politica masinilor

intr-o vreme, consideram ca jurnalismul auto este o mana cereasca: nu tu chestii politice, fara stresuri sociale, macroeconomie vax, totul este lapte si miere.

dar asta era intr-o vreme in care nu aveam drept de vot si devoram revistele auto. deci atunci cand pasiunea pentru masinii era primordiala.

Din nefericire, m-am maturizat si am inceput sa vad si celelalte fatzete ale domeniului.

1. economia: factorul principal de decizie in achizitionarea unul autoturism ramane bugetul. calculele privind pretul, discountul, cheltuielile de intretinere si service-ul bat pasiunea – asta in cazul in care nu faci parte dintre “clientii” paginilor catzavencilor, pentru care banu’ nu mai este o problema

2. macroeconomia: fenomenul Logan a insemnat investitii de sute de milioane de euro ale producatorilor vestici de piese si subansamble. Logan inseamna acum noi locuri de munca si o mare sansa pentru multe zone din Romania, datorita fabricilor si fortei de munca ieftine

3. politica: (si macroeconomie) Logan bate second-handul – guvernul a adoptat repejor masuri prohibitive pentru importul second-hand, care acum sunt atacate de europa. aceeasi europa care vrea sa dea UE la tot cartierul pentru a ne transforma in piata de desfacere si vaca de muls (dar asta este alta poveste). politia are loganuri, dupa ce s-a infruptat din VW si audi, iar mai nou vama se lafaie in Opel. unde e politica? in penumbra economiei de cumetrie si comisioane, evident.

4. factorul social: oamenii au nevoie de mijloace de transport, dar, in acelasi timp, vor economii cat mai mari in portofel. din start, orice progres tehnologic devine palid in fata laudabilelor solutii fiabile, desi perimate moral. opel astra classic sau skoda octavia tour, masini noi, se vand ca painea calda, desi mai degraba sunt second-hand-uri de zero kilometri. or fi ele masini noi, dar conceptia este de acum 10 ani… tot de social tin si ingradirile legislative, birocratia si serviciile conexe, care pot ajunge sa il innebuneasca pe un proprietar de masina.

5. etc….

ideea de baza este ca, din nefericire pentru mine, domeniul auto nu mai reprezinta o poveste frumoasa. a devenit o jungla foarte reala, in care trebuie sa fiu o maceta foarte ascutita. macete din toate tarile, uniti-va!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *