Opel Vectra sau Astra, de prin 1999-2000

Userul ”geo” nu știe ce să aleagă între Vectra și Astra:

Salut as vrea sa imi iau din Germania un opel vectra de prin 99-2000,ori un Astra cam acelasi an,problema e ca nu ma duc eu acolo se duce un cunoscut:-??se merita sa iau de acolo un vectra cu motor 1600 benzina si sa-l trec pe Romania?Masina mi se pare frmoasa ca aspect , reusita si la interior acum ce parere aveti ?:-??

Iată răspunsul meu detaliat:

Salut, Geo

In primul rand as vrea sa repet faptul ca ma feresc sa dau sfaturi despre masini second hand, deoarece e un domeniu prea riscant. Sunt foarte multe necunoscute, de la cum s-a mers cu masina pana la cum a fost intretinuta, pentru a avea siguranta ca faci o afacere buna.

In ce priveste Opel Vectra, au fost trei generatii: prima fabricata intre 1988 si 1995, a doua fabricata intre 1995 si 2002, iar a treia fabricata intre 2002 si 2009. In primul rand as vrea sa stiu despre care model e vorba, diferentele intre generatii (in cazul asta, a doua si a treia) sunt foarte mari. Banuiesc, totusi, ca va referiti la a doua, considerata o masina corecta.

In ce priveste Opel Astra, prima generatie a fost fabricata intre 1991 si 1998, a doua intre 1998 si 2004, a treia intre 2004 si 2010, iar a patra, actuala, din 2010 incoace. A doua generatie, cunoscuta si ca Astra G, e considerata cea mai reusita printre masinile second hand.

Acum, trebuie decis ce tip de caroserie va intereseaza: mai compacta sau mai spatioasa. Deci un hatchback cu 5 usi, un sedan sau un break. Dupa care trebuie o estimare, cam cati kilometri credeti ca veti face anual. O medie normala este intre 15 si 20 de mii de kilometri. Uzual, sub 15.000 km merita un motor pe benzina, iar peste 20.000 km poate fi mai convenabil un diesel – chestie de calcul de amortizare, nu intru acum in detalii.

Parerea mea este ca un Opel Astra G, cu motorul pe benzina de 1,6 litri si 100 CP, ar fi cea mai buna optiune. Masina este destul de simpla si, prin urmare, robusta, iar acest motor e cunoscut ca fiind cel mai putin problematic, oferind un consum decent si costuri rezonabile de intretinere. (din nou, sunt considerente teoretice, practica poate fi cu totul alta)

Aducerea masinii in Romania e legata in mod direct de taxa auto (sau noul si infamul timbru de mediu…). Un astfel de Opel Astra 1.6 este Euro 2, deci timbrul ar fi peste 500 de euro, variind usor cu vechimea.

E recomandabil ca rulajul sa nu depaseasca 200.000 km (deci, pt o masina de 13-14 ani vechime, inseamna un rulaj de circa 15.000 km pe an), iar cunoscutul care aduce masina sa aiba minime cunostinte tehnice – pentru ca sa vada eventualele probleme de rugina, lovituri, urme de accidente, uzura anormala a cauciucurilor, batai ciudate la suspensie sau directie imprecisa (ca sa dau cateva dintre lucrurile care trebuie urmarite la cumpararea unei masini second hand, mai ales una cam veche).

Nu in ultimul rand, depinde si ce nivel de confort va doriti. Recomand sa nu lipseasca aerul conditionat (dar asta inseamna verificarea freonului si inlocuirea filtrelor de polen), geamurile electrice fata si, eventual, oglinzile electrice. Prin urmare, Cred ca vreti cel putin versiunea hatchback cu 5 usi, daca nu chiar breakul (merita, e spatios si robust).

Prin urmare, un astfel de Opel Astra il gasiti la cel putin 1000 de euro, iar timbrul de mediu va costa vreo 6-700 euro… Si eu as alege tot Germania ca tara de unde sa iau o asemenea masina, deoarece conditiile de intretinere acolo sunt mai bune. Trebuie, totusi, retinut ca vorbim de o masina ieftina, deci proprietarul poate nu a avut grija asa mult de ea.

Cam atat. Nu uitati ca, inainte de toate astea, trebuie sa stiti care e bugetul de care dispuneti. Si de preferat ar fi sa scadeti din acesta vreo 20%, pentru eventualele probleme care ar mai trebui remediate (defecte ascunse care pot aparea rapid, revizie generala la preluarea masinii, etc).

Spor!

VREI ȘI TU MAȘINĂ? CLICK AICI PENTRU O PĂRERE

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *