Opel a început bine anul 2012: cu un model moca! Pardon, Mokka…

Haha, hihi, hoho, hăhă… Cred că de la anunțarea oficială a noului model până acum s-au cam epuizat poantele pe marginea noului Opel Mokka (conform DEX, ”moca” este denumirea cafelei provenite din orașul arab Moka, însă dicționarul de jargoane spune că ”moca” înseamnă șî pă gratis sau pă degeaba, moșule, mâncațaș).

Ce vrea să fie, așadar, noul Opel Mokka? Ei bine, nu doar vrea, ci chiar este un… Corsa SUV. Downsizingul e la modă, criza îi orientează pe clienți spre mașini mai ieftine, SUV-urile sunt marketate ca o struțo-cămilă de care ai nevoie, iar recentul succes aproape incredibil al ciudatului Nissan Juke i-o fi scos din sărite pe cei de la GM.

Așa că Opel Mokka va fi un SUV-uleț mai mult pentru oraș și mai mult pentru gagicuțe și mămicuțe atente la cum arată mașina, la cât de sigură e și cât de mult confort le oferă. Băieții vor fi gratulați mai peste un an-doi cu vărul din curtea Chevrolet, care, probabil, va avea trăsături inspirate de la noul Aveo.

Dar ia să vedem cam cu cine se va bate noul Opel Mokka:

– de Nissan Juke am amintit, cel mai probabil va avea prețuri similare, iar stilul mai convențional îi va atrage pe cei speriați de nonconformismul japonezului

– momentan mai e pe piață Mitsubishi ASX, împreună cu derivatele din Franța, Citroen C4 Crosser, respectiv Peugeot 5008

– nu cred că merită lăsat pe afară autohtonul Dacia Duster (uite înc-o poantă: o fi Duster-ul ieftin, dar SUV-ul Opel e Mokka, frate!; rog publisherii care vor folosi chestia asta prin reclame să mă contacteze pentru împărțirea frățească a drepturilor de autor…)

– s-ar putea ca, prin prisma prețurilor, KIA Sportage și Hyundai ix35 să beneficieze de discounturi foarte atractive când se va lansa Opel Mokka la noi

Mini Countryman rămâne prea scump și prea cu nasul pe sus ca să îi pună probleme lui Mokka

Skoda Yeti ar putea fi tentant, dar tare mi-e că Mokka va sta mai bine la capitolul preț/dotări

– actualul Suzuki SX4 va fi un concurent redutabil, dar va fi penalizat de caracterul practic față de Mokka; de văzut ce va aduce nou următoarea generație

Toyota Urban Cruiser nu văd cum ar putea să incomodeze noul Opel Mokka, deoarece e cam scump, cam mic și cam fad

După care, în următorii ani, ar mai trebui luați în seamă și alți concurenți:

vărul cu siglă Chevrolet, despre care am amintit mai devreme și care va avea, cu siguranță, o alură mai băiețoasă, inspirată de look-ul noului Aveo

– modelul dezvoltat în cooperare de Fiat și Jeep și care nu-mi dau seama cu ce siglă va fi oferit în Europa

– viitorul mini-SUV Ford, prefigurat de interesantul concept indian EcoSport

– pun pariu că Hyundai și KIA pregătesc febril un SUV-uleț mai mic decât ix35 și Sportage

– aștept să văd dacă, totuși, Renault nu va veni cu un văr al lui Juke, cu influențe ale viitorului Clio (zău așa, Ghosn, ce se întâmplă cu Renault, când va renaște?)

– mira-m-aș ca Volkswagen să stea cu mâinile în sân, mai ales că zvonurile unui Audi Q1 nu sunt puține; și, prin extensie, va exista și un model mini-SUV VW, asta e clar.

No uite că Opel Mokka are o carieră foarte grea așternută înainte. Dar, dat fiind că există vărul său Buick Encore, care se va vinde bine în SUA și pun pariu că și prin China, rezultă că se poate apela la costuri mai reduse, deci la prețuri foarte avantajoase.

Hai că sunt curios cât de ieftin va fi în România. Că moca nu va fi Mokka, e clar.

P.S.

Se pare că trebuie să așteptăm Salonul Auto Geneva 2012 ca să aflăm geneza numelui noului SUV Opel Mokka. O fi vorba, oare, chiar de celebra cafea din orașul arăbesc Moka? Pariurile sunt deschise.

2 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *