19/10/2015

Paul Willis, CEO VW UK, ar trebui demis în urma declarațiilor sale halucinante din ”Dieselgate”

Când spun ”halucinant”, nu intenționez să folosesc acest termen din rațiuni de ”click-bate”. Ci pur și simplu la asta m-am gândit când am auzit declarațiile directorului filialei britanice a VW, în cadrul ”interviului” din fața comisiei parlamentare care conduce investigația în scadalul VW din Anglia – vezi aici video.

  • Atât el (ca director general), cât și ceilalți din structurile de conducere ale grupului în Marea Britanie știau că mașinile comercializate depășesc limitele impuse de lege pentru noxe; totuși, faptul că s-a apelat la un dispozitiv de tip ”defeat device” este irelevant pentru marele public (!)

Vorbim acum de ”manevrarea” unor teste de laborator, nu de măsluirea emisiilor în condiții reale, sunt două lucruri complet diferite și nu există nicio dovadă că ar exista vreo schimbare în privința emisiilor de NOx în condiții reale (Paul Willis, VW UK)

Emisiile de NOx sunt principalele responsabile pentru problemele aparatului respirator, care merg de la astmă, bronșite și alte boli ale plămânilor până la afecțiuni ale inimii și chiar decese premature (conform Organizației Mondiale a Sănătății, în Marea Britanie circa 50.000 de decese sunt puse strict pe seama emisiilor de NOx cauzate de motoarele mașinilor, în fiecare an).

Ceea ce susține directorul VW UK este din categoria ”tovarășe, vorbești serios?!”. Adică pe mine, ca locuitor al acestei planete, afectat de poluare, nu mă interesează că o companie apelează la subterfugii pentru a falsifica niște date care îmi influențează mai mult sau mai puțin indirect sănătatea? Ei bine, lucrurile continuă pe un trend care ne duce spre ”halucinant”.

  • Deși compania a făcut ca măsurătorile să aibă rezultate false, e clar (pentru dom’ director) că nici marele public nu crede în corespondența dintre valorile comunicate oficial și valorile care se obțin în realitate, în privința emisiilor de NOx; deci (atenție!) mașinile VW nu au poluat mai mult (!)

Nu vorbim despre condițiile reale de condus, toată lumea știe, este deja o concepție generalizată privind diferența între regimul de testare din laborator și condițiile reale de condus, deci este complet logic să considerăm că nu există nicio diferență în privința emisiilor de NOx în condiții reale pentru că testul și condițiile reale sunt complet separate (Paul Willis, VW UK)

Deci am ajuns într-un punct în care îmi pun niște întrebări: tipul ăsta îi ia pe cei din parlament și pe toți oamenii drept niște fraieri, pe care îi poți manevra prin niște fraze fără sens? Sau poate că a fost un discurs atent pregătit de către departamentul de comunicare al VW UK, astfel încât să-i inducă în eroare pe cei din comisia de anchetă? Eventual domnul director nu a învățat cum trebuie textul și i-au ieșit niște aberații? Sau poate că pur și simplu halucina când răspundea întrebărilor?

dieselgate scandal vw paul willis uk - oraan 2Pe scurt, Willis susține că, din moment ce toți știm că există diferențe între valorile oficiale (obținute în urma unor măsurători în laborator) și cele reale (obținute de clienții obișnuiți, în diverse situații de utilizare a mașinilor – situații niciodată similare cu acelea din laborator), rezultă că știm și că mașinile poluează mai mult decât se afirmă în cartea tehnică. Deci unde e problema, din moment ce, din punctul lui de vedere, toată lumea acceptă tacit așa ceva?

Exact, nu e nicio problemă că s-au măsluit niște rezultate. Pardon, Willis folosește un termen parșiv: ”mishandling” – în traducere directă ar însemna ”manevrare greșită” sau ”interpretare greșită”. Adică foarte departe de ”inducerea în eroare în mod deliberat”, nu-i așa?

Mai mult, directorul pune aceeași placă pe care am auzit-o și de la ACEA: organele de control și cei care au făcut regulamentele de funcționare și măsurare sunt de vină pentru stratagema găsită de inginerii VW, deoarece regimul de testare a emisiilor nocive nu ajută industria – asta după ce tocmai cei din industrie s-au opus anii trecuți unor modificări ale testelor, care să reflecte mai bine ceea ce se întâmplă în realitate.

Rușinică, zău așa!

Aici merită menționată anecdota celor de la Greenpeace, care compară prestația directorului VW UK cu încercarea unui vânzător de geamuri care încearcă să te convingă că, după ce ți-ai montat geamurile super-mega-extraordinare pe care ți le-a vândut, în casă e mai cald, deși e clar că e frig. Dacă îi demonstrezi cu termometrul, vânzătorul argumentează că valorile pe care ți le-a băgat sub nas când ai cumpărat geamurile sunt obținute în laborator. Doar nu credeai că sunt valori realiste! Ce mai contează că te-a fraierit, știai că oricum în casă nu va fi mai cald dacă ai cumpărat geamuri de la el, deci e vina ta că ți-a răcit copilul. Cum vi se pare paralela, suficient de apropiată?

Continuând logica lui Paul Willis, înseamnă că, de fapt, clienții știu că mașinile pe care le cumpără nu consumă atât de puțin pe cât reclamă constructorul; nu demarează așa de rapid ca pe hârtie; nu frânează așa de repede cum li se spune; nu au o suspensie așa de confortabilă cum se susține, sau, dimpotrivă, așa sportivă; nu sunt așa de spațioase, nu sunt așa de ergonomice, nu oferă calitatea și ambianța promise. Deci, în concluzie, nu merită banii plătiți.

(I)Logica din perorația directorului VW UK ne arată cât de fraieri ne consideră cei din industria auto, nu doar grupul VW, așa-i? Pentru a demonstra că nu-i așa, VW ar trebui să-l concedieze cât mai repede pe mister Willis. Și să facă o curățenie generală în filosofia companiei. Exemplu pe care aștept să îl ia și ceilalți constructori, dacă vor, într-adevăr, ”damage control”.

Vorba aia, dacă încredere nu e, nimic nu e. It’s the trust, you moron!

SURSA: Energydesk.greenpeace.org

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *