dar S60 rămâne clar etalonul.

Prin urmare, un duel foarte strâns, concluzia mea fiind Mazda6 vs. Volvo S60: 7-6

CONCLUZIE FINALĂ

Așadar, am trecut în revistă un număr foarte mare de potențiali rivali pentru noua Mazda6. Dat fiind că modelul japonez mizează foarte mult pe imagine, comportament dinamic și un bun raport preț/dotări, în cărți rămân următorii:

  • Audi A4 – deși e premium, țintește cam același tip de clienți, iar designul fresh, dinamica mai bună și prețurile mai mici ale lui Mazda6 ar putea fura cumpărători de A4
  • Ford Mondeo – deși promite un comportament rutier de top și prețuri bune, stilul cam conservator al noului Mondeo i-ar putea face pe unii să se uite la Mazda6, care mizează tot pe un comportament rutier excelent
  • Honda Accord – o rivalitate clară, Accordul devenind ceva mai soft decât precedenta generație, ceea ce ar putea direcționa o parte a targetului chiar către Mazda6
  • Opel Insignia – modelul german arată foarte bine și e stilat, dar cine vrea un comportament rutier mai fun poate va considera Mazda6 o ofertă mai bună
  • Renault Laguna – berlina franceză e pe final de carieră, dar încă mai e atractivă prin prisma comportamentului rutier reușit și al prețurilor mici
  • VW Passat – e cel mai vândut model din clasa lui și îi poate convinge pe cei care vor mai multă seriozitate, deci clienții pentru care Mazda6 e prea sofisticată
  • Volvo S60 – cu excepția prețurilor mai mari, din sfera premium, S60 are multe avantaje, cele mai importante ținând de stil, dar nici comportamentul rutier nu e de trecut cu vederea

Nu-mi mai rămâne decât să aștept să fac un test mai detaliat cu noua Mazda6, deoarece în Portugalia am avut prea puțin timp la dispoziție și nu prea au fost condiții. În plus, am mers doar cu versiunile de top (2.2 diesel, respectiv 2.5 benzină, ambele cu cutie automată), deci sunt foarte interesat să văd cum se comportă motorul pe benzină de 2,0 litri și 165 CP.

Părerea mea este că noua Mazda6 e o propunere foarte reușită, în primul rând sub aspect dinamic. Dar asta înseamnă că se adresează unei clientele mult mai restrânse decât cea de Passat, de exemplu. Așa încât nu mă aștept la vânzări prea mari, mai ales că, la nivelul ei de preț, se poate opta pentru un alt rival foarte puternic: Mazda CX-5.

19 Comments

  • salut!
    Am de facut aceasta alegere – berlina de clasa medie – (lucky me) si am ajuns la aceleasi concluzii cu tine. Finalistele la mine sunt Mazda 6 si Accord. Eu sunt subiectiv deoarece am avut Accordul anterior (model 2008) si sincer mi s-ar parea straniu sa iau aceeasi masina, chiar daca nu mai seamana deloc. Asa ca se pare ca Mazda 6 este castigatoarea. Singura care ii umbreste parca locul 1 este BMW Seria 3 . Mai scumpa dar……steptronic……tractiune spate (nu stiu iarna daca este o problema) si calitate mai buna clar. Insa pretul este cu 2000 peste Mazda. De ce nu mi-as lua BMW? )

  • PS – nu sunt nicidecum fan BMW, imaginea acestei marci in Romania este foarte jos din cauza celor care conduc cu precadere aceasta marca, dar este un concurent serios pentru Mazda 6 asa cum ai spus si tu.

  • Salut, Cristi

    In ce priveste comparatia Accord vs. Mazda6, parerea mea strict personala este ca Accordul arata mai business si e indreptat spre confort mai mult decat precedenta generatie (care mie mi-a placut mai mult ca impresie de condus). Mazda6 arata altfel, depinde de gusturi daca mai bine sau nu decat Accordul, dar cred ca berlina Honda e mai sobra. Mie imi place mai mult designul lui Mazda6 :) Interiorul lui Mazda6 as spune ca e sub nivelul lui Accord, dar, din nou, de gustibus – pe mine nu m-a deranjat stilul relativ minimalist. Eu unul as alege Mazda6 datorita agilitatii mai bune si feelingului de berlina mai dinamica, per ansamblu.

    In ce priveste comparatia cu BMW Seria 3, cum adica pretul este DOAR cu 2.000 de euro peste Mazda? Cred ca te-ai uitat la preturile fara TVA :) pentru ca, altfel, cel mai ieftin BMW este 316i (motor 1.6 de 136 CP) si porneste de la 29.822 euro, cu un nivel de echipare mai slab decat Mazda6 2.0i Emotion (145 CP).

    Din punct de vedere al comparatiei directe, nu prea e fair, deoarece Mazda6 nu e premium, in timp ce BMW Seria 3, cu toate ca ai parerea din PS despre marca asta, ramane premium. In opinia mea, daca ne raportam strict la cum se conduc cele doua masini, Seria 3 e superior ca feeling, e altfel echilibrata, directia e mai ferma, masina comunica mai bine cu soferul, mi se pare foarte competenta pentru o berlina de categoria asta.

    Dar… ajungem la bani. Cu suma pe care o dai pe un BMW 316i aproape ca iti poti lua benzinarul de top 2.5i la Mazda6 (192 CP, pacat ca e doar cu automata). La fel, comparand dieselurile, cu banii pe cel mai ieftin 316d (2.0 diesel, 116 CP) iti poti lua cel mai potent diesel pe Mazda6 (2.2 de 175 CP, cu manuala), in echipare mult mai buna decat ce ofera standard BMW-ul.

    In definitiv, chestiile care tin strict de feelingul la volan conteaza cam 10-20% din timpul de utilizare al masinii :) In rest, tot chestiunea de confort si bani ramane esentiala, right?

    Prin urmare, nu-ti dau dreptate, BMW Seria 3 este mult mai scump, pentru ca e premium, iar, daca vrei sa mai pui dotari similare, te costa si mai mult. Mazda6 e o alegere clar mai pragmatica, in conditiile in care o situez cam peste orice alta berlina medie din punct de vedere al comportamentului dinamic, la aceasta ora. Plus designul nou si cu personalitate.

    Oricum, dupa ce iti analizezi bugetul, iti sugerez sa le conduci pe ambele :) Ceva imi spune, totusi, ca balanta va inclina spre Mazda6. Asta daca nu decizi sa-ti iei un Seria 3 second hand :)

    Cheers!

  • Multumesc mult pentru raspuns!
    Vina este a mea pentru ca nu am precizat clar ce compar , si anume

    Mazda 6 2,2 D Revolution 175 BHP noua (ultima oferta de la Mazda e 23.050 CIP)
    BMW 318 d 143 BHP – http://www.bmw-rulate.ro/cars/2000 – Second (asta daca se poate spune asa la 1.000 km)

  • sincer, nu as da banii pe BMW-ul respectiv, ci as lua o Mazda6 noua. La BMW conteaza mult si intretinerea mai costisitoare, chiar daca pare o oferta tentanta in sine.

    repet, din punct de vedere strict al placerii de a conduce sportiv, seria 3 e clar peste Mazda6, gratie tractiunii spate si a unei echilibrari mai bune. Dar cat la suta din timp mergi cu masina sportiv? 10-20%?

    In plus, esti genul pentru care conteaza mult sa fie vazut intr-un BMW? Simti ca ai face un compromis prea mare si nu ai fi fericit daca ai alege Mazda6? :)

    nu parerea mea personala conteaza, ci the facts expuse cat de cat obiectiv. tu decizi ce e mai important pentru tine si neaparat trebuie sa conduci ambele modele pentru a-ti face o idee mai buna.

  • Le-am condus. In plus, sunt genul care NU vrea sa fie vazut intr-un BMW! Iar despre sportivitate, nu stiu ce sa zic……..totusi Mazda are cu 30 cai peste BMW, de cuplu nici nu mai zic. Sincer, pe mine m-a convins de la inceput Mazda, singurul minus mare este valoarea de revanzare……..dar asta e.

  • salut
    foarte bune comparatiile facute. eu deja mi am achizitionat o mazda 6 pe benzina de 165 cp si 2l,( am fost chiar primul cumparator din Romania::)) desi am asteptat 9 luni sa ajunga in tara. pot spune ca nu regret absolut deloc ca am stat atita timp. are multe plusuri dar recunosc ca are si citeva mici minusuri sau inconveniente mai degraba.
    Plus:
    arata f bine(toata lumea intoarce capul sa o vada) mult peste oricare alta masina din clasa ei
    cutie de viteze f flexibila si sportiva in acelasi timp.
    materiale si dotari de f buna calitate
    pret f bun avind in vedere ca dotarile sunt sensibil comparabile cu ale masinilor premium

    • Minusul cel mai mare,ca sa zic asa, este ca in cazul in care ai jenti de 19 puntea spate devine destul de rigida, ceea ce inseamna un inconfort destul de mare pt pasageri. In cazul in care ai jenti de 17 echipate cu cauciucuri cu talon un pic mai mare( gen de iarna) inconfortul dispare total. Un alt mic inconvenient este sistemul de navigatie tom tom. La cum arata mazda 6 si la ce performante bune are pe sosea e pacat ca nu s a instalat pe ea un siatem touch mult mai performant. Spre exemplu pe noua mazda 3 acest lucru este rezolvat, si a aparut la numaj un an distanta fata de mazda 6.

  • Deci, Ciprian, ca sa intelegem, tu ai si vei avea cel putin pt cativa anuicea mai veche mazda 6 din tara, modelul actual… ca lumea!

  • In alta ordine de idei, mi se pare ciudat sa spui ca Mazda 6 e superioara Legacy-ului pt ca ar avea un comportament sportiv superior! Superficial articolul…

  • Ionut, pe blogul personal nu fac articole, ci scriu posturi in care imi exprim parerile mele, subiective, supuse pasiunilor sau criticilor…

    In ce priveste actualul Subaru Legacy, pentru mine e clar ca are un target foarte diferit de Mazda6. In primul rand, Legacy e pentru un public mai varstnic, pentru care conteaza mai mult siguranta decat caracterul sportiv al masinii.

    Pentru mine, insa, Legacy e o masina terna si nu mi se pare avantajata decat de sistemul AWD – insa, in cazul in care vreau 4×4, mai bine ma orientez spre un Outback sau chiar Forester… Asa incat, daca as vrea un sedan de clasa medie, prefer o Mazda6 in detrimentul unui Legacy, deoarece se muleaza mai bine pe preferintele mele.

    Deci termenul “superficial” folosit de tine nu isi are rostul aici, deoarece sunt sigur ca nu ne asemanam, deci nu e cazul sa ma judeci conform preferintelor si standardelor tale, right? :)

  • Salut, foarte bun si echilibrat articolul despre Mazda 6 vs.Competition. Excelent!

    Si eu ma gandesc sa cumpar o Mazda 6 pe benzina 165 cai in echiparea Revolution cu cutie de viteze manuala. Am facut test drive cu noua Mazda 6 varianta diesel si cu cutie automata si mi-a placut foarte mult. As vrea sa stiu daca sunt posesori de Mazda 6 si daca sunt multumiti de aceasta masina. (plusuri/minusuri, experienta dealer/service)

    Am condus/conduc VW Golf 5, Golf 6, Seat Ibiza, Toyota Auris si Avensis (toate cumparate de noi) si nu am avut nici o problema cu aceste branduri (service autorizat, garantie, casco, fiabilitate).

    Am avut insa probleme cu Mitsubishi Pajero Sport (service reprezentanta in Brasov de tot rahatul) si nu mi-a placut deloc Skoda Fabia Break (2011).

    Vreau doar o masina care sa imi placa si care sa fie fiabila atata timp cat am grija de ea o tin in garaj, o duc la service autorizat.

    Este noua Mazda 6 o astfel de masina? M-ar interesa experientele soferilor de Mazda 6.

    Multumesc!

  • Salut, Adrian,

    In primul rand, ar trebui sa conduci si varianta pe benzina, s-ar putea sa nu-ti convina anumite lucruri (dieselul e mai potent si se comporta altfel, benzinarul cere sa tii motorul in ture, lucru mai pe gustul sportivilor).

    In al doilea rand, e vorba de un model extrem de nou, asa incat ma indoiesc de faptul ca posesorii au apucat sa-si faca o idee despre fiabilitate :) iti sugerez, totusi, sa vizitezi forumul pasionatilor de Mazda ( http://forum.clubmazda.ro/index.php?/topic/3181-regulament/ ), poate gasesti acolo raspunsuri la intrebarile tale.

    Eu personal tind sa am incredere in japonezi si in tehnologia de pe Mazda6, dar recunosc si faptul ca sunt cam subiectiv, deoarece m-a impresionat de fiecare data cand am condus-o.

  • Salutare.
    Foarte bune comparatiile.
    Sunt in cautarea unui sedan de clasa medie spre clasa premium dar care sa ma faca sa fiu diferit de ce este pe piata.
    Acum ma aflu cu familia in vacanta in Thassos si zilele trecute am trait un sentiment foarte placut cand am vazut intr-o parcare la aprox. 200 de metri o masina pe care nu am recunoscut-o de la acea distanta dar care mi-a placut cum arata (in prima faza am vazut spatele). Fara sa mai astept m-am dus sa o cunosc.Cand am vazut partea frontala am ramas fara aer in piept. Era NOUA MAZDA 6. Impresionant arata. Era varianta pe culoare neagra. De 3 zile de cand am vazut-o am citit pe net tot ce s-a scris despre ea. Deja m-am programat si la drive test. Abia astept sa ajung in tara sa o conduc.
    Eu cred ca este o alegere buna fata de competitoarele ei. Ma sperie doar faptul ca japonejezele ca si alte modele non germany isi pierd f mult din valoare in cazul in care te gandesti sa o vinzi peste 4-8 ani. De asemenea, ma asteptam la un interior daca nu proportional cu look-ul macar nu atat de simplu.

    • Salut, Gabriel
      In ce priveste Mazda, deja incepand cu precedenta generatie Mazda6 devalorizarea a inceput sa fie mai mica, deoarece masina e foarte reusita. Cu noua Mazda6 cred ca va fi la fel, dar nu trebuie neglijat faptul ca aceasta devalorizare tine foarte mult de folclor: adica perceptia marelui public despre valoarea unei masini. Tu poate ca n-ai da atatia bani pe un iphone, dar sunt altii care ar da doar din inertie. Asa si cu masinile, in special cele germane :)
      Cu interiorul lui Mazda6, intr-adevar, prima impresie nu e chiar buna, si eu am trecut prin asta. Insa, dupa ce incepi sa conduci masina, vei vedea ca minimalismul este de bun augur, deoarece te lasa sa te concentrezi. Cam aceeasi filosofie o are si Audi…
      Succes si asteptam sa ne spui daca ti-ai luat Mazda6 :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *