VW Golf 6 vs. Honda Civic vs. Seat Leon vs. Ford Focus: benzinare la 7.500 euro

Userul ”Serghei” vrea să-și schimbe mașina diesel cu una pe benzină, care să fie și dinamică. Iată care este dilema lui:

Buna ziua,

Am 25 de ani si caut sa cumpar o masina second hand cu un buget de circa 7500 de euro. Mentionez faptul ca nu ma pricep prea bine la partea mecanica a masinilor, cunosc numai lucruri de baza.
Din acest motiv apelez la experienta si cunostintele dumneavoastra.

Am condus un Ford Fiesta 1.4 TDI, fabricatie 2001 (cumparata in Italia, SH) pe timp de 4 ani (1 an de zile in Italia, 3 ani in Romania). Am fost foarte multimit de masina respectiva dar a venit timpul sa trec la ceva mai nou si mai puternic.

Imi place sa conduc deci caut o masina care are un “feel” mai placut cand conduc.
Masina o sa fie folosita zilnic. Parcurg un minim de 50 de KM pe zi, extraurban/mixt (fac naveta intre 2 localitati) si o data pe saptamana mai merg in oras.

Caut masina cu motor pe benzina, minim 1.6 litri, de preferat 1.8/2 litri si de fabricatie minim 2009.

Ma intereseaza fiabilitatea, aspectul exterior/interior si dotarile. Consumul nu este o mare problema dar sa nu depaseasca 7l/100km mixt.
Nu doresc masini “premium” din cauza costurilor de reparatii.

Prefer Hatchback dar nu exclud Sedan.

Pentru moment ma uit la urmatoarele masini (dar, accept si alte sugestii):

VW Golf 6 (as putea merge si cu un Golf 5 dar e cam veche …)
Honda Civic
Seat Leon
Ford Focus MK3

Ce parere aveti in legatura cu aceste masini? Merita cumparate? Pot sa gasesc acele masini la 7500~ sau mai jos?

Aveti alte sugestii?

Va multumesc anticipat!

Cu mențiunea că, la fel ca designul, și caracterul dinamic e o chestie extrem de subiectivă, iată răspunsul meu în continuare:

Buna seara,

In privinta fiabilitatii motoarelor, o regula de baza spune asa: cu cat mai simplu, cu atat mai bine. Deci in principiu sunt de preferat motoarele pe benzina aspirate, nu cele cu turbocompresor (mai ales ca vorbim de un buget restrans, in care se gasesc masini in general cam uzate). Cat despre performante, nu conteaza doar puterea unui motor – insa, daca vorbim despre consum, in general un motor mai puternic tinde sa consume mai mult.

Dintre cele patru modele mentionate, cel mai bine la capitolul manevrabilitate si comportament rutier sta Ford Focus – insa generatia a III-a e cam scumpa, depasind 7.500 euro, deoarece a fost lansata pe piata destul de recent (pe final de 2011, iar in 2015 a primit un facelift). Insa un Focus II facelift (fabricat intre 2007 si 2010), fabricat cat mai aproape de inlocuirea din 2011, poate fi considerata o masina foarte buna si sunt sigur ca se pot gasi oferte convenabile ca si dotari la un pret de maximum 7.000 euro. Atata doar ca motorul pe benzina de 1,6 litri si 101 CP este, din punctul meu de vedere, doar normal ca si performante, in timp ce versiunea 1.6 Ti-VCT (cu distributie variabila si 116 CP) e o idee mai vivace. Cata vreme pretentiile nu sunt exagerate, Focus II facelift 1.6 benzina poate fi o masina potrivita.

VW Golf 6 si Seat Leon sunt aceeasi marie, dar cu alta palarie – in sensul ca platforma tehnica e similara, dar masinile se diferentiaza prin caroserie si interior. VW Golf VI este un facelift reusit al lui Golf V, dar motorul aspirat de 1,6 litri si 102 CP e mai greu de gasit, mai popular fiind micul turbo 1.4 TSI de 122 CP sau chiar 140 CP. Dupa cum spuneam mai sus, nu recomand motoarele turbo: chiar daca ofera un comportament superior, datorita cuplului maxim mai bun, fiabilitatea e mai precara, iar consumul nu e mai mic decat al unui motor aspirat cu putere similara. Principial, un Golf 1.6 e mai putin performant decat un Focus II 1.6, dar in utilizare normala diferentele nu sunt notabile (eventual Focus-ul e mai confortabil, iar directia lui Golf mai incisiva, din ce imi amintesc).

Despre Seat Leon pot spune doar ca, fata de Golf VI, interiorul nu ofera plastice la fel de bune calitativ. In plus, e foarte posibil ca precedentii proprietari, tineri fiind, sa cam fi exagerat cu utilizarea sportiva a masinii. Din punctul meu de vedere, merita mai mult un Golf VI decat un Seat Leon.

Honda Civic (generatia ”OZN” printre fani…) e o masina foarte reusita, dar neajunsul motorului de 1,8 litri si 140 CP este consumul cam mare – ma rog, in functie de stilul de condus probabil se poate obtine un consum mediu de 7 litri/100 km, dar in mod clar e un motor mai gurmand decat motoarele de 1,6 litri de pe Focus si Golf. Marele avantaj al lui Civic tine de fiabilitatea foarte buna (dar si aici atentie, depinde mult de modul in care a fost utilizata si intretinuta de precedentii proprietari!) si de spatiul interior foarte bun, in conditiile unei bune calitati a materialelor. La capitolul manevrabilitate Civic e depasit de Focus si Golf, dar, per ansamblu, e o masina foarte potrivita pentru un tanar care nu se viseaza la volanul unui Bugatti :) Eu unul as evita motorul de 1,4 litri, e prea slab pentru gabaritul masinii.

Alte modele care sa se muleze cat de cat pe preferintele mentionate ar mai fi Mazda3 (care preia platforma tehnica de la Ford Focus, deci e o masina indreptata spre dinamism) sau Mitsubishi Lancer (un bun comportament rutier si un motor de 1,8 litri neproblematic si suficient de economic).

VREI ȘI TU MAȘINĂ? CLICK AICI PENTRU O PĂRERE

2 Comments

  • Buna ziua.. Ma intereseaza si pe mine o parere sincera despre bmw x3 an 2005-2006 2.0 xd. Ce e de stiut despre masina. Plusuri, minusuri, ce ar trebui urmarit cand cumperi o astfel de masina. Tinand cont ca este o masina cu un renume mai “linistit” decat x5. Multumesc anticipat . Cu respect Gabi!

    • Din cate stiu eu, nu e o ”stea” a fiabilitatii, dar nici un ”meteorit” – ca sa fac o metafora. In primul rand, trebuie retinut ca vorbim de un brand premium, deci consumabilele si piesele vor costa multicel. Daca masina a fost folosita preponderent pe asfalt (lucru care nu stiu cum poate fi verificat realmente…), n-ar trebui sa apara probleme cu suspensia – altfel, deoarece vorbim de o suspensie tare, care privilegiaza comportamentul dinamic, pot sa apara probleme cu amortizoarele, bucsele, chiar si uzuri mari ale componentelor transmisiei. Constructia este solida, dar plasticele au o calitate sub asteptari, deci s-ar putea ca masina sa cam ”scartaie”. De asemenea, depinde de cat de multe dotari are, atentie la gadgeturile electronice. In principiu, e o masina corecta, care a fost preferata in general de oameni mai cuminti.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *