porsche panamera a apărut – cui îi place?

Mie nu îmi place, recunosc. Am rămas cu o fixaţie, că Porsche este bun la maşini sport, iar Cayenne l-am acceptat tacit, pentru că, la nivelul ăla de preţ, nu prea ai ce să comentezi. Mai ales că SUV-urile sunt atât de populare, mai ales printre milionari.

Însă de ce trebuia Porsche să intre în segmentul limuzinelor-coupe-cu-4-uşi? Doar pentru că Aston Martin Rapide a avut un feedback ok acum ceva ani la Detroit? Sau pentru că Mercedes CLS s-a dovedit o reţetă câştigătoare, continuată în clasa medie de VW Passat CC?

porsche-panamera-3-oraan.jpgporsche-panamera-1-oraan.jpgporsche-panamera-2-oraan.jpg
Panamera nu arată bine şi o spun cu toată convingerea. Cât despre caracterul de GT, care să ofere patru locuri confortabile şi superperformanţe, rămân la convingerea că Porsche Cayenne e o alegere mai inspirată, tocmai pentru că oferă polivalenţă mai multă. Sau Panamera vrea să fie exclusivist? Exclusivitatea îţi este oferită într-o porţie mult mai mare de un Porsche 911 Cabrio, de exemplu.

Şi atunci? Care este rolul lui Panamera, în afară de a dilua imaginea Porsche şi a încerca să fraierească pe faţă clientela cu bani mulţi? Pentru că, de la începutului lui 2000, s-a vehiculat ipoteza de marketing că piaţa premium este în continuă creştere, deoarece apar din ce în ce mai mulţi oameni cu dare de mână, dispuşi să investească sute de mii de euro în automobile exclusiviste.

Poate criza asta ne va mai aduce cu picioarele pe pământ – dar, sincer, sper să nu facă din Porsche o umbră a brandului purist de odinioară. Caz în care Panamera se va dovedi una dintre cele mai proaste alegeri din istoria mărcii.

2 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *