23/09/2015

Nu doar Volkswagen folosește soft de tip ”defeat device”, afirmă un fost angajat EPA

Utilizatorul ”Michael G” povestește pe unul dintre site-urile care au relatat despre scandalul Volkswagen că softurile de tip ”defeat device” sunt un adevărat standard în industria auto! Evident, în sensul negativ – adică aproape toți constructorii apelează la diverse forme de a falsifica măsurătorile emisiilor poluante în SUA. Mai multe informații, în continuare.

Sub aliasul ”Michael G”, fost angajat al EPA (cel puțin așa susține el) face niște afirmații de-a dreptul scandaloase, arătând că mulți alți producători auto au fost prinși în situația grupului Volkswagen. Redau mai jos traducerea comentariului său (pe care îl găsiți în forma inițială aici).

Când lucram la EPA, să găsesc astfel de ”defeat devices” era o parte a muncii mele. Cu producătorii japonezi nu am avut probleme, dar toți ceilalți producători aplicau strategii suspecte. Din cauza microprocesoarelor este foate dificil să depistezi neregulile.

Odată, un model VW a întâmpinat probleme în cadrul unui test de 100.000 de mile (circa 160.000 km) – adică dispozitivele de măsurare a emisiilor poluante trebuiau să funcționeze pe toată această perioadă. Brusc, mașina a luat foc, deci a trebuit reinițiat respectivul test. Inginerii EPA chiar glumeau, spunând că văzuseră un cocktail Molotov lângă mașină […].

Chrysler au fost prinși cu o problemă după modelul Volkswagen, dar asta s-a întâmpla în timpul testelor de omologare, așa că au plătit o amendă mică și lumea nu a aflat.

Cei de la Ford denaturau lucrurile de multe ori, iar directorul EPA ținea o fotografie pe birou cu un cec de milioane de dolari – amenda pe care constructorul trebuia să o plătească. Chiar li s-a ordonat să coopereze fără piedici, după ce au dat dovadă de un comportament respingător în primele situații în care au fost prinși. Și eu am descoperit un ”defeat device” și le-am trimis un memo prin care le ceream informații scrise pentru a clarifica situația, deoarece mă săturasem de tipii de la departamentul de PR care ne abureau prieteneșe… Nu mi-au răspuns niciodată, așa încât acest memo a fost folosit în fața judecătorului ca dovadă că noi am încercat să cooperăm cu ei, dar ei nu au vrut.

Cei de la GM nu erau mai prejos, dar erau mai deștepți și nu am reușit niciodată să îi prindem cu ceva în faza de testare. În schimb, divizia care se ocupa de testarea pe teren a reușit să demonstreze că foloseau tertipuri.

Sincer vorbind, atitudinea lor este ”EPA nu le spune americanilor ce să facă!”. Ar fi fost mult mai ieftin pentru ei dacă urmau exemplul japonezilor și investeau în tehnologie care să polueze mai puțin.

Nu are rost să mai fac alte comentarii referitor la ceea ce ați citit mai sus. Eu mă așteptam ca nu doar Volkswagen să folosească tertipuri, iar acest soft de tip ”defeat device” să nu fie folosit doar în SUA – oficialii VW chiar au anunțat printr-un comunicat de presă că în jur de 11 milioane de mașini ale grupului sunt ”afectate” de acest soft. Iar EPA se pregătește să dea informații și despre alți producători în curând.

Mi se mai pare interesant un alt comentariu, al userului ”JamesWimberley” (forma inițială o găsiți aici):

Va fi interesant de urmărit care vor fi acuzațiile penale. Deși a răspuns cam târziu plângerilor împotriva bancherilor escroci sau neglijenți, care s-au făcut responsabili de criza financiară din 2007, dar au scăpat basma curată, Departamentul de Justiție al SUA a revizuit politica de urmărire în cazurile de infracțiuni ale ”gulerelor albe” – de acum pot fi acuzați și indivizii, nu doar corporațiile.

”Dieselgate” este cazul perfect pentru a testa noua politică: compania și-a recunoscut vina, infracțiunea nu a fost cauzată de neglijență, ci a fost bine plănuită, iar toată problema trebuie analizată cu atenție. Eu estimez că Angela Merkel va coopera cu procurorii americani care se ocupă de investigație și va permite extrădările pentru procese, pentru a evita falimentul companiei germane.

Este, în mod clar, unul dintre cele mai sensibile scandaluri din istoria auto de după 2000. Unul care demonstrează că industria, în general, a luat-o pe o cale extrem de greșită, a ”scopului care scuză mijloacele”: obținerea profiturilor cu orice preț, chiar și acela al integrității și încrederii, e cazul să fie penalizată serios.

De aceea închei cu un comentariu al userului ”J_JamesM” (aici comentariul lui original):

Uneori pare că aceste corporații există doar pentru a exacerba, pe termen scurt, lipsa de viziune specifică naturii umane. Între a plăti niște mii de dolari acum și niște miliarde mai târziu, de ce a doua variantă este opțiunea atât de populară? (răspunsul lui ”sjc_1”: Managementul este plătit să realizeze obiectivele trimestriale ACUM, iar Wall Street vrea să vadă rezultatele estimate ÎN ACEST trimestru)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *