SUV la maximum 35.000 euro: Honda CR-V, Mazda CX-5 sau altceva?

Userul ”Marcel Daniel” are o întrebare de sezon, referitoare la alegerea unui SUV compact:

Salut,
As dori sa achizitionez un SUV compact. Dupa ce am tot studiat, m-am oprit la 3 modele: Honda CRV, Mazda C5 si Jeep Compass. Bugetul maxim este de 35k. Care ar fi recomandarea ta, sau poate alta sugestie asemanatoare. Iti multumesc.

Am încercat să dau un răspuns cât mai concludent, deși informațiile furnizate de user au fost puține:

Salut,

In primul rand, cum va fi folosita masina? Mai mult in oras, mai mult in vacante la drum lung? ”Fifty-fifty”? Trebuie sa fie sportiva sau familista ori capabila in teren accidentat? Sunt mai multe lucruri de lamurit cand vorbim de un SUV.

Ok, dintre cele trei modele nu recomand Jeep Compass, care, oricum, nu mai este in oferta imporatorului (probabil se mai gaseste pe la dealeri, ramas in stoc, pentru ca e asa de ”bun” incat nu a avut cerere…). In schimb, noul Jeep Cherokee e o masina mult mai interesanta – insa, din pacate, si mai scumpa, depasind bugetul de 35.000 de euro.

Honda CR-V si Mazda CX-5 sunt SUV-uri care se preteaza mai mult la rulajul pe asfalt, in rest potrivindu–se doar in offroad foarte usor. De principiu, eu recomand achizitionarea unei versiuni 4×4, deoarece sistemul de tractiune integrala aduce un plus destul de important la capitolul siguranta (in special iarna, pe zapada si mazga, dar si in orice anotimp, cand ploua). Iar in afara asfaltului scad riscurile de a ramane impotmolit in noroaie sau pe iarba uda. De retinut, totusi, ca o mare importanta o au pneurile si experienta celui de la volan – in cazul in care se ajunge intr-o situatie in care masina poate ramane blocata. Prin urmare, nu voi lua in considerare versiunile 2WD, ci doar cele AWD/4WD.

Mazda CX-5 mizeaza mult pe dinamism, avand un comportament rutier foarte placut si oferind senzatii faine celui de la volan. Honda CR-V, in schimb, mizeaza extrem de mult pe siguranta si confort, fiind destinata unui public pentru care aceste caracteristici primeaza clar in fata sportivitatii tineresti. Din punctul meu de vedere, dinamismul unui SUV e o chestie de compromis, mult mai importanta e siguranta pe care o simti la volanul unei astfel de masini. Dar, ca si comportament rutier, cele doua masini se diferentiaza categoric.

Fiind niste masini mari si cam grele, motoarele pe benzina nu sunt asa recomandabile din cauza consumului mai mare decat al motoarelor diesel. Ma rog, versiunile diesel sunt mai scumpe, deci, in urma unui calcul de amortizare, devin rentabile doar daca, de regula, rulajul anual e mai mare de 18-20.000 km. Dat fiind ca vorbim de masini all-rounder (care sunt bune si pentru traficul de zi cu zi, si pentru escapadele de weekend, si pentru concedii sau vacante la distanta), 90% dintre SUV-urile din aceasta categorie sunt preferate cu motoare diesel. Dieselul, pe langa ca ofera un consum mai redus decat un motor pe benzina (desi costurile de intretinere sunt ceva mai ridicate, iar fiabilitatea benzinarelor e mai buna), ofera mai bune resurse de putere cand masina e incarcata, ceea ce face versiunile diesel mai potente pe sosea.

Honda CR-V 4WD, cu motorul diesel de 1,6 litri si 160 CP (bi-turbo), in echiparea de baza Elegance, porneste de la putin peste 33.000 euro. Aici intervine deja si nivelul de pretentii al dumneavoastra, pretul creste in functie de cat de multe dotari doriti. In cazul lui Mazda CX-5 4×4, motorul diesel de 2,2 litri si 150 CP (care e cam la nivelul motorului diesel de pe Honda ca performante, poate usor inferior, dar nu sesizabil) are un pret de pornire de 29.190 euro in echiparea Challenge, in timp ce echiparea de top Revolution (mai bine dotata decat Elegance la CR-V) pleaca de la vreo 32.000 de euro (cu 1.000 euro mai putin decat versiunea CR-V de care am zis mai devreme). Reversul medaliei este ca motorul modelului Mazda presupune un impozit mai mare din cauza capacitatii cilindrice mai mari (dar care poate insemna si un grad mai mare de fiabilitate).

Dupa cum am spus mai devreme, CX-5 e mai dinamica, iar CR-V mizeaza mai mult pe sobrietate. Ambele au trecut recent printr-un facelift, deci vin cu imbunatatiri interesante. In cazul in care mizati foarte mult pe confor, exista si optiunea cutiilor automate: in cazul lui CR-V pretul versiunii automate (cutie foarte moderna si eficienta, cu 9 trepte) pleaca de la circa 36.000 euro, iar in cazul lui CX-5 cutia automata e disponibila doar pe versiunea de motorizare mai potenta, de 175 CP, plecand de la 33.290 euro (pentru varianta de echipare Attraction), in timp ce versiunea de top Revolution Top costa 36.590 euro (adica la un nivel similar cu CR-V-ul, dar acest nivel de echipare fiind mai bogat). Principial, chiar daca sumele acestea depasesc bariera de 35.000 de euro, sa nu uitam ca preturile se pot negocia, asa incat nu cred ca ar fi o problema sa obtineti un CX-5 de top pentru acesti bani. CR-V-ul e ceva mai scump in echiparile superioare, dar, din nou, s-ar putea sa beneficiati de un discount mare, mai ales ca e sezonul sarbatorilor si mai ales daca exista deja modele pe stoc.

Alte modele pe care le mai puteti lua in considerare (desi, din punctul meu de vedere, CX-5 si CR-V stau cel mai bine in topul SUV-urilor compacte/medii) ar fi – intr-o ordine pe care o consider justa din experienta de pana acum cu aceste modele (mentionez, totusi, ca nu am condus noile Kadjar si Sorento):
– Subaru Forester – este recunoscut ca avand cel mai competent sistem 4×4 de pe piata, plus probabil cea mai buna fiabilitate; versiunea diesel automata, cu echiparea intermediara Exclusive, costa putin peste 35.000 euro, fiind un pret foarte bun pentru pachetul general pe care il ofera masina
– Mitsubishi Outlander – varianta diesel de 2,2 litri, cu tractiune integrala si cutie manuala, pleaca de la vreo 30.000 euro, dar nivelul de echipare Intense e doar mediu; versiunea automata pleaca de la 33.000 de euro; exista si versiunea cu 7 locuri, incepand de la mai putin de 35.000 euro; Outlander e spatios si ofera un bun compromis intre dinamism si confort
– Ford Kuga – cea mai scumpa versiune (2.0 TDCi, 182 CP, cutie automata dublu-ambreiaj, 4WD) porneste de la 32.000 de euro, dar trebuie sa verificati si lista de optiuni pentru a aduce modelul la un nivel comparabil de dotari cu CR-V si CX-5; SUV-ul Ford pune si el, la fel ca si CX-5, un mare accent pe dinamism, in rest fiind ok la celelalte capitole)
– Nissan X-Trail – ofera doar o motorizare dCi de 1,6 litri si 130 CP, iar cea mai ieftina varianta 4×4, in echipare Acenta, pleaca de la putin peste 30.000 de euro (versiunea avand cutie automata pleaca de la aproape 32.000 euro); X-Trail e spatios si bine dotat, fata de precedenta generatie fiind indreptat mai mult spre condusul pe sosea decat in afara ei
– Toyota RAV4 – versiunea diesel 2.2 D-4D pleaca de la aproape 33.000 euro cu cutia manuala, respectiv peste 35.000 euro cu cutie automata; e un motor decent, masina e mai mult confortabila decat dinamica, dar e foarte spatioasa
– Renault Kadjar – se bazeaza pe platforma lui Nissan Qashqai, fiind foarte spatios si cu un comportament general decent, avand un raport pret/echipare foarte bun; cutia automata nu e disponibila in combinatie cu tractiunea integrala, asa incat versiunea de top (1.6 dCi de 130 CP, cu tractiune 4×4 si cutie manuala) pleaca de la mai putin de 28.000 euro, fiind o oferta foarte buna dpdv al bugetului (chiar daca ”se da iama” in lista de optionale)
– KIA Sorento – versiunea 2.0 diesel (de 185 CP), cu 4×4 si cutie automata, costa putin peste 36.000 de euro in echipare de top Cosmo, fiind o masina foarte spatioasa, cu multe dotari si cu un comportament rutier bun

Practic, sunt foarte multe caracteristici subiective, care tin strict de ceea ce va place dumneavoastra, ca si client. Eu personal as alege Mazda CX-5, dar e o alegere subiectiva prin prisma necesitatilor si pasiunilor mele. Va doresc o alegere usoara.

VREI ȘI TU MAȘINĂ? CLICK AICI PENTRU O PĂRERE

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *