Suzuki S-Cross sau Suzuki Vitara – care e mai potrivită pentru o familie?

Userul ”Florin S” este atras de două modele Suzuki, dintre care am condus doar unul:

Salut,

Cautand despre pareri ale posesorilor de masini marca Suzuki, am dat peste site-ul asta (lucru care, de altfel, ma bucura).
Am cautat despre Suzuki deoarece recent am devenit interesat de modelele S-Cross si Vitara; modelele noi.

Ma intereseaza o masina de familie (doi adulti si un copil), pe benzina (nu prea am depasit 10 000 km pe an pana acum); actuala masina este un renault megane 2 sedan, benzina 1.6.
Citeam printre raspunsurile tale anterioare ca nu ar fi foarte spatioasa sau poate era vorba de alt model? Nu stiu nimic despre modelele anterioare, doar ce am citit prin intrebarile/raspunsurile de aici.

O sa merg sa imi fac si eu o idee la fata locului, insa m-ar interesa parerea ta despre modelele pe care le am in vedere si cat de mult mi-ar trebui 4×4, de exemplu, in ideea ca nu o sa fac offroad.
In special, am tot vazut ca iti displace motorul turbo pe benzina si nu stiu ce fel de motoare au variantele pe benzina de la S-Cross si Vitara.

Iată răspunsul meu mai jos (dacă aveți mai multe detalii, spuneți-le în modulul de comentarii):

Salut,

Motoarele pe benzina de 1,6 litri pentru S-Cross si Vitara nu au turbo. Doar Vitara 1.4 Boosterjet are turbocompresor. Motoarele diesel au indicativul DDIS.
Eu nu am apucat inca sa testez modelul Vitara, deci nu pot emite nicio parere despre masina (desi fostii colegi de breasla dau note bune masinii).
Am testat, insa, S-Cross, despre care am o parere ok. Nu prea are aptitudini in afara asfaltului (de aceea a fost creat noul Vitara, pe aceeasi platforma), fiind mai mult o alternativa la hatchback-urile compacte obisnuite (gen Golf, Megane, Auris). Fata de un Megane 2 Sedan, evident ca portbagajul este mai mic, dar cei peste 400 de litri ai lui S-Cross sunt peste media hatchback-urilor de clasă compactă. Spatiul interior e rezonabil, la fel si nivelul calitativ, iar comportamentul rutier nu se evidentiaza prin nimic, masina fiind suficient de confortabila si sigura.
La acest model, tractiunea integrala nu are rolul de a-i conferi aptitudini de offroader (dupa cum spuneam, e mai mult pseudo-crossover), ci un grad mai mare de siguranta in situatii de aderenta precara (cand ploua sau, mai ales, iarna, pe zapada si mazga). Sistemul 4×4 e destul de competent pentru lumea crossover-urilor, avand 4 moduri de functionare:
– Auto – in mod normal trage puntea fata, iar la pierderea aderentei computerul dicteaza transmiterea cuplului si spre puntea spate
– Sport – pentru situatiile de condus dinamic, motorul fiind mai vivace, iar cuplul e distribuit si spre spate in viraje, pentru o mai buna stabilitate
– Snow – e de preferat iarna (sau pe nisip ori prin noroaie, de pilda) si presupune transmiterea cuplului la toate cele patru rotile, permanent, dar si o functionare adaptata a sistemului de control al stabilitatii; sincer, e modul care conteaza cel mai mult pentru siguranta pe care o ofera sistemul 4×4
– Lock – este blocat diferentialul central, deci toate rotile trag, mod util in situatii de aderenta foarte precara, unde o masina cu tractiune fata cel mai probabil ar ramane blocata (totusi, conteaza foarte mult tipul pneurilor utilizate, sa nu uitam).
Cred ca unul dintre avantajele lui S-Cross tine de raportul pret/echipare, mai ales in cazul versiunii ALLGRIP (cu tractiune 4×4). Deci recomand S-Cross ca o masina de familie cu un pret convenabil, un bun caracter practic si un bun nivel de siguranta pe sosea datorita sistemului 4×4.

VREI ȘI TU MAȘINĂ? CLICK AICI PENTRU O PĂRERE

8 Comments

  • In calitate de posesor de S-cross Allgrip Elegance benzina, recomand cu toata răspunderea achiziția acestui model pentru o familie cu 2 Adulți si 1-2 copii. In funcție de buget si de abilitatile de negociere, trebuie aleasa dotarea Allgrip si minim nivelul Premium.
    Vitara nu o vad ca o masina de familie, decat daca iti place foarte mult ambalajul si renunți la alte lucruri importante. Vitara este de fapt înlocuitorul, mult mai scump, al vechiului Sx4.
    In curând va urma un facelift la S-cross, astfel ca pentru modelele existente in stoc se pot obține preturi f bune. Eu am cumpărat de la dealer-ul din Pitesti.
    Pentru mai multe informații cauta pe http://www.suzuki-club.ro

    • Salut,

      Asa este, mai jos de Premium nu ma gandeam nici eu.
      Ce ar insemna “in curand” pentru acest face-lift? De fapt, in general, aparitia unui nou model/o noua versiune, implica scoaterea din fabricatie a modelului anterior? (ar avea sens, evident, dar as vrea sa vad daca am inteles clar).
      O sa mai dureze vreo 2-3 luni pana ma hotarasc clar pe ce varianta merg si de cati bani dispun.

      Multumesc,
      Florin

      • Salut,

        Această generație Suzuki S-Cross a fost lansată pe piață în 2014, deci eu cred că mai devreme de finalul lui 2017 nu vom vedea un facelift. S-ar putea să vină vreun upgrade la nivel de detalii și echipare la Salonul Auto Geneva 2016 (acum, în martie), dar mă îndoiesc.
        În privința fabricației, da, se stopează producția modelului pre-facelift, dar la dealeri mai poate fi găsit, în funcție de cererea de care s-a bucurat.

  • Salut,

    Revin cu.. closure.
    De astazi sunt posesor de SCross Premium AllGrip benzina si sunt foarte multumit. Am facut deja 200 de km cu ea si imi place foarte mult. Singurul lucru, momentan, care ma nelamureste, este dorinta masinii de a schimba in trepte superioare foarte repede.. Nu ajung nici in 2000 de ture si imi indica urmatoarele trepte (mod Auto).
    Este oare motorul asa puternic incat sa merg subturat sau pur si simplu este diferenta asa mare de la 1.6-ele de la Megane din 2007 si asta?

    Insa, dupa cum spuneam, am finalizat alegerea. Multumesc pentru sfaturi.
    Florin S

    • Indicatorul pentru schimbarea treptelor e gandit pentru a privilegia consumul, de aceea, odata ce motorul ajunge la o turatie suficienta, incat sa nu fie probleme de subturare, calculatorul central dicteaza aprinderea indicatorului. Totusi, in functie de stilul de condus, de rapiditatea cu care se schimba treptele, dar si de experienta celui de la volan, acest indicator are mai mult rol orientativ. Eu recomand sa tineti seama de el doar daca mergeti incet, fara graba. Altfel, nu-si are sensul.

      Va urez drumuri bune cu masina! :)

  • Felicitări!
    Motoarele pe benzina aspirate de la japonezi sunt motoare de turații înalte.
    Eu la S-cross-ul meu nu urmăresc niciodată acele indicații, sunt făcute pentru consumul ” oficial ” nu pentru plăcere si siguranța in condus. Nu o sa realizezi o depășire in siguranța dacă intri in acțiune sub 2000 de turații in treapta a 4-a, dar la 4-5.000 turații este super.
    După așa-zisul rodaj, plăcerea o sa fie maxima sa o turezi mai mult si pe modul sport. Sa nu rămâi surprins sa constați ca folosit la o turații mai mare consumul nu creste cu mult.
    De la ce dealer ai făcut achiziția si eventual prețul?

    • Multumesc!

      Am primit aceasta notificare destul de tarziu. Vad ca ai pus mesajul pe 23 iunie. Scuze de raspunsul tarziu.
      L-am luat de la Arinovis Motors, firma din Brasov, intrucat nu am reusit sa gasesc pe stoc la dealer-ii din Bucuresti ce cautam eu si nu voiam sa dau comanda si sa stau 3 luni in asteptare.
      M-a costat in jur de 17700 E, dar, pentru ca am prins (din greseala) programul rabla, mai scadem din pret un voucher din acela. Asadar, cam 16600 E.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *