Sfaturi pentru VW Scirocco la circa 9.500 euro

Userul ”Eduard” este interesat de o masina mai sportivă:

Salut,

Doresc sa-mi cumpar un VW Scirocco (an 2009/2010/2011)! As avea un buget de 9500euro. Intrebarile ce vin sunt:
* merita Scirocco pentru drumurile din Bucuresti?
* bugetul alocat este prea mic pentru o masina de genul?
* achizitionare din Germania sau Romania?
* costurile de intretinere pentru ea sunt mari? Avand in vedere ca este o masina “sport”??
* motorul de 1.4Tsi 160HP este prea supraalimentat si poate fi considerat ca periculos??
* alternativa la aceasta masina??

Multumesc anticipat!!
Eduard.

Iată răspunsul meu în continuare:

Salut, raspund punctual.

* merita Scirocco pentru drumurile din Bucuresti?
– daca nu ai probleme cu spatele si nu te deranjeaza gradul mai mare de disconfort al unei suspensii mai mult sport, merita; insa eu unul consider ca drumurile din Buuresti sunt cam proaste pentru o masina second hand cu suspensii tari, mai ales daca masina a fost utilizata intensiv in regim mai agresiv de precedentul proprietar (practic, in functie de cat de rulata e masina, mai devreme sau mai tarziu estimez ca vor aparea destule probleme la trenul de rulare din cauza drumurilor din capitala)

* bugetul alocat este prea mic pentru o masina de genul?
– este rezonabil la limita, e foarte probabil sa gasesti modele intr-o stare cat mai buna, plus ca la acesti bani vorbim in principal de modele din primele serii de productie, cu motorizarea turbo 1.4 tsi, care nu e deloc in topul fiabilitatii motoarelor; deci ar trebui sa te gandesti si la o suma tampon, pentru a remedia posibilele probleme (minore acum, dar cu mari batai de cap ulterior), ba chiar facuta distributia

* achizitionare din Germania sau Romania?
– principial, e mai bine din Germania, pentru ca acolo oamenii utilizeaza si intretin masinile mai bine decat la noi, dar apar problemele costurilor conexe de aducere a masinii, plus timbrul de mediu

* costurile de intretinere pentru ea sunt mari? Avand in vedere ca este o masina “sport”??
– Scirocco e baza pe platforma tehnica a lui Golf V, deci vorbim de costuri medii spre mari (in functie si de motorizarea aleasa, dieselul fiind ceva mai costisitor ca intretinere)

* motorul de 1.4Tsi 160HP este prea supraalimentat si poate fi considerat ca periculos??
– ”periculos” in sensul de ”nu prea fiabil”? intr-adevar, riscurile de aparitie a problemelor sunt maricele, mai ales daca masina a fost ”forjata”; versiunea de 122 CP prezinta riscuri ceva mai mici, dar, oricum, fiind vorba de un motor turbo, nu e cotat bine dpdv al fiabilitatii

* alternativa la aceasta masina??
– aici deja intram pe un ”teren minat”, deoarece Scirocco nu e o alegere pragmatica… Concurenti pentru Scirocco ar fi Opel Astra GTC, Volvo C30, Honda Civic (”OZN”-ul), Renault Megane Coupe, KIA pro_ceed, Citroen C4 (3usi), Alfa Romeo 147.

Succes

VREI ȘI TU MAȘINĂ? CLICK AICI PENTRU O PĂRERE

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *