Pick-up offroad până în 15.000 de euro, mai mult pentru lucru

Userul ”nelu” pune următoarea problemă:

Buna ziua,
Sant nou in acest domeniu si pe aceasta cale doresc cateva sfaturi de la cunoscatoiri.
Vreau sa imi cumpar o masina, SUV sau Off road nu stiu care ar fi alegerea buna,la pretul de pana in 15000e inmatriculata pe numele meu.
Circul cam 65-70 % asfalt si 25-30 % drum de munte(de tara) dar nu cu denivelari,noroi sau urme adanci de tractor,dar in schimb iarna zapada 30-50cm,
Masina o folosesc la lucru 70% la cele spuse mai sus si 30% in scop de familie,doar asfalt
Am urmarit mai multe comentarii dar as vrea sa fiu lamurit de catre cineva bine pus in tema cu acest lucru.
Eu mam orientat catre Toiota Hilux,Mitsubischi L200, Nisan Pathfinder , Isuzu ,Volkswagen Amarok.
As dori daca ma poate lamuri cineva mai detaliat despre marcile respective si catre ce anume sa ma orientez.
Multumesc

Răspunsul meu:

Buna ziua,

In primul rand, ar trebui sa stiu ce domeniu de activitate aveti – cumva unul in care aveti nevoie de bena pe care o ofera un pick-up precum cele mentionate? Daca da, atunci nici nu se mai pune problema vreunui alt SUV. Insa cam niciunul dintre modelele mentionate nu poate fi gasit la suma respectiva ca masina noua, ci doar ca second hand, principial cu an de fabricatie inainte de 2010 si cu aproape sau chiar peste 100.000 km la bord. Dar aici mai intervine un aspect: timbrul de mediu poate fi extrem de mare, deoarece sunt masini care se bazeaza pe motoare diesel de cilindree mare (in general de 2,5 litri, doar Amarok avand 2,0 litri). Ca exemplu, pentru un Nissan Navara 2.5 dCi, din 2009, timbrul de mediu ar fi de peste 6.000 de euro… Asa incat din suma maxima de 15.000 de euro ar trebui scazut timbrul de mediu, deci ar ramane o suma mult mai mica, pentru care ati gasi masini mult mai vechi si mai rulate si mai poluante in aceasta clasa, a pick-up-urilor 4×4. Later edit: pick-up-urile fac parte din categoria N1, având o valoare mult mai scăzută pentru timbrul de mediu – rămâne, însă, problema impozitului mare anual și a asigurărilor mai scumpe, din cauza motorului de cilindree mare
Daca timbrul de mediu nu reprezinta o problema, Toyota Hilux are cea mai buna reputatie, dar e urmata indeaproape de Nissan Navara si Mitsubishi L200 (reteta e cam aceeasi, masinile astea sunt gandite sa fie foarte robuste). Amarok il vad ultimul in lista, iar Isuzu D-Max poate fi un compromis interesant, fiind mai accesibil decat modelele japoneze.

Daca bena nu este o necesitate, sincer v-as recomanda un SUV, pentru ca intentionati sa folositi masina foarte putin ca un offroader. Chiar si in cazul unei masini redutabile de teren, cand vorbim de zapada mare cel mai mult conteaza pneurile – deci lanturile antiderapante performante, la toate rotile, ar rezolva cu brio problema si in cazul unui SUV. Data fiind problema timbrului de mediu, e de preferat sa cautati masini cu motoare diesel de pana in 2.000 cmc. Ceea ce limiteaza putin si spectrul cautarii, in sensul ca mai mult de segmentul SUV-urilor compacte nu prea puteti gasi oferte bune.

Principial, cred ca alegeri foarte competente ar putea fi:
– Honda CR-V, generatia din 2007 incoace (fiabilitate foarte buna, confort si spatiu la cote inalte, doar tractiunea integrala este foarte simplista)
– Mitsubishi Outlander, generatia dupa 2007 (spatiu mare, fiabilitate corecta, performant in offroad si confortabil pe sosea)
– Nissan X-Trail, generatia a 2-a, dupa 2008 (fiabilitate foarte buna, spatiu mare, bun in offroad, mai putin agil pe sosea)
– Subaru Forester, generatia dupa 2009 (fiabilitate foarte buna, dar au fost unele probleme la motorul diesel, cel mai competent sistem 4×4, acceptabil in offroad, ok pe sosea)

Cam atat din partea mea, succes

VREI ȘI TU MAȘINĂ? CLICK AICI PENTRU O PĂRERE

5 Comments

  • Buna ziua,
    sa va dau mai multe informatii in ce scop o voi folosi,lucrez in telecomunicatii,greutate zilnica materiale si scule cca300kg,foarte rar tractez un generator de curent de cca1tona,70%din drum il fac pe nationale viteza max100km la ora si 30%drum de padure ,drum cu pitris usor noroi si iarba,zapada iarna , drum de deal cu penti si urcusuri.condus zilnic cca300km,lunar intre 5000-7000km,aicea cred ca ar fi bine sa ma orientez si catre ceva cu un consum mai bun,ma refer undeva pana in 10%mixt.
    Daca masina o cumpar din tara si taxa nu este recuperata in cazul asta va trebui sa platesc si eu o alta taxa sau timbru de mediu?
    Masina o folosesc in scop de lucru si foarte rar pt familie,ex mici excursii cu distanta scurta,
    Va multumesc pt sfat.

    • Deci e clar ca vorbim de pick-up pentru munca :) Asa incat lista ramane valabila: Toyota Hilux, Nissan Navara, Mitsubishi L200, Isuzu D-Max, VW Amarok.

      Principial, daca masina a fost inmatriculata in RO dupa 2007-2008, sunt sanse mari sa aiba taxa auto platita. Dar, atentie, trebuie verificat daca proprietarul nu si-a recuperat-o in instanta (sau nu are vreun proces pe rol in sensul asta), pentru ca atunci va trebui platita de d-voastra. O rectificare fata de primul raspuns: am omis faptul ca pick-up-urile astea sunt considerate masini utilitare, adica sunt incadrate la categoria N1 – deci timbrul de mediu va avea o valoare mult mai redusa, de cateva sute de euro, nu de mii de euro (scuze, in general am de-a face cu persoane care vor autoturisme, din categoria M1).
      Deci, daca suma maxima este 15.000 de euro, e bine sa lasati rezerva cam 1.000 de euro pentru taxa auto si taxele de inmatriculare, iar, daca masina e adusa de afara, iar vreo 1.000-1.500 euro pentru aducerea ei. Asa incat pretul masinii ar trebui sa fie de maximum 13-13.500 euro, hai 14.000. La suma asta se gasesc destule oferte de masini mai putin vechi (adica fabricate dupa 2010).

      Apare, insa, o problema in privinta consumului – sunt masini grele, iar motoarele diesel de cilindree mare (de obicei 2,5 litri, poate chiar 3,0 litri) sunt gandite pentru fiabilitate mai mult decat pentru un consum cat mai redus. Consumul se mai ”regleaza” si din stilul de condus, pana la urma… Doar VW Amarok are un motor mai mic, de 2,0 litri, dar in realitate diferentele de consum nu sunt asa de mari fata de rivalii cu motoare mai mari, deoarece sunt multe situatii in care TDI-ul de 2,0 litri trebuie sa mearga mai turat. Oricum, avand in vedere ca vreti o masina pentru munci si va fi una second hand, e de preferat una cu motor robust, chiar daca va fi ceva mai gurmanda. Pana la urma, trebuie luate in calcul si costurile cam mari pentru reparatii in cazul acestor masini, asa ca fiabilitatea e pe primul plan.

      Ar mai fi de lamurit si ce tip de caroserie va intereseaza. Cele mai intalnite sunt pick-up-urile double cab – adica patru usi, 5 locuri (bancheta incapatoare in spate) si bena mai scurta. Apoi e varianta intermediara, cu doua usi, bancheta sau strapontina (incomoda la drumuri lungi), dar cu bena ceva mai lunga. Si ultima, single cab, cu doar doua locuri, dar bena foarte lunga. Daca vreti sa o folositi si pt familie, double cab e recomandabila, daca vreti sa combinati cu o capacitate mai mare de incarcare, varianta intermediara ar fi interesanta.

      Altceva nu prea mai am ce sa va spun, sincer. Eventual atentie la modelele mai noi, cu electronica mai multa, care pot da batai de cap. In domeniul asta, in care masina e folosita in primul rand ca ”utilaj”, conteaza robustetea, iar masinile produse mai aproape de anul 2000 sunt mai simpliste constructiv, deci mai de incredere dpdv mecanic. Reversul medaliei il reprezinta vechimea mai mare (deci pot aparea probleme de uzura la componente importante sau chiar de rugina, pt ca se folosesc in conditii neprielnice de multe ori) si rulajul mai mare.

      Succes la cautari si spor la treaba!

  • Buna seara, recent am vazut in Bucuresti un pick up ciudat. Are o sigla cromata gen toyota. Citind oe internet, am gasit Great Wal Stedd 5. Masina pare ok cu 1 tona in bena etx. Ce am vazut interesant, pret de 14000 euro noua. Verificat si aici. Sau ce parere aveto de masina aia?

    • Buna seara, nu cunosc modelul, am auzit ca s-a lansat recent si la noi pe piata. Daca nu ma insel, este fabricat de chinezi in fabrica din Bulgaria. Sincer, stiu ce sa spun, principial sunt reticent cand e vorba de masinile chinezesti. Dar la fel de adevarat este ca au evoluat destul de mult in ultimii ani si nu cred ca-si permit sa bage in Europa un produs prost, chiar daca e ieftin.

  • Invit persoanele interesate sa testeze Great Wall Steed 5. Un pick-up corect si cu un pret cu pana la 50% mai mic decat competitorii sai. Mai multe informatii puteti gasi pe site ul http://www.gwm.com.ro .
    Modelele Great Wall pot fi vazute si in showroom ul din Bucuresti, Sos. Pipera, nr. 48

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *