24/11/2015

80.000 USD costă cea mai ieftină Tesla Model X: 70D. Cum stă față de rivali

Tesla Model X, primul SUV de mare serie cu tracțiune integrală și propulsie 100% electrică, a fost lansat la finalul lunii septembrie 2015. Atunci, însă, au fost livrate primele exemplare, cu versiunea de propulsie de top P90D, în echiparea de top ”Signature”, având un preț de peste 135.000 USD.

Ceea ce i-a făcut pe mulți să exclame ”scump, dom’le, halatul!”, pentru că era un preț aproape dublu față de al celei mai ieftine Tesla Model S. Asta deși Elon Musk declarase că prețul SUV-ului Model X urma să fie cu doar 5.000 USD mai mare decât al berlinei Model S. Deci, gândind logic, dacă un Model S P90D ”full-options” costă 133.500 USD în SUA, nu e nimic ciudat că un Model X de top are un preț de peste 135.000 USD.

Iată că, în curând, cei interesați vor putea comanda și varianta ”entry-level” a acestui SUV: Model X 70D. Adică varianta cu bateria de 70 kWh, având o autonomie maximă teoretică de 220 mile (cu 20 de mile mai puțin decât berlina Model S 70D, deci vreo 350 km), în timp ce demarajul 0-100 km/h se realizează în doar 6 secunde (cu aproape o secundă mai mult decât berlina Model S 70D).

Prețul de pornire în SUA pentru Tesla Model X 70D? 80.000 USD. Exact cu 5.000 USD mai mult decât Model S 70D, așa cum a spus și Elon Musk. Ceea ce e pur și simplu ok pentru un SUV de lux, care mai are și propulsie electrică.

Pentru comparație, să vedem ce rivali se pot cumpăra cu acești bani în SUA:

  1. Audi Q7: de la 54.800 USD, disponibil doar cu motorizarea pe benzină 3.0 TFSI (333 CP, 0-60 mph în 5,7 secunde, consumul… încă necomunicat)
  2. BMW X5: de la 53.900 USD pentru varianta sDrive35i, cu tracțiune doar spate; versiunea cu tracțiune integrală xDrive35i pornește de la 56.200 USD (300 CP, 0-60 mph în 6,1 secunde, consum urban/autostradă: 18/24 mpg)
  3. BMW X5 xDrive40e: de la 62.100 USD (sistem hibrid plug-in, putere totală 308 CP, 0-60 mph în 6,5 secunde)
  4. Cadillac SRX: de la 37.605 USD pentru varianta cu tracțiune față; versiunea cu tracțiune integrală AWD pornește de la 47.130 USD (308 CP)
  5. Infiniti QX70: de la 45.850 USD pentru varianta cu tracțiune doar spate; versiunea cu tracțiune integrală AWD pornește de la 47.300 USD (325 CP, consum urban/autostradă: 16/22 mpg)
  6. Range Rover Sport: de la 64.950 USD pentru versiunea pe benzină (3.0 V6 de 340 CP, 0-60 mph în 6.9 secunde, consum urban/autostradă: 17/22 mpg)
  7. Lexus RX: de la 41.950 USD pentru RX 350, versiunea cu tracțiune doar față; varianta cu tracțiune integrală RX 350 AWD pornește de la 43.300 USD (295 CP, 0-60 mph în 7,7 secunde, consum urban/autostradă: 19/22 mpg)
  8. Lexus RX 450h: de la 52.235 USD (sistem hibrid, 308 CP, 0-60 mph în 7,7 secunde, consum mediu 30 mpg)
  9. Lincoln MKX: de la 38.260 USD pentru varianta cu tracțiune față
  10. Mercedes-Benz GLE: de la 51.100 USD pentru versiunea GLE350 cu tracțiune doar spate; versiunea cu tracțiune integrală GLE350 4MATIC pornește de la 53.600 USD (302 CP, 0-60 mph în 7,5 secunde, consum urban/autostradă: 17/22 mpg)
  11. Nissan Murano: de la 29.560 USD pentru versiunea cu tracțiune față (260 CP)
  12. Porsche Cayenne: de la 58.300 USD (300 CP, 0-60 mph în 7,3 secunde, consum urban/autostradă: 19/24 mpg)
  13. Porsche Cayenne S E-Hybrid: de la 77.200 USD (sistem hibrid, putere totală 416 CP, 0-60 mph în 5,4 secunde, consum mediu 47 MPGe)
  14. Toyota Highlander: de la 29.990 USD pentru versiunea cu tracțiune față (185 CP); există și o versiunea de motorizare hibridă
  15. Volvo XC90: de la 49.800 USD (T6 AWD, 316 CP, consum mediu 25 mpg)
  16. Volvo XC90 Twin Engine Plug-in Hybrid: de la 68.100 USD (400 CP)

După cum se vede, Model X are foarte mulți rivali, dar niciunul cu propulsie 100% electrică. Există doar 3 modele plug-in hibrid (BMW X5 xDrive40e, Porsche Cayenne S E-Hybrid și Volvo XC90 Twin Engine Plug-in Hybrid), care oferă și autonomie strict electrică pentru câteva zeci de kilometri, prețurile acestora fiind de peste 60.000 USD. În rest, majoritatea rivalilor, având motoare pe benzină de circa 300 CP, se situează sub bariera de 60.000 USD, în unele cazuri (rivalii non-premium) fiind vorba chiar și de prețuri la jumătate, de circa 30.000 USD.

Principial, suma de 80.000 USD reclamată de Tesla Model X 70D este cea mai mare față de rivali. Însă, dacă scădem subvenția guvernamentală și facem și calculele privind economia ținând de alimentarea cu energie electrică (în loc de alimentarea cu benzină), prețul de bază al lui Tesla Model X 70D scade până la 61.000 USD. Ceea ce deja devine mai mult decât tentant pentru segmentul SUV-urilor premium luxoase.

Una peste alta, cred că Tesla Model X ”va rupe”. Nu poluează în funcționare. Motorul electric are o eficiență mult mai bună decât a oricărui V6 sau V8 pe benzină, ba chiar și decât a sistemelor hibride. Portierele spate de tip ”falcon wings” sunt de-a dreptul incredibile. Spațiul interior este foarte bine gândit. Interfața om-mașină este departe de ce oferă ceilalți competitori. Și câte și mai câte (autopilot, parcare automată, filtrul ”biohazard”, etc.).

Și, să nu uităm: nu are rival direct. Momentan este singurul SUV 100% electric de pe piață. Deci e uber-cool. Singurul obstacol în fața unui succes monstru va fi cadența de fabricație, care nu poate ține pasul cu numărul uriaș de cereri. Care vor crește vertiginos odată ce primele impresii ale utilizatorilor vor inunda internetul, așa cum s-a întâmplat și cu Model S. Iar când Ludicrous va intra în funcțiune pe Model X… ei bine, cred că se va face complet liniște în domeniul așa-ziselor SUV-uri sportive.

Deocamdată, însă, să rămânem cu picioarele pe pământ: cea mai ieftină versiune Tesla Model X 70D va fi oferită pe piață la un preț ok pentru ceea ce oferă și, mai ales, raportat la concurența convențională. Iar asta îmi arată că se poate face un SUV electric pentru bogați. Aștept cu nerăbdare primii rivali. Undeva spre finalul acestui deceniu, se pare…

tesla model x 70d 80000 usd - oraan 1

Sursa: Tesla Motors Club

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *